DB Technology flexsys F315 probleem
Collapse
X
-
Zo een supervent is het niet als ie jou voor zulke bedragen een verkeerde set verkoopt.
Neenm aan voor je zo een set koopt je toch wel hebt geluisterd ?
Heb je de set al getest met een sub per kant ?
Zo ja hoe is dan de verhouding ?
Je ka er altijd een 2e set 3weg kunnen kopen ben je wel een stuk flexibler en mss werkt het wel beter hoewel met 2 per kant je spreiding niet echt ten goede komt.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
F315 kom je in het hoog tekort, is geen topkast, maar bedoelt als fullrange! F212 is al beter maar ook hier laat het hoog ht afweten, zelfde driver als in de F315, te klein, te zwak.
Juiste optie: DVX D12.. slechts enkel 12" maar een veel betere hoogdriver met dito versterker. Houdt prima dubbel 18" bij!JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Ik vraag het me af, er zit weliswaar een 1,4" hoogdriver in maar deze zal ook vanaf een lagere frequentie weergeven.
Daarbij moet een enkel 12"best hard werken om 2 18" drivers bij te kunnen houden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Vandaar dat de bijhorende F212 voorzien is van een dubbele 12" driver.Comment
-
Maar deze 12" drivers zijn dan weer van het type "low-budget" (zelfs een DAP X12T heeft een betere 12"), terwijl de 12" in de DVX12 een veel betere speaker is.
Ook het hoog van de F212 is zeer mager, 1" driver met 1.75" spreekspoel tegenover een 1.4" in de dvx12 met een 2.5" spreekspoel.
Op zich klinkt de F212 niet verkeerd, maar is niet geschikt voor het stevigere werk. Ik heb deze destijds grondig aan de tand gevoeld maar toen is gebleken dat deze toch te licht uitviel.Comment
-
212:
315:Type HF RCF neodymium compression driver
Titanium voice coilVoice Coil HF 1.75 "
Ctrl-c en ctrl-v van de dBtech site.HF 1 " Type HF Compression driver Voice Coil HF 1.5 "
Verder ben ik het eens met je verhaal. Wat ik ook al zei: luisteren / evt een wat stevigere top.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Waar haal je dat? Het is een gewone RCF driver, net alle andere speakers van DB techMaar deze 12" drivers zijn dan weer van het type "low-budget" (zelfs een DAP X12T heeft een betere 12"), terwijl de 12" in de DVX12 een veel betere speaker is.
Ook het hoog van de F212 is zeer mager, 1" driver met 1.75" spreekspoel tegenover een 1.4" in de dvx12 met een 2.5" spreekspoel.
Op zich klinkt de F212 niet verkeerd, maar is niet geschikt voor het stevigere werk. Ik heb deze destijds grondig aan de tand gevoeld maar toen is gebleken dat deze toch te licht uitviel.Comment
-
Ik zie toch echt wel verschil een 1,5 en een 1,75 plus de spreekspoelen zijn verschillend
De ene is gewoon Chinees en de andere RCF
Dus doe je keus.
Als er RCF in zit staat dat vermeld. Niet alle serie's hebben RCF. Is ook aan de prijs te zien.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Luister naar de dap x-12T en je staat versteld van zijn prestaties (zeker voor die prijs)Maar deze 12" drivers zijn dan weer van het type "low-budget" (zelfs een DAP X12T heeft een betere 12"), terwijl de 12" in de DVX12 een veel betere speaker is.
-
Misschien beetje off-topic maar hoe groot bedoel je met 'grotere events'?
On-topic: Testen is absoluut de boodschap, mocht je twijfelen over verschillende speakers huur ze een dagje en 'speel' er wat me anders krijg je achteraf spijt.Comment
-
Zelf heb ik het flexsys concert system, en vind het ook wel vreemd dat jouw verkoper de f315 heeft aangeraden.
Dat is idd een fullrange kast, en aangezien de uitgang op je 18D een hp-filter heeft, wordt je woofer nagenoeg niet gebruikt.als je bij de brom zit...Comment
-
Het is niet vreemd want zijn dealer is een super vent.
Heb je het al eens geprobeerd om je 315 top fullrange mee te laten spelen ipv via de hi pass out ?
Scheelt dat of is het dan nog steeds pet ?
Mss beter om gewoon je 315 toppen retour te brengen naar die fantastische vent van een dealer.
Als ie dan zo fantastisch is neemt hij ze terug en geeft ie jou de dubbel 12 toppen ( al dan niet met geld retour of een kleine bijbetaling )EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment

)
Comment