DB Technology flexsys F315 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by mjanssen78
    Heeft iemand een idee welke top dan wel goed match met mijn sub18D. Als ik dit allemaal lees dan denk ik dat de F212 het ook niet gaat worden. Wat eigenlijk ook weer raar is , omdat de F212 en de sub18d verkocht wordt als het flexsys concert systeem.

zie b.v. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Weet iemand een dealer in de regio zuid nederland die mij goed kan adviseren. Mijn huidige dealer is een super vent , maar hij zegt dat hij al veel van deze sets verkocht heeft zonder klachten , ik ben de eerste.... dus dat gaat het voor nu even niet worden. Ik heb deze set nu al vanaf juli 2011 en ben er nog steeds mee aan het worstelen.
    Met die F212 zit je wel goed. Ik zou niet inzien waarom je dit niet zou doen?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Zo een supervent is het niet als ie jou voor zulke bedragen een verkeerde set verkoopt.

Neenm aan voor je zo een set koopt je toch wel hebt geluisterd ?

Heb je de set al getest met een sub per kant ?

Zo ja hoe is dan de verhouding ?

Je ka er altijd een 2e set 3weg kunnen kopen ben je wel een stuk flexibler en mss werkt het wel beter hoewel met 2 per kant je spreiding niet echt ten goede komt.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

F315 kom je in het hoog tekort, is geen topkast, maar bedoelt als fullrange! F212 is al beter maar ook hier laat het hoog ht afweten, zelfde driver als in de F315, te klein, te zwak.

Juiste optie: DVX D12.. slechts enkel 12" maar een veel betere hoogdriver met dito versterker. Houdt prima dubbel 18" bij!
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Watt Xtra
          Juiste optie: DVX D12.. slechts enkel 12" maar een veel betere hoogdriver met dito versterker. Houdt prima dubbel 18" bij!
          Ik vraag het me af, er zit weliswaar een 1,4" hoogdriver in maar deze zal ook vanaf een lagere frequentie weergeven.
          Daarbij moet een enkel 12"best hard werken om 2 18" drivers bij te kunnen houden.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            Ik vraag het me af, er zit weliswaar een 1,4" hoogdriver in maar deze zal ook vanaf een lagere frequentie weergeven.
            Daarbij moet een enkel 12"best hard werken om 2 18" drivers bij te kunnen houden.
            Vandaar dat de bijhorende F212 voorzien is van een dubbele 12" driver.

Comment

• soundsystem
              • Aug 2011
              • 73

Originally posted by frederic
              Vandaar dat de bijhorende F212 voorzien is van een dubbele 12" driver.
              Maar deze 12" drivers zijn dan weer van het type "low-budget" (zelfs een DAP X12T heeft een betere 12"), terwijl de 12" in de DVX12 een veel betere speaker is.
              Ook het hoog van de F212 is zeer mager, 1" driver met 1.75" spreekspoel tegenover een 1.4" in de dvx12 met een 2.5" spreekspoel.

Op zich klinkt de F212 niet verkeerd, maar is niet geschikt voor het stevigere werk. Ik heb deze destijds grondig aan de tand gevoeld maar toen is gebleken dat deze toch te licht uitviel.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by Watt Xtra
                zelfde driver als in de F315, te klein, te zwak.
                212:
                Type HF RCF neodymium compression driver
                Titanium voice coil
                Voice Coil HF 1.75 "
                315:
                HF 1 "
                Type HF Compression driver
                Voice Coil HF 1.5 "
                Ctrl-c en ctrl-v van de dBtech site.

Verder ben ik het eens met je verhaal. Wat ik ook al zei: luisteren / evt een wat stevigere top.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by soundsystem
                  Maar deze 12" drivers zijn dan weer van het type "low-budget" (zelfs een DAP X12T heeft een betere 12"), terwijl de 12" in de DVX12 een veel betere speaker is.
                  Ook het hoog van de F212 is zeer mager, 1" driver met 1.75" spreekspoel tegenover een 1.4" in de dvx12 met een 2.5" spreekspoel.

Op zich klinkt de F212 niet verkeerd, maar is niet geschikt voor het stevigere werk. Ik heb deze destijds grondig aan de tand gevoeld maar toen is gebleken dat deze toch te licht uitviel.
                  Waar haal je dat? Het is een gewone RCF driver, net alle andere speakers van DB tech

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Ik zie toch echt wel verschil een 1,5 en een 1,75 plus de spreekspoelen zijn verschillend

De ene is gewoon Chinees en de andere RCF

Dus doe je keus.

Als er RCF in zit staat dat vermeld. Niet alle serie's hebben RCF. Is ook aan de prijs te zien.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj pr0flow
                      • Mar 2011
                      • 85

Originally posted by soundsystem

Luister naar de dap x-12T en je staat versteld van zijn prestaties (zeker voor die prijs)

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

ik zou persoonlijk toch ook eens luisteren naar de DVX 12 (desnoods 2 per kaant later). Ik )gebruik graag die tops voor grotere events (2x2) en is zo easy in gebruik (20kg)...testen is de boodschap (en smaken verschillen )

Comment

• dj pr0flow
                          • Mar 2011
                          • 85

Originally posted by drummerke
                          ik zou persoonlijk toch ook eens luisteren naar de DVX 12 (desnoods 2 per kaant later). Ik )gebruik graag die tops voor grotere events (2x2) en is zo easy in gebruik (20kg)...testen is de boodschap (en smaken verschillen )
                          Misschien beetje off-topic maar hoe groot bedoel je met 'grotere events'?

On-topic: Testen is absoluut de boodschap, mocht je twijfelen over verschillende speakers huur ze een dagje en 'speel' er wat me anders krijg je achteraf spijt.

Comment

• tarpan
                            • Dec 2008
                            • 266

Zelf heb ik het flexsys concert system, en vind het ook wel vreemd dat jouw verkoper de f315 heeft aangeraden.
                            Dat is idd een fullrange kast, en aangezien de uitgang op je 18D een hp-filter heeft, wordt je woofer nagenoeg niet gebruikt.
                            als je bij de brom zit...

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Het is niet vreemd want zijn dealer is een super vent.

Heb je het al eens geprobeerd om je 315 top fullrange mee te laten spelen ipv via de hi pass out ?

Scheelt dat of is het dan nog steeds pet ?

Mss beter om gewoon je 315 toppen retour te brengen naar die fantastische vent van een dealer.

Als ie dan zo fantastisch is neemt hij ze terug en geeft ie jou de dubbel 12 toppen ( al dan niet met geld retour of een kleine bijbetaling )

Comment

• tarpan
                                • Dec 2008
                                • 266

de f212 is gemiddeld zelfs net iets goedkoper dan de f315
                                als je bij de brom zit...

Comment

Working...