Meting juist?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

Originally posted by moderator
    In verband met de dB limiet en uit respect voor mn buurtjes die uitslapen heb ik slechts zachtjes gelachen
    Lachen valt niet onder het activiteitenbesluit en mag dus gewoon, mits onversterkt en niet tonaal, of muzikaal.....
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by djspeakertje
      Wat is drijgen?

Daan
      Da's waarschijnlijk een plaats net als Leiden terwijl lijden zeer doet.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by djspeakertje
        Wat is drijgen?

Daan
        Iets van dichterlijke vrijheid, die een schrijver
        zich mag toe-eigenen.......?

In mijn geval: een vreselijk, ordinaire schrijffout, Daan.

Nes

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

Om dan maar terug te komen op de vraag, de meting is juist, zal nog eens een foto opduiken van dergelijke meting, was ook op twee meter, hiermee kan het uitgestraalde vermogen van een bron worden vastgesteld.

De methode is ook omschreven in de handleiding, waar al naar verwezen is.

ik heb de meting gebruikt in combinatie met een luidspreker simulatie pakket, en software voor industrielawaaiberekening, om een rechtgeldige rapportage te krijgen. Het ging om een melding voor een grote buitenlocatie met omroep en achtergrondmuziek, totaal ca 60 luidsprekers.

Verder is op internet wel iets te vinden over meten, toevallig ook over de regio eindhoven, verder was vorig jaar een NSG dag over geluid bij horeca.

De NSG probeert geluidshinder in Nederland zoveel mogelijk tegen te gaan

Ook is een app over geluidmeting te downloaden.
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

die NSG-dag was zeer interessant, leuk om eens een mengeling van handhavers, beleidsmakers en technici samen te hebben. bleek vooral dat er een heel grote kloof is tussen de "wij"als stugge handhavers en "zij"als creatievelingen. maargoed, je merkt dat dit langzaam dichter bij elkaar komt. DGMR speelt in mijn ogen hier een goede rol in. maar terugkomend op de meting. Een bronmeting is zeker mogelijk, maar niet in een volle zaal, stoorgeluid en dergelijke is bijna onfilterbaar met zoveel bezoerks die ieder als bron fungeren in mijn ogen.

Comment

Working...