Yamaha LS9 Interne summing problemen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #16
    Originally posted by MusicXtra
    Ik vraag me af of je dat inderdaad merkt, fysiek staan de overheads meestal ook een heel stuk verder van de bron dan de andere microfoons, dat zou het al compenseren.
    Midas heeft de DA-AD conversie geklokt op 0.84 ms. Dat is een dikke 2,5 meter. Meer dan de overheads fysiek verder weg staan. Dan is het een level ding wanneer het wel of niet opvalt.

    Comment

    • JohanH
      • Mar 2010
      • 98

      #17
      Man, jij moet dan toch super-oren hebben om een 0.84ms te horen...
      De meeste normale mensen horen zelfs geen verschil tot 7 a 8 ms...

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #18
        Originally posted by gertgeluid
        0.84 ms. Dat is een dikke 2,5 meter.
        Hè, wat zeg je?
        Volgens mij is de geluidssnelheid bij kamertemperatuur nog steeds ca. 343 m/s (1000 ms dus), de afstand die geluid in 0,84ms aflegt is dus zo'n 29cm...
        Geen idee hoe je op 2,5 meter komt, daar heb je toch wel een ruime 7ms voor nodig namelijk...

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #19
          En iedereen vergeet in dit verhaal dat je op een analoge tafel hetzelfde 'probleem' hebt wanneer je op de snare een digitaal effect insert.
          Je hebt er echt alleen maar last van wanneer je een signaal over twee kanalen binnenhaalt, één van beide processed en vervolgens beide kanalen naar een zelfde output stuurt.
          En dat is geen normale routing bij welke mengtafel ook.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

            #20
            Originally posted by hugovanmeijeren
            Geen idee hoe je op 2,5 meter komt, daar heb je toch wel een ruime 7ms voor nodig namelijk...
            Nulletje te weinig misschien. Sorry! Vond het ook al aan de ruime kant

            Echter, het horen van bijvoorbeeld infills die 7 ms te ver naar voren of naar achteren staan, is niet zo ingewikkeld hoor. Dat krijg je vrij snel in de gaten. En het is bij de TS dus al meteen opgevallen dat het maf gaat klinken als je dingen elektrisch gaat optellen die niet in de pas lopen. In die zin ben je wel degelijk gevoelig voor tijd/fase, mits je de twee bronnen tegelijk hoort.

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #21
              Originally posted by BJD
              Er stond mij al iets van bij dat de DiGiCo's geen latency correctie hebben.
              Maar als ze het bewust doen: waarom?
              Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende theorie.
              Latency van I naar O minimaliseren voor met name monitortoepassingen, de oplossing om verschillen tegen te gaan werd door hun beschreven als hetzelfde signaalpad voor alle kanalen aanhouden.

              @JohanH: Een verschil kleiner dan 1mS is zeker wel te horen en een tiende daarvan ook nog makkelijk!

              @Gert: Marty met zn UBK?
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

                #22
                @Gert: Marty met zn UBK?
                Fatso's op groepje kicks en snares. Dik voor mekaar. Racoon, Bløf en Jurk boffen. Gepassioneerde techneut die niet over één nacht ijs gaat. Respect.

                Comment

                • qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

                  #23
                  Originally posted by gertgeluid
                  Fatso's op groepje kicks en snares. Dik voor mekaar. Racoon, Bløf en Jurk boffen. Gepassioneerde techneut die niet over één nacht ijs gaat. Respect.
                  Ben het helemaal met je eens, is hier meerdere malen over de vloer geweest en was elke keer goed voor elkaar!
                  There is no substitute for imagination

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #24
                    Het exact kunnen beluisteren van het aantal ms verschil is best moeilijk,
                    vaak hoor je wel dat er iets niet helemaal strak is, soms zelfs wringt.

                    Als je dan kunt beredeneren dat het de afstand is van de microfoons
                    t.o.v. elkaar en je dit kunt verhelpen, dan ben je al een heel eind.

                    Gouden stelregel is dan vaak 1:3?

                    grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    Working...