Bij mij werkt de presonus gewoon via mini firewere op de laptop! Er zijn toch best wat ''oudere'' laptops te vinden die dit hebben?

Presonus 16-02 firewire

Collapse

X
- 

Gisteren een gebruikte Acer 5720Z op de kop getikt, werkt nu met de mini firewire aansluiting.
 De firewire chipset is van ricoh, klein min puntje als ik het programma afsluit start het niet weer op, en moet ik eerst de tafel een keer aan/uit zetten.
 Vraag me af of dit normaal is ?Anne HomanComment
- 

Normaal vind ik dit soort zaken niet. Behalve de tafel uit en weer aanzetten, wat natuurlijk nooit kan als je live bent, kun je niet af met alleen de firewire stekker eruit trekken en weer insteken om zo de software weer aan de praat te krijgen?

Het lijkt wel of de driver van de Presonus blijft draaien/hangen zolang de mengtafel aan de computer blijft zitten en mogelijk door de verbinding te verbreken (uit/aan of kabel los/vast) deze wel afsluit.
 Comment
- 

De reden waarvoor ik een macbook gekocht heb destijds, even wat onderzoek gedaan naar laptops en firewire... Dell heeft wat modellen met (mini)firewire, maar verkeerde chipset, andere merken melden niet wat voor chipset. Meen dat alleen Sony nog wat goeds heeft qua firewire, maar dan zit je in dezelfde prijsrange als Macbooks...
 Andere optie was nog expresscard of pcmcia... maar de budgetlaptops hebben dat vaak ook niet (meer), en vond het leuk om eens een macbook te hebben, als je dan toch veel geld uitgeeft.Vitality ShowComment
- 

Aangezien je dat onderzocht hebt; kun je me vertellen hoe zit het met Fujitsu/Fujitsu Siemens?De reden waarvoor ik een macbook gekocht heb destijds, even wat onderzoek gedaan naar laptops en firewire... Dell heeft wat modellen met (mini)firewire, maar verkeerde chipset, andere merken melden niet wat voor chipset. Meen dat alleen Sony nog wat goeds heeft qua firewire, maar dan zit je in dezelfde prijsrange als Macbooks...
 Andere optie was nog expresscard of pcmcia... maar de budgetlaptops hebben dat vaak ook niet (meer), en vond het leuk om eens een macbook te hebben, als je dan toch veel geld uitgeeft.

Mvg,

Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
 Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment

Comment