Presonus 16-02 firewire

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

Presonus 16-02 firewire

Vraagje hoe sluit ik deze tafel aan op een laptop met alleen usb en win 7,
    zijn er adapters voor van usb naar firewire. ?
    Anne Homan
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

met een kabel !!!
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Cable Guy
      • Sep 2011
      • 12

Volgens de site van Presonus heb je een firewire400 poort nodig.
      Er schijnen wel USB-to-Firewire pluggen/interfaces te bestaan, maar ik denk dat dit erg ten koste zal gaan van de datasnelheid.
      De site van Presonus noemt geen mogelijkheid om de 16.0.2 via USB aan te sluiten.
      Er zijn wel Firewire-adapters die via PCI/PCMICIA werken. zo'n kaart die je dan in je laptop steekt. Daar moet het wel mee lukken denk ik.
      Wat zegt u? - Nee ik vind de klank mooi zo; kraakhelder

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Expresscard bedoel je? PCI past niet in mijn laptop iig...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Als firewire ontbreekt op je laptop, kun je firewire PCMIA kaart aanschaffen (MITS je laptop een PCMIA slot heeft natuurlijk).

Een Firewire naar USB kabel lijkt me niet geschikt, om de reden die Cable Guy al aangaf. Meer daarover op Google, en hier.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Firewire naar USB zal voor audiointerfaces nooit werken.
            1 de datasteaming is compleet anders.
            2 de audiodriver is niet in staat een audiointerface te detecteren via USB.

Comment

• Graniet
              • Sep 2009
              • 33

Kijk even rond voor een expresscard of PCMCIA card van Dawicontrol. Deze hebben Texas Instruments chipsets, dan weet je zeker dat het werkt.
              Het was wel handig geweest als je even het merk/model van laptop vermeld had ?
              Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• AH
                • Apr 2004
                • 248

Heren dank voor jullie input,
                Laptop is een acer 5736z en heeft geen PCMCIA, ik had gehoopt dat iemand een usb/firewire adapter wist maar ik begrijp dat die niet bestaan.
                Denk dat ik voorlopig maar een pci kaartje van Dawi in m'n desktop pc set, ik neem aan dat dat wel werkt.
                Het is ook niet vreselijk belangrijk dat de laptop aan de tafel hangt, zou alleen een leuke extra zijn.
                @ Shure-fan dank voor je nuttige reactie, ik had al een brandweerslang besteld, maar kon hem gelukig nog annuleren.
                Anne Homan

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by AH
                  Laptop is een acer 5736z en heeft geen PCMCIA
                  Volgens de specs van de laptop ook geen firewire of ook maar een mogelijkheid om dit uit te breiden.

Universeel gezien, firewire naar USB, als het al bestaat, heb je meestal niets aan omdat de bijbehorende drivers/software een firewire bus verwachten. Dit is verder niet afhankelijk van welke hardware dan ook zoals de Presonus. Met mijn Motu interface zou ik hetzelfde probleem hebben.

Comment

• AH
                    • Apr 2004
                    • 248

Heb hem nu aangesloten op mijn pc met een sweex firewire kaartje met via VT6306 chipset, na installatie werkt het een paar seconden, daarna niets meer.
                    Als ik alles verwijder en opnieuw installeer werkt het weer een paar seconden???
                    Misschien toch maar een dawi pci kaartje bestellen.
                    Zit te overwegen om een gebruikte laptop met firewire te kopen vraag is natuurlijk of het dan wel werkt.
                    Anne Homan

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by AH
                      Heb hem nu aangesloten op mijn pc met een sweex firewire kaartje met via VT6306 chipset, na installatie werkt het een paar seconden, daarna niets meer.
                      Als ik alles verwijder en opnieuw installeer werkt het weer een paar seconden???
                      Misschien toch maar een dawi pci kaartje bestellen.
                      Zit te overwegen om een gebruikte laptop met firewire te kopen vraag is natuurlijk of het dan wel werkt.
                      Sweex lukt idd niet
                      Je moet er een nemen met TI chipset. Belkin maakt goeie.

Comment

• Graniet
                        • Sep 2009
                        • 33

Soms werkt het wel, soms niet. De chipsets die op de Presonus site staan zijn degene die ze zelf getest hebben.
                        Dat wil dus niet zeggen dat andere niet werken.
                        In mijn laptop zit een VIA chip die niet in de lijst staat, maar het werkt er wel mee.
                        Heb je de driver in "legacy mode" staan? In het Nederlands is dit "oude versie". Als het dan nog niet werkt, zul je idd. een ander
                        FW kaartje moeten aanschaffen.
                        Aangaande de laptop, er zijn maar weinig of geen laptops met geschikte FW chipset, ze zijn zeer dun gezaaid of niet bestaande. (Apple is hierop de uitzondering).
                        Beter is om rond te kijken voor een laptop met Express Card Slot. Dan kun je alle kanten op.
                        Last edited by Graniet; 24-01-12, 18:53.
                        Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by Graniet
                          Soms werkt het wel, soms niet. De chipsets die op de Presonus site staan zijn degene die ze zelf getest hebben.
                          Dat wil dus niet zeggen dat andere niet werken.
                          In mijn laptop zit een VIA chip die niet in de lijst staat, maar het werkt er wel mee.
                          Heb je de driver in "legacy mode" staan? In het Nederlands is dit "oude versie". Als het dan nog niet werkt, zul je idd. een ander
                          FW kaartje moeten aanschaffen.
                          Aangaande de laptop, er zijn maar weinig of geen laptops met geschikte FW chipset, ze zijn zeer dun gezaaid of niet bestaande. (Apple is hierop de uitzondering).
                          Beter is om rond te kijken voor een laptop met Express Card Slot. Dan kun je alle kanten op.
                          Voor de duidelijkheid, de anderen werken NIET! Blijf bij de aanbevelingen die Presonus voorschrijft.

Comment

• Graniet
                            • Sep 2009
                            • 33

Originally posted by frederic
                            Voor de duidelijkheid, de anderen werken NIET! Blijf bij de aanbevelingen die Presonus voorschrijft.
                            OH ? Bij mij werkt het nochtans met een "niet voorgeschreven" chipset. Presonus schrijft helemaal niets voor. De lijst met
                            chipsets vermeld enkel de "Tested and Approved" chipsets.
                            Studio One software, studio monitors, digital audio interfaces, mixers, microphones, preamps, pad controllers, control surfaces, and more.

De VIA chipset van mijn Asus laptop staat daar overigens niet tussen.
                            Dawicontrols, die FW kaartjes met TI chipsets maakt, staat trouwens ook niet in de lijst met "Manufacturers using approved chipsets".
                            Dus volgens jouw beredenering werk ik met maar liefst 2 firewire systemen die "NIET werken"?
                            Ik herhaal dus gewoon mijn suggestie.
                            Zet de firewire driver in "legacy mode" en sluit de studolive aan. Werkt het niet, dan kun je altijd nog een kaartje met een geteste
                            chipset kopen.
                            Werkt het wel, dan heb je geen onnodige kosten gedaan....

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by Graniet
                              OH ? Bij mij werkt het nochtans met een "niet voorgeschreven" chipset. Presonus schrijft helemaal niets voor. De lijst met
                              chipsets vermeld enkel de "Tested and Approved" chipsets.
                              Studio One software, studio monitors, digital audio interfaces, mixers, microphones, preamps, pad controllers, control surfaces, and more.

De VIA chipset van mijn Asus laptop staat daar overigens niet tussen.
                              Dawicontrols, die FW kaartjes met TI chipsets maakt, staat trouwens ook niet in de lijst met "Manufacturers using approved chipsets".
                              Dus volgens jouw beredenering werk ik met maar liefst 2 firewire systemen die "NIET werken"?
                              Ik herhaal dus gewoon mijn suggestie.
                              Zet de firewire driver in "legacy mode" en sluit de studolive aan. Werkt het niet, dan kun je altijd nog een kaartje met een geteste
                              chipset kopen.
                              Werkt het wel, dan heb je geen onnodige kosten gedaan....
                              Het is algemeen geweten dat
                              firewire oorspronkelijk ontworpen is door TI voor Mac.

Als je audiointerfaces gebruikt buiten Mac, is het een ongeschreven regel dat
                              je moet zorgen voor firewire met TI chipset.

Waar spreek ik over assemblagebedrijven van firewirekaartjes of laptops? Ik
                              spreek enkel over de chipset! En de Via chipset van uw Asus staat daar wel
                              tussen!

Presonus spreekt niet over merken die assembleren, maar enkel over de chipset.

En daarnaast geven ze een paar voorbeelden van fabrikanten die gebruikmaken van
                              die chipset.

Comment

Working...