speakers set ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

200 ipv de oorspronkelijke 1000 man! Het kan verkeren in een etmaal....

Bovendien moet ik nog zien dat een enkele 18inch sub een 212 top kan bijhouden als het hard gaat..........
    Ik gebruik bij EV RX212 altijd minimaal 2x RX118

Heb je de set al goed kunnen beluisteren???

Paul.
    Last edited by SPS; 11-01-12, 18:45.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Kun je de set niet een keer "lenen"? zodat je kunt horen wat het doet en kan.

Comment

• The Overloaded Basses
        • Jan 2012
        • 6

De set staat bij onze dealer in test.
        We gaan zeker is luisteren, Is het toch niet echt naar onze goesting zoeken we wel nog verder.
        De sub de top niet kan bijhouden ik weet ni zou die top zo hard gaan ? Ik denk met een beetje afstelling op de processor dat het wel lukt ofniet ?

Mvg,
        Jeroen

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Moest je interesse hebben, ik heb nog een versterker QSC PL 4.0 op overschot die voor een eerlijke prijs weg mag. Bovendien ook nog een XTA DP 224 in nieuwstaat.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

en toch blij ik van mening dat je behoorlijk wat mensen weel voorzien van geluid met weinig apparatuur,

een setje als:

2 18 inch subs per kant + een 2x15 top per kant doe ik feesten mee tot max 250 man..... en echt niet meer.
            je moet de boel niet tot de max draaien en altijd headroom overhouden.

ik zou zoeken naar een uitbreiding van je 4ac of jbl set! zeker geen verkeerde sets
            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by SPS
              Ik gebruik bij EV RX212 altijd minimaal 2x RX118
              Heb zo het vermoeden dat die RX118 ook nog wel een stukje harder gaat....
              Subs die TS op het oog heeft zullen geen aardbeving veroorzaken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Peeterss
                • Mar 2009
                • 66

Originally posted by dj-inkognito
                en toch blij ik van mening dat je behoorlijk wat mensen weel voorzien van geluid met weinig apparatuur,

een setje als:

2 18 inch subs per kant + een 2x15 top per kant doe ik feesten mee tot max 250 man..... en echt niet meer.
                je moet de boel niet tot de max draaien en altijd headroom overhouden.

ik zou zoeken naar een uitbreiding van je 4ac of jbl set! zeker geen verkeerde sets

Ps: Dan weet ik niet wat voor set je hebt...250 man is wel erg weinig. 250 man doen wij altijd met enkel 10" en enkel 15" inch per kant. (2/3 van het vermogen en natuurlijk even afhankelijk van de spreiding natuurlijk) De meeste DJ's als die iets willen huren gebruiken ze deze set.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ik verhuur de RX212 set ( 4x 118S met 2x 212 ) tot 500 personen.

Gaat goed hoor alleen in sommige ruimtes zou er een basje per kant bij mogen.

Je hebt per kant 1800 W in totaal 3600W aan speaker vermogen dus in theorie zou je er 360man mee kunnen doen op disco volume ( 10W per persoon )

De 212 toppen gaan echt HARD ik denk dat 1 top 3x 118S bij kan houden 4stuks word krap denk ik. Hoewel de 118S ook vrij hard gaat en de koppeling is erg goed.

Ik stuur de set aan met QSCPL238 en PL230 met de DCone en heb prima vermogen. Zou in theorie een dubbel RXset kunnen draaien met dit rack want de PL serie van QSC kun je goed op 2ohm gebruiken zonder uitval.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by Peeterss
                    Ps: Dan weet ik niet wat voor set je hebt...250 man is wel erg weinig. 250 man doen wij altijd met enkel 10" en enkel 15" inch per kant. (2/3 van het vermogen en natuurlijk even afhankelijk van de spreiding natuurlijk) De meeste DJ's als die iets willen huren gebruiken ze deze set.
                    zo iets heet gewoon op safe gaan,

ik kan ook wel 500 man draaien met die set maar echt niet op een stampend disco volume,
                    ben van mening dat je met een enkel 18 gewoon niet genoeg laag produceert voor een fatsoenlijke fuif, afhankelijk van de ruimte waar je in zit natuurlijk.

@ rolandino, waar haal je in hemelsnaam die berekening vandaan?!
                    zou betekenen dat ik met mijn setje dus 800 man moet kunnen draaien, ( 4000w per kant ) die wattages zeggen toch helemaal niets man, de ene 1000 watt is de andere niet:S

Rick
                    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Het is een standaard berekening wat meestal wel uitkomt plus praat ik over een EV RX set.

In feite zeggen wattages niets het gaat om het rendement.

Zo hangt er bij een klant van mij 8x vibe 12 en 6x glijbaan sub wat in totaal een vermogen heeft van 4kw in totaal en daar zit elk weekend man of 650 binnen en gaat goed.

Moet wel zeggen dat de toppen verspreid hangen in de ruimte. Een goede spreiding is ook belangrijk. De glijbanen vullen de ruimte wel.
                      Last edited by Rolandino; 12-01-12, 01:58.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by Rolandino
                        Ik verhuur de RX212 set ( 4x 118S met 2x 212 ) tot 500 personen.

Gaat goed hoor alleen in sommige ruimtes zou er een basje per kant bij mogen.

Je hebt per kant 1800 W in totaal 3600W aan speaker vermogen dus in theorie zou je er 360man mee kunnen doen op disco volume ( 10W per persoon )

De 212 toppen gaan echt HARD ik denk dat 1 top 3x 118S bij kan houden 4stuks word krap denk ik. Hoewel de 118S ook vrij hard gaat en de koppeling is erg goed.

Ik stuur de set aan met QSCPL238 en PL230 met de DCone en heb prima vermogen. Zou in theorie een dubbel RXset kunnen draaien met dit rack want de PL serie van QSC kun je goed op 2ohm gebruiken zonder uitval.
                        ***damn; wanneer we aan het aantal Watts per luidspreker het aantal personen gaan afmeten is het tijd om met vakantie te gaan Roland. Wat een klinkklare onzin. Volgens jou redenering/achterlijke rekensom mag ik met mijn Q7 top van 400W RMS maar liefst 40 luisteraars doen.

Het gaat hoofdzakelijk om rendement in db's! Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen hier. Opgenomen vermogen zegt geen reet! Daarnaast gaat het natuurlijk om de opbouw en gebruikte componenten, respectievelijk het formaat en de gecombineerde en individuele prestaties.

Dat iets hard gaat en veel Watt heeft/opneemt is voor de afdeling Newbies en Startersvragen!
                        d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

ieder heeft hier zijn mening over.

Toch hou ik al 15 jaar deze berekening aan zonder problemen. Dus het werkt wel.

Ik schrijf ook in mijn bericht dat het NIET om wattage gaat maar om RENDEMENT. Plus is de berekening een eigen iets om een indicatie te geven van een set.

Als ik een disco verhuur heb en van 500 man bereken ik 10W per persoon dus 5000W minimaal. Bij de RX set heb ik met deze som genoeg aan een enkele set MAAR ik zou er minimaal 1 bas of 2 bassen en 1 top per kant bij doen ( voor het topgedeelte beter omdat je een betere spreiding krijgt en voor de bassen net iets meer laag voor de druk.

Mijn mening is dat 1 top met 2 subs per kant leuk is maar nog niet je van het ( maar dat is mijn mening )

Je hebt nooit vermogen genoeg of speakers genoeg voor disco of house feesten.

Het moet altijd meer of nog harder.

Dat een RX212top hard gaat met 600W ( hoog rendement ) moet je hem niet bij de newbies stoppen want het is een PRO kas.

Zou ik de 2 toppen fullrange laten werken kan ik ze gebruiken tot 120 man maar dan geen disco volume ( dan heb je laag te weinig )
                          Wat je ook neerzet het is nooit genoeg.

Die Q7 top die jij aangeeft is niet inzetbaar om een disco te voorzien zonder subs dus geen vergelijking. Mocht je deze fullrange gebruiken zou je een man of 80 / 100 kunnen doen maar niet op disco volume ( ik bedoel daarmee echt discogeluid met laag )

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by MusicSupport
                            ***damn; wanneer we aan het aantal Watts per luidspreker het aantal personen gaan afmeten is het tijd om met vakantie te gaan Roland. Wat een klinkklare onzin. Volgens jou redenering/achterlijke rekensom mag ik met mijn Q7 top van 400W RMS maar liefst 40 luisteraars doen.

Het gaat hoofdzakelijk om rendement in db's! Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen hier. Opgenomen vermogen zegt geen reet! Daarnaast gaat het natuurlijk om de opbouw en gebruikte componenten, respectievelijk het formaat en de gecombineerde en individuele prestaties.

Dat iets hard gaat en veel Watt heeft/opneemt is voor de afdeling Newbies en Startersvragen!
                            Ik ben bang dat je gelijk hebt,
                            Ik heb een set Meyer topjes op een 240 watt amp daar kan ik dus niks mee...

Toch kun je op dit forum wel de informatie vinden om een beetje te weten hoe het zit met rendement en vermogens...
                            je moet alleen wel de tijd nemen om te "lezen!!!!!"

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

Grappig dat LD systems. Die lijken meer geld uit te geven aan modellen om hun producten aan te prijzen (zie website) dan de producten zelf

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by Mathijs
                                Grappig dat LD systems. Die lijken meer geld uit te geven aan modellen om hun producten aan te prijzen (zie website) dan de producten zelf
                                Behringer doet dat ook.

Wat zou daar insteken van drivers?

Comment

Working...