pre/post Spirit Folio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

pre/post Spirit Folio

Hallo lui,
    Ik heb een Soundcraft Spirit Folio 10/2 aangeschaft, specifiek voor toetsenist van de band, speelt met 3 keyboards. Ik wilde de keyboards aansluiten op ingangen 1 - 6, en dan stereo uit naar FOH tafel. Het monitor signaal van de FOH tafel voor de toetsenist wilde ik op ingang 7-8 van de Folio terug laten komen zodat hij dat zelf bij kan mengen en zo zijn eigen mix van FOH monitorsignaal met zijn eigen keys kan mixen. Echter, om dit goed vfoor elkaar te krijgen moet ik dit anders doen, ipv de stereo uitgangen van de Spirit te gebruiken voor signaal naar FOH wil ik die signalen sturen via AUX 1 en AUX 2 zodat de toetsenist de schuiffaders kan gebruiken voor zijn eigen podiummix. En hier komt het probleem: om dit goed te laten functioneren moeten AUX 1 en AUX 2 PRE-fade zijn zodat de toetsenist bij regelen van zijn podiumgeluid via de schuiffaders niet het signaal naar de FOH beïnvloedt, echter AUX 1 is schakelbaar POST of PRE m 2 is standaard POST. Weet iemand hoe ik AUX 2 om kan bouwen zodat deze standaard PRE is??? Verneem graag van jullie
    mvg, Lifespan
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Soms kan dat intern door jumpers of solderingen. Moet je even in de handleiding kijken of er iets over in staat.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Je kunt overwegen om toch op L + R
      naar FOH te sturen en de toetsenist te
      laten uitluisteren op aux 1 + 2.

De FOH mix kun je ook op 1 van de stereo
      faders terug laten komen.

In de boven beschreven routing is het
      beter de retour FOH faders niet naar L + R
      te routen.

Een monitortafel of een tafel met minimaal
      2 pre-fade auxes kan wel wat jij wilt.
      of,
      met BJD hopen op een jumper?

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Ja dat is mogelijk, maar daarvoor zul je hem wel hardware matig moeten modificeren.
        Kwestie van één printspoor verbreken en d.m.v. een draadbruggetje het signaal voor de fader aftappen.

Als je in het blokdiagram op de laatste pagina in de manual kijkt, zie je dat dat een zeer eenvoudige modificatie is, heb het hier even voor je getekend: www.vanmeijeren.nl/schema_mod.png

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• lifespan
          • Dec 2007
          • 47

Heren, dank voor jullie snelle reacties, Hugo dank voor de tekening. Moet ik dus op alle input kanalen doen (ook de stereo's), gaat lukken!
          mvg, Lifespan

Comment

• lifespan
            • Dec 2007
            • 47

Hugo, vraagje, ik heb de tafel ontmanteld, echter ik kan de juiste printsporen niet vinden. Heeft iemand eventueel een foto oid of kan ik bij iemand langs gaan die me verder helpt? Ik woon zelf in Alphen aan den Rijn, wellicht iemand in omgeving Alphen???? Verneem graag van jullie.
            mvg, Lifespan

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Beste Lifespan,

als het je niet lukt om de juiste printsporen te vinden, lijkt het me beter dat je er niet zelf mee gaat rommelen.

Ik woon zelf in het noorden / oosten van het land, dus kan je er moeilijk mee helpen.

Groeten Hugo

Comment

• lifespan
                • Dec 2007
                • 47

Hallo Hugo,
                Ben nog niet verder gekomen, maar heb voorstel; als ik je wat foto's stuur van de printplaat, kan jij daar dan op aangeven hoe ik te werk moet gaan??
                mvg, Peter

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Beste Peter,

dat lijkt me een beetje lastig om aan te geven op een foto. Als ik het tafeltje in 'real life' zie, zou ik het je waarschijnlijk zo aan kunnen wijzen...
                  Heb je überhaupt ervaring met het 'sleutelen' aan elektronische apparatuur?

Je mag natuurlijk een foto sturen, ik wil wel een poging wagen, zorg dan wel even voor een hoge resolutie foto van rond de aux pots.

Groeten Hugo

Comment

Working...