Sennheiser EW 300 G3 Handheld

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Jouw ontvangers lijken dus op ong. 80 cm. hoogte,
    een uitgezonden beltpacksignaal dat wordt
    verstuurd vanaf ong. 2 mtr (1 mtr podium en
    1 mtr naar broekband?) hoogte beter te ontvangen
    dan het hh signaal dat op 3 mtr hoogte wordt
    uitgezonden.

Is idd vreemd, staat de hh mss net ff ernaast getuned,
    staat de beltpack ook nog aan op dezelfde frequentie,
    zijn alle kabels goed in de BNC connector 'geklikt',
    pilot aan of uit, squelch te zwaar op de hh?

Die ene meter kan idd gedeeltelijk de oorzaak zijn.

Meet het uitgangssignaal eens goed en test anders een
    keer met vlaggen op 3 mtr hoogte?

grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Dat is natuurlijk ook een goede mogelijkheid. De handheld geeft misschien wel aan dat deze op 630.275Mhz staat maar misschien is de werkelijke tuning niet in samenspraak met wat er in het kristal dan wel HF gedeelte wordt verzonden. Misschien zend de HH wel 630.265 uit. Even nameten en checken!
      d&b Audiotechnik

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

@Nescio, squelch zit alleen op een ontvanger, niet op een zender natuurlijk...

@MusicSupport, boosters gebruiken bij afstanden tot 15 meter? Dat is toch wel behoorlijke overkill. Als het systeem goed is ingeregeld dan moet je zonder boosters makkelijk een veelvoud van deze afstand kunnen behalen. Op korte afstanden riskeer je door het gebruik van boosters alleen maar de kans op overmodulatie.
        Oorspronkelijk waren die boosters met name bedoelt om het verlies in de passieve splitters op te vangen, maar met een ASA1 (actieve splitter) is dat al veel minder snel van toepassing.

Als ik het allemaal zo hoor reken ik op een defect in de handheld(s)!

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Jup; overmodulatie is een gevaar. Ik zeg ook niet dat je ze altijd moet gebruiken; het kan wel een nuttige toevoeging zijn om op grote(re) afstanden beter zend/ontvangst te krijgen. Ik gebruik ze dan ook i.c.m. een passieve antenne en als de ontvangers on stage staan is de booster niet nodig!
          d&b Audiotechnik

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

Zelfs alleen met de standaard sprietjes mag dit geen probleem opleveren. Ben nu wekelijks opweg met een concerttour, waarbij 4 G3 handhelds en één G2 Handheld in gebruik zijn. Ontvangers staan Naast podium, Afstand tot handhelds varieert van 2 meter tot een meter of 15. Geen vlaggen, alleen de standaard sprietjes. Ontvangers staan in een case op het stageblok. Geen enkele keer enige storing gehad. Wel even checken inderdaad of ergens in de buurt een zender in de lucht is. Het lijkt inderdaad dat een G3 daar eerder last van heeft dan een G2. (maar kan toeval zijn) Recent kwam de aankomst van de Sint inderdaad binnen bij de soundcheck ;-)

toch even freq. goed scannen ofwel inderdaad een defect lijkt me.
            ~Clearsound~

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by Gitarist 62
              Zelfs alleen met de standaard sprietjes mag dit geen probleem opleveren. Ben nu wekelijks opweg met een concerttour, waarbij 4 G3 handhelds en één G2 Handheld in gebruik zijn. Ontvangers staan Naast podium, Afstand tot handhelds varieert van 2 meter tot een meter of 15. Geen vlaggen, alleen de standaard sprietjes. Ontvangers staan in een case op het stageblok. Geen enkele keer enige storing gehad. Wel even checken inderdaad of ergens in de buurt een zender in de lucht is. Het lijkt inderdaad dat een G3 daar eerder last van heeft dan een G2. (maar kan toeval zijn) Recent kwam de aankomst van de Sint inderdaad binnen bij de soundcheck ;-)

toch even freq. goed scannen ofwel inderdaad een defect lijkt me.
              Op een podium heb je vaak een clear line of sight en is het hoogteverschil kleiner. En podia van 15M breed? Zoveel van dat formaat kom ik niet tegen in NL; maar je punt is duidelijk. Uiteraard moet het dan gewoon werken met sprietjes en getrainde zangers annex microfoonvasthouders. In het geval van de TS is dit niet geheel duidelijk maar waarschijnlijk allemaal niet in dezelfde optimale condities zoals jij beschrijft.
              d&b Audiotechnik

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by hugovanmeijeren
                @Nescio, squelch zit alleen op een ontvanger, niet op een zender natuurlijk...
                Oeps Hugo, tnx voor de correctie, stomme fout natuurlijk!

Sorry.

grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MythosPA
                  • Jul 2011
                  • 3

Ik heb ooit cursus gehad bij Sennheiser, en die vent heeft het 1000 keer herhaald in 2 dagen: antenna, antenna, antenna! (Hij was duitser :-)) Dit probleem verhelp je makkelijk door vlagantennes te zetten en te scannen met de juiste apparatuur. Tegenwoordig zit er zoveel rommel in de lucht dat het bijna niet anders meer kan als je meer dan 2 mic's gebruikt.

Comment

• Breur
                    • May 2007
                    • 80

Laat ik uit ervaring zeggen dat vlaggen niet helpen! Het probleem zit in de handheld. Ik lees hier van alles voorbij komen over ontvangst en vlaggen etc.. Als ik zeg dat ik de EW100/300 G2's regelmatig inzet op afstanden van meer dan 40 meter van het podium, zonder problemen! Met de G3 zou ik dit niet zo snel proberen gezien mijn ervaringen met de handhelds.

Telkens gebruik ik nieuwe batterijen (geen oplaadbare) en zorg ik dat de frequentie vrij is. De show kan rustig een uurtje verder zijn voordat het ruisen begint.... Het lijkt me sterk (maar niet onmogelijk) dat dit door interferentie komt. Misschien toch maar eens serieus met Sennheiser gaan bellen/mailen....

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Meer het feit dat ik met de beltpack G3's geen problemen heb, en ook nog steeds voldoende RF signaal heb lijkt het me ook in de handheld te zetten...., Wellicht versie verschillen in de handhelds?

Mijn handhelds hebben als serienummer 4369000531 en 4070000743, en de meest recenste firmware staan zowel op de ontvangers als zender.

Comment

• dexter
                        • Jul 2005
                        • 433

Je kunt proberen de beltpacks te gebruiken op de handheld ontvangers en andersom dan heb je 1 ding al uitgesloten.
                        Vervolgens ga je dan eens frequentie wisselen om weer een mogelijk probleem uit te sluiten.
                        Dan blijft er vanzelf een ding over wat het probleem dus daadwerkelijk is of in zit.

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

@Dexter: reeds gedaan....., het lijkt echt alleen in de handhelds te zitten...

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Kijk, nu wordt het interessant als meer mensen dezelfde problemen melden! (Breur)

Wellicht kun je een G3 handheld op een G2 ontvanger proberen om uit te sluiten dat je ontvanger niet helemaal fris is (lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het met beltpacks prima werkt!)
                            Andere G3 handheld bij collega's lenen/huren om een test te doen?

Kun je het probleem op de loods/opslag reproduceren? Sennheiser al gecontact? (Die zullen uiteraard zeggen dat er niks aan de hand is)
                            d&b Audiotechnik

Comment

Working...