Wat ik wel weet is dat Line6 2,4Ghz zenders storen op Wireless DMX en dat is niet fijn!!
AKG gaat wifi
Collapse
X
-
Iets meer input: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11864-akg-dms-70.aspxModerator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Wat voor technologie gebruikt akg dan? ik ging er even vanuit dat dit Wi-Fi was, omdat ze een zelfde techniek gebruiken als 802.11ag (OFDM)
Als het net zoals een video zender broadcast wordt uitgezonden weet ik niet of dit nou zoveel beter is. (voordeel is wel dat audio niet zo'n grote bandbreedte nodig heeft als video)
@Cobi, neem er eens 1tje mee, ben benieuwd wat het op een spectrum analyzer doet.Comment
-
Wat voor technologie gebruikt akg dan? ik ging er even vanuit dat dit Wi-Fi was, omdat ze een zelfde techniek gebruiken als 802.11ag (OFDM)
Als het net zoals een video zender broadcast wordt uitgezonden weet ik niet of dit nou zoveel beter is. (voordeel is wel dat audio niet zo'n grote bandbreedte nodig heeft als video)
@Cobi, neem er eens 1tje mee, ben benieuwd wat het op een spectrum analyzer doet.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Maarja, het gaat er mij eigenlijk meer om dat ik de 2,4GHz band liever vrij wil houden voor me ap's
@Cobi, wanneer ben je in de buurt?
@BJD, we gaan ons best doen.Comment
-
Ja, kanaal VHF 4 kunnen we gebruiken en 37,1MHz is ook nog vrij.
Moet je eens tegen een gsm-iPad-iPhone bezitter zeggen, dat het ATF netwerk toch ook goed werkte!
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Wireless DMX sweden is met ingebouwde spread spectrum, dus kan mijn inziens geen last hebben van die wifi signalen.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
over het gehele spectrum (80 MHz) deze zal minder last hebben van Wi-Fi dan een DMX kastje die gewoon op een kanaal staat met bv DSSS. Het ligt er dus een beetje aan, welke wireless DMX je gebruikt, op hoeveel kans je op storing hebt door andere gebruikers.
In de praktijk heb ik deze 2 nog nooit naast elkaar gehad, dus ik ben wel nieuwsgierig welke wireless dmx je had gebruikt en hoeveel er voor de rest in de lucht zat op de 2,4 GHzComment
-
Wireless DMX uit Sweden heeft inderdaad een Frequency Hopping Spread Spectrum (FHSS) + ze proberen drukke ch. te vermijden (AFHSS). Deze hopt
over het gehele spectrum (80 MHz) deze zal minder last hebben van Wi-Fi dan een DMX kastje die gewoon op een kanaal staat met bv DSSS. Het ligt er dus een beetje aan, welke wireless DMX je gebruikt, op hoeveel kans je op storing hebt door andere gebruikers.
In de praktijk heb ik deze 2 nog nooit naast elkaar gehad, dus ik ben wel nieuwsgierig welke wireless dmx je had gebruikt en hoeveel er voor de rest in de lucht zat op de 2,4 GHzIF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Aha, goed spul he, zelf heb ik ook zo'n setje en ben er ook erg blij mee, ik heb alleen wel gelijk een andere antenne gekocht. De vraag was eigenlijk aan qvt, welke wireless DMX hij gebruikte en in welke omstandigheden.
@ Frederic, ik denk en hoop ook dat het in het goedkopere segment blijft, maar ik denk dat het wel meer gaat voorkomen bij muzikanten.Comment
-
En juist in dat segment is dit een prima oplossing. De overheden gaan de ISM band niet zo snel op de schop gooien en dat is goed nieuws voor het dorpshuis wat straks hun D-band setje niet meer kan/mag gebruiken. Waarschijnlijk werkt zo'n set prima voor 1 kanaaltje.Comment
-
Een zeer uitgeklede variant van WiFi misschien, maar dan is het ook geen 802.11 meer.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
Comment