De eerste old school fabrikant is om. Akg brengt de dms70 uit
AKG gaat wifi
Collapse
X
-
Zou die AKG vergelijkbaar zijn met LINE6? Het merk is natuurlijk wel bekender en ook de capsules.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı -
Zoals ik op de site van line6 lees is het een kop van line6 die ze de kenmerken van oa SM58 en B58 hebben gegeven.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
De DMS70 kan ik niet vinden op www.akg.com, wel de DMS700. En deze zit NIET in de 2.4 Ghz range:
The DMS 700 wireless microphone system is comprised of the DSR 700 stationary digital true-diversity receiver, handheld transmitters DHT 700 C5 with an AKG C 5 microphone element, DHT 700 D7 with an AKG D7 micropone element, DHT 700 D5 with an AKG D 5 microphone ele- ment, and the DPT 700 bodypack transmitter.
The receiver and transmitters operate in a 155 MHz (max.) sub-band of each frequency set within the UHF band from 548 MHz to 865 MHz.
You can se- lect the receiving frequency from pre-programmed frequency groups and sub-channels of your re- ceiver or set it directly in 25 kHz-increments. Both the handheld and bodypack transmitters are set to the parameters selected on the receiver via infrared transmission.
Bovenstaande komt uit de manual.
Het lijkt er op dat ze digitaal in de UHF range doen dus.Comment
-
-
Eerst testen, dan pas geloven. Zal net als Line6 prima werken totdat je last krijgt van reflecties of er iemand in de buurt een broodje in de magnetron gooit. Het draait uiteindelijk om natuurkunde en daarmee het betrouwbaar houden van je RF-signaal.
Maar zal voor vaste installaties prima oplossing zijn.Comment
-
De betrouwbaarheid van de wifi band valt mij erg mee (nog niet gehad dat het niet werkte). Ik weet niet precies hoe het technisch in elkaar steekt, maar ik dan de zendfrequenties van de Line6 niet zien bij een wifi analizer (wat ik bij normale computernetwerken wel kan, dan zie je precies wat er in alle kanalen zit).Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Misschien werkt dat ding wel goed als je er 1tje hebt, maar daar gaat het even niet om, als je een zender pakt in de normale frequentie band werkt deze eigenlijk ook altijd goed.
@ Cobi: als je de ssid uit zet zie je hem in de meeste Wi-Fi analyzers niet meer, pak een spectrum analyzer om hem te zien.
Wi-Fi is half duplex, wat dus betekent dat er maar 1 tegelijk kan zenden. Een Wi-Fi apparaat zal meestal een beslissing nemen om te gaan zenden via het CSMA/CA systeem, wat in het kort inhoud, mocht er een apparaat op het zelfde kanaal zenden zal hij beslissen om te wachten met zenden. Een data frame vind het niet erg om even te wachten en laat meestal een voice frame voor (als er QOS op je systeem zit), je verbinding wordt alleen trager. Bij een data pakket is het zo “liever te laat dan nooit” bij voice is het zo “liever nooit dan te laat”.
Het probleem wordt dus als er meer Wi-Fi microfoons komen, houden we steeds minder ruimte over voor de overige Wi-Fi activiteiten (aansturen van dmx, processors, versterkers, mengtafels, public Wi-Fi, enz…….) het is nu al zo dat je vaak naar de 5 GHz moet omdat de 2,4 GHz vol zit. Laten we alsjeblieft de 2,4 GHz vrij houden voor Wi-Fi en niet voor microfoons.
Nog een verschil waarvoor 2,4GHz minder betrouwbaar is dan de normale frequenties. Zodra er weinig apparaten zijn op een kanaal (zaal leeg) wordt er dus maar een kleine tijd van de totale tijd uit gezonden en hoeft niemand (zenders) lang te wachten om te kunnen zenden, je Wi-Fi microfoon doet het dus erg goed op dit moment, zodra het vol met mensen komt en er dus veel meer Wi-Fi verkeer komt, heb je dus een veel groter kans dat het fout gaat bij je Wi-Fi microfoon. Bij de normale frequenties is het spectrum veel stabieler en gebeurt het niet zo vaak dat er opeens een frequentie niet meer bruikbaar is die daarvoor helemaal schoon was.Comment
-
Laten we het vooral geen wifi microfoon gaan noemen. De mic opereert in het 2,4Ghz gebied, welke wereldwijd is gereserveerd voor ISM (industrial, scientific and medical) toepassingen. Dit gebied loopt van 2,4Ghz tot 2,5Ghz. In dit gebied zitten WiFi zenders, draadloze TV toepassingen, Bluetooth apparaten en tegenwoordig ook draadloze mic's. Het frequentiegebied is dus het enige raakvlak en de technologie er achter is totaal anders.Comment
-
Laten we het vooral geen wifi microfoon gaan noemen. De mic opereert in het 2,4Ghz gebied, welke wereldwijd is gereserveerd voor ISM (industrial, scientific and medical) toepassingen. Dit gebied loopt van 2,4Ghz tot 2,5Ghz. In dit gebied zitten WiFi zenders, draadloze TV toepassingen, Bluetooth apparaten en tegenwoordig ook draadloze mic's. Het frequentiegebied is dus het enige raakvlak en de technologie er achter is totaal anders.
Als het net zoals een video zender broadcast wordt uitgezonden weet ik niet of dit nou zoveel beter is. (voordeel is wel dat audio niet zo'n grote bandbreedte nodig heeft als video)
@Cobi, neem er eens 1tje mee, ben benieuwd wat het op een spectrum analyzer doet.Comment
Comment