Analoge Live mixer met een laptop als FX Rack, wie doet dit ook en hoe, met wat??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Analoge Live mixer met een laptop als FX Rack, wie doet dit ook en hoe, met wat??

Ik wil eigenlijk compacter gaan voor enkele klussen waarbij er geen budget is om een digi mixer in te zetten, maar ik wil geen lompe zware FX Rack meenemen, dus waarom niet een Laptoppie met een goed/mooi Protools of ander proggie.

Wie o wie doet dit ook?
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

Misschien niet de reactie waarop je hoopt, maar ik heb alleen een galmpje bij me.
    Ik gebruik mijn Macbook met Overloud Breverb als galmpje via een PreSonus Audiobox.
    Werkt bij mijn klussen (vrij kleinschalig over het algemeen) prima!

Andere FX'en en dynamics heb ik nog niet geprobeerd.
    Maar dat gaat mijn Macbook ook niet trekken ben ik bang...

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

geen budget = geen fancy effecten.

bij kleine analoge setjes gewoon een klein reverbje achterin de flightcase ingebouwd mee.
      alesis nano oid.
      Bedrijfszekerder. goedkoper. betrouwbaarder.

en als er beter ge-eist wordt... meer betalen.

en dat zeg ik nota bene als band die dat dan moet betalen. ik lijk wel gek
      lekker belangrijk!

Comment

• Sikkie
        • Sep 2004
        • 126

Iedereen doet dat. in logic met de wereld aan plugins en impulse responses of in ProTools met allerlei ander mooie galmpies. Scheelt je rug en als je het slim doet geld

Comment

• Sikkie
          • Sep 2004
          • 126

Tenzij je je toch tonnen aan budget hebt en trailers en bouwtijd genoeg, dan kun je gewoon alle ECHTE apparaten meenemen die je wilt

Comment

• peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

Barak Koren heeft voor Borsato wel het budget en de bouwtijd, maar gebruikt Waves Multirack samen met z'n XL8. Dit draait ie op een Mac Pro (dus geen laptop). Het is dus voornamelijk een kwestie van smaak en gebruiksvoorkeur.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

In het 'FX & EQ rack' topic in het live foto forum hadden we ook net een vergelijkbare discussie.
              Kijk eens naar het (gratis) programma 'LiveProfessor' (http://www.ifoundasound.com/?page_id=8), daarmee kun je plugins eenvoudig stand-alone draaien en heel eenvoudig een input en een output aan de plugin koppelen (of naar elkaar doorlussen, whatever, de routing mogelijkheden zijn zeer uitgebreid).

In combinatie met een analoge tafel wil je dan wel een geluidskaart hebben die heel weinig latency geeft (want je moet eerst AD vanuit je tafel en dan weer DA terug naar je tafel), dus dan kom je wel bij de duurdere opties uit, zoals bijvoorbeeld RME.

Voordeel is wel dat je dan een FX (en/of) EQ rack bij de hand hebt die je zo onder je arm mee kunt nemen...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met Bloxpander.
                Dit werkt tot nu toe perfect.
                Ik raad wel af een interface op basis van USB of firewire te gebruiken.
                Ik test dit met RME digiface en een focusrite octopre als ADDA converter.

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

x2 Voor Waves Multirack, wel een beetje opletten met latency maar dat spreekt voor zich met alle AD en DA opstellingen.
                  There is no substitute for imagination

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

of gewoon niet miepen en altijd een digitale mixert mee.
                    wij hebben hier yamaha tafels in gebruik en hebben nog maar 1 analoge mixer in huis.
                    die al 2 jaar ofzo niet open geweest is denk ik (A)

Comment

• Caspero
                      • Oct 2006
                      • 65

Reis momenteel met een locatie voorstelling. Hiervoor gebruik ik m'n 003 rack+ voor 2 mics met compressie en verschillende FX. En de processing van de speakers gaat ook via Pro tools! Totale latency van ongeveer 6 ms, wat volledig wegvalt.

Comment

• stamgast
                        • Feb 2010
                        • 253

Originally posted by radioactivediscoshow
                        of gewoon niet miepen en altijd een digitale mixert mee.
                        En dan toch analoge apparatuur aansluiten:

Maarja, da's dan ook een TV-mix die ik maak...

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Mooi galmpje die lexicon.
                          Ik prefereer bij digitaal mixen meestal ook een externe galm/delay.
                          de meeste ingebouwde effecten zijn niet echt van goede kwaliteit
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

@radioactive: Nou sorry maar digitaal yamaha vind ik al helemaal niks, dus dan zowiezo analoog..

@stamgast: er is voor de 480 nog ergens een AES board te vinden, al is de latency bij reverbs meesal niet zo'n probleem
                            There is no substitute for imagination

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Tja het is een keuze die gemaakt word he.
                              Ik vind de Yamaha juist wel fijn werken.
                              Voordeel van een Yamaha is dat deze gemakkelijk bovenin een 19inch rack kan liggen zonder problemen.
                              Is dus ook ruimtebesparend en je hebt voldoende auxen om voor kleinere bandjes iedereen een inear mix te geven.
                              Heeft in mijn ogen voor budget klusjes dus echt voordelen.
                              Kleinere bandjes hebben wij maar 4 kisten mee en een PA erg compact dus.

Moet het groter is er altijd nog de DM2000.
                              Genoeg mogelijkheden dus.

Comment

Working...