Digitaal is het helemaal!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

    #31
    Originally posted by stainz
    Rayman is laat (of nu Zo:Rayman) draait volgens mij op Digico, wat voor iets moet je dan in de vaste studio's verwachten?
    Nee, hoor. Op een Studer Vista8. 't TV-geluid dus.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #32
      Originally posted by stamgast
      Op het veld gebruik ik zo'n 15 microfoons tbv balcontactgeluid, cameramicrofoons en stadionstereo's.
      Redelijk veel inputs zijn teruggehaalde groepen, verder maak je een mix voor de live-afnemer en gaat commentaar en stadiongeluid los weg naar de tweede afnemer.
      En aangezien we alles spare hebben moet je dus in totaal 4 commentaarmicrofoons en 4 interviewmicrofoons uitvoeren.
      4 sporen weergave X 4 machines X 2 afnemers levert dus ook al 32 inputs op.
      Ik treed voor de rest niet verder in details maar, nogmaals, kom eens langs. We staan ook regelmatig in Kerkrade (voor de zuiderburen onder ons).
      Grappig, op een topmatch in Barcelona zag ik er maar 4 staan.

      Comment

      • stamgast
        • Feb 2010
        • 253

        #33
        Grappig. Hoe klonk het?

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

          #34
          Ook aan de onderkant van de markt, moet je wel enigszins betrouwbaar zijn. Dat is iets waar een afnemer niets van merkt, maar hij betaalt er natuurlijk wel wat extra's voor. Neem nou een sportevenement of een wielerronde. De luidsprekers vallen nooit allemaal tegelijk uit, maar als een versterker of erger nog de mixer er tussenuit gaat, wordt het wel erg stil.
          We zullen dan ook nooit met maar één eindtrap en één mixer weggaan. We sjouwen altijd een extra versterkerrek mee en voor nood nog een simpele mengtafel. Vaak hebben we aan twee of drie micro's en wat audiobronnen voldoende, een vervanger is derhalve geen kostbaar apparaat. Als je dat niet bij je hebt en je zit ook niet in de buurt van de basis (thuis) kan het vooral in het weekeinde wel eens een flink aantal uren duren voordat je wat geregeld hebt. De concurrentie lacht zich een bult en heeft natuurlijk net alles verhuurd. Het is allemaal een kwestie van geld en een van de reden dat goedkopere teun de beun tegenwoordig vaker aan de bak komt, totdat het allemaal een keertje niet werkt : "Tja, daarstraks deed ie het nog........" Reserve?
          Het is geen vergelijk met TV werk of grote audioklussen, maar er zijn inderdaad nog wielerrondes die tot wel 30.000 bezoekers trekken, is toch fijn als je bij een onverhoopte storing, alles weer binnen korte tijd weer " in de lucht" hebt.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #35
            Originally posted by stamgast
            Grappig. Hoe klonk het?
            Hoe klinkt een voetbalmach?

            Comment

            • stamgast
              • Feb 2010
              • 253

              #36
              't Is ook allemaal nep, hoor. We gebruiken natuurlijk gewoon loopjes en samples anno 2012

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #37
                Originally posted by stamgast
                't Is ook allemaal nep, hoor. We gebruiken natuurlijk gewoon loopjes en samples anno 2012
                En kinderen in het stadion..


                Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                Working...