dan toch maar liever een mini-ruis-kraak-pieptafeltje...
Digitaal is het helemaal!
Collapse
X
-
Labels: None
-
"Aan de problemen wordt gewerkt"... Jongens jongens, dan bel je toch je dealer op en laat je een vervangende tafel komen? Kunnen zij die andere fiksen. Tuurlijk zit je met standaardinstellingen die op die schijf stonden, maar als de schijf volledig is gecrasht zijn die instellingen toch weg...
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Digitaal is het helemaal!
'S Ochtends kijk ik graag tv, voor het laatste nieuws weer en verkeer. Haalde die info vroeger altijd uit de krant maar het vernieuwde format van Wakker Nederland heeft me sinds september ertoe aangezet de tv een slinger te geven in de ochtend.
Vanmorgen: geen uitzending, oorzaak: technisch probleem.
Owja? ja... geluidsmixert was kapot, sorry, geen live uitzending mogelijk... WTF denk ik dan? hoe redundant voer je een live programma uit?
Alle begrip van de wereld dat het prestatieniveau niet zo hoog ligt als bij de finale van het WK voetbal, maar toch....
Een show cancel omdat je audio niet op orde is, dat is niet fijn!
Zijn er meer mensen verbaasd? Het is niet zo dat ik geen ochtend zonder Eva of Merel kan, maar dat er geen mogelijkheid is om een plan B uit te voeren en zo de uitzending mogelijk te maken, dat verbaasde me!
Facilitair bedrijf Dutchview zegt in een persbericht/verklaring aan de de Telegraaf:
Dutchview garandeert uitzending
Comment
-
Comment
-
Ik kan prima zonder TV maar ben net als ralph zeker verbaasd dat dit kan voorkomen bij een bedrijf als Dutchview.
Comment
-
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat ze in de Westergasfabriek een Studer Vista tafel gebruiken. Die vind je natuurlijk niet op elke hoek van de straat.
Máár ik kan me niet voorstellen dat voor een dergelijk eenvoudig programma (wat zijn nou de werkelijke inputs: een paar lavaliertjes en wat content die van diverse players komt, waarschijnlijk op één hand te tellen) niet even snel voor nood een ander mixertje gebruikt kan worden...
Ook al is het een Behringer, lijkt me altijd nog beter dan een uitzending niet door laten gaan...
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Máár ik kan me niet voorstellen dat voor een dergelijk eenvoudig programma (wat zijn nou de werkelijke inputs: een paar lavaliertjes en wat content die van diverse players komt, waarschijnlijk op één hand te tellen) niet even snel voor nood een ander mixertje gebruikt kan worden...Life is what you make itComment
-
Ik ga er vanuit dat de meeste processing nog na de mixer plaats vindt, dus het moet toch gewoon mogelijk zijn om dat ding te vervangen..?
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal.
Als je een netwerk setup met MADI splits of een digitaal audio net hebt liggen met op verschillende posities de inputs dan is het niet een kwestie van even omprikken.
Mocht dat wel relatief makkelijk zijn dan is het nog maar de vraag wat er op dat moment voorradig is op de betreffende locatie en hoeveel tijd er was tussen start programma en begin storing.
En over redundantie gesproken: hoeveel tech's hier nemen een spare mengtafel, spare FX rack, spare amprack, spare multi of spare PA mee?
Een kistje spare wapperlampen gaat nog eens mee, maar voor de rest kun je helaas niet alles dubbel uitvoeren. In ieder geval niet tegen concurrerende prijzen.
En daarom is het belangrijk om je zooi op orde te hebben waarna er altijd nog iets mis kan gaan. Jammer, maar de wereld vergaat daardoor niet.
Tot slot: als zo een tafel niets meer doet door het crashen van een niet-ssd schijf dan valt er mogelijk wat aan te merken op het ontwerp, want schijven gaan stuk, de vraag is alleen wanneer.Comment
-
Ik ben ooit een keer in een obvan van ik meen op dat moment dutch-view en daar stond dacht ik een lawo
Als het zo'n tafel is die daar staat kan ik me voorstellen dat je een uitdaging hebt en dat je niet zo 1 2 3 een vervanger hebt .Comment
-
Backup mengltafel? Check! (monitormixer v/s zaaltafel samenvoegen)
spare amp? Check.
Spare PA? Bijna check! (en wegens voldoende speakers / monitors altrijd wel eentje anders in te zetten. Dus altijd geluid)
enz
En dat is niveau nul B-act.....lekker belangrijk!Comment
Comment