LS9 <> Laptop verbinding defect?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Had inderdaad een wat oudere laptop.
    Heb tot nu toe met mijn nieuwe laptop ook de crosskabel gebruikt. Zal het eens met een straight kabel proberen.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• plattebever
      • Sep 2011
      • 23

ZO! Mijn probleem is opgelost. Na een zeer snelle reactie van Yamaha heb ik eindelijk de fout ontdekt.

Waar zat nu het probleem waar ik zolang heb zitten kl#$%ten?

De instellingen voor de DME-N Network Driver en Studiomanager (File -> Setup) waren goed. Alleen was er in de Editor (File->System Setup) ook nog een instelmogelijkheid waar een fout in geslopen was. De naam van het MIDI netwerk heet 'LS9_yamaha', maar het stond ingesteld als 'LS9 yamaha'. De "_" heeft me dus 2 weken bezig gehouden...

Vanuit Yamaha nog de handige tip meegeven dat je met je pc/laptop via CMD Window een 'ping command' uit te laten voeren door in te typen:

ping 192.168.0.109 (= IP van de LS9). Op 'enter' drukken en je weet meteen of de verbinding goed werkt.

Sinds vandaag heb ik een goede draadloze verbinding tussen de LS9 en mijn laptop. Binnenkort een IPad op de kop tikken en ik kan helemaal los!

Grappig detail vanuit de mail van Yamaha vind ik nog wel:
      "The Studiomanager is not designed for WLAN connection, so we recommend to use a cable connection."

Groeten Willem,

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

Ik heb ook een ls9 maar krijg hem ook niet aan de praat, heb nu de laaste software update gedaan.. maar blijkbaar reageert hij ook niet, zal ook maar blijven proberen.

Comment

• drummerke
          • Oct 2006
          • 432

ok krijg verbinding maar geeft een foutmelding.. heb wel midi in, maar bij midi out .. dat geeft hij als fout geen signaal..

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Is me gelukt om verbinding te maken. Grt

Comment

Working...