LS9 <> Laptop verbinding defect?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • plattebever
    • Sep 2011
    • 23

LS9 <> Laptop verbinding defect?!

Onlangs wilde ik een router installeren als proef tussen een LS9-32 en mijn laptop, voor als ik over een tijdje een IPad ter beschikking heb.
    Nu heeft de verbinding tussen de console en de pc altijd prima gefunctioneerd, maar ergens tijdens het installeren is de verbinding 'verdwenen'.
    Ook met een standaard netwerkkabel, of een andere pc, wil er geen synchronisatie meer plaatsvinden.

Ik kan met behulp van de Yamaha netwerk adapter via vaste IP wel de console herkennen en het Mac adres uitlezen. Maar telkens verschijnt er een foutmelding van een MIDI output als ik via Studio Manager verbinding wil maken. Ik kan nergens een verandering vinden in de gevens zowel in mijn laptop als in de LS9-31. (En ik heb flink wat optie's geprobeerd...)

Inmiddels heb ik ook de laatste firmware geïnstalleerd, op twee verschillende laptops verbinding geprobeerd te maken met de laatste opnieuw geïnstalleerde software en drivers. Niets lijkt te werken. De beide laptops kunnen wel via de RJ 45 uitgang verbinding maken met andere apparaten of internet (als ik de IP settings tijdelijk aanpas natuurlijk).

De vaste leverancier van onze spullen kent het probleem niet, na telefonische navraag. En inmiddels heb ik mailcontact gehad met Music Service Centrum (na doorverwijzing via de officiele Yamaha site), maar de reactie was in het kort een doorverwijzing naar de site van Yamaha?!
    Voordat ik steeds blijf rondcirkelen op de diverse Yamaha sites:

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?

Groeten Willem,
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Hola, je moet eerst wat gegevens geven.
    Firmware is voor de LS9, de versie is 1.20
    Op je computer moet je de LS9 2.1.3 hebben, en file converter 1.0.1

Als 1 van die onderdelen niet de laatste versie is, werk niets. Je kunt niet alleen het 1 of het andere updaten.

Ook moet je weten wat het IP adres is van de tafel. Dit kun je terug vinden in de netwerksettings van de tafel.

Als je in regio West/ Oost-Vlaanderen woont, kom eens langs wij hebben ook een LS9
    Last edited by frederic; 04-10-11, 00:29.

Comment

• plattebever
      • Sep 2011
      • 23

Originally posted by frederic
      Hola, je moet eerst wat gegevens geven.
      Firmware is voor de LS9, de versie is 1.20
      Op je computer moet je de LS9 2.1.3 hebben, en file converter 1.0.1
      Ik heb alle laatste versies voor de LS9 op beide laptops geïnstalleerd, maakt geen verschil.

Ook moet je weten wat het IP adres is van de tafel. Dit kun je terug vinden in de netwerksettings van de tafel.
      Ik kan met behulp van de Yamaha netwerk adapter via vaste IP wel de console herkennen en het Mac adres uitlezen. dus de IP van de tafel is bekend

Alles heeft in goede orde gewerkt voor 2 jaar, dus ik vind het raar dat het zo in eens niet meer werkt.

Helaas zit ik in het noorden, dus een om de LS9 te vergelijken zit er niet in.

Comment

• Mark Vriens
        • Oct 2009
        • 139

Dit heb ik ook een keer gehad met verschillende apparaten. Altijd gewerkt en toen werkte ineens niets meer. Bij mij werkte het om de firewall in je computer uit te zetten. Deze stond niet toe om je verder te laten gaan in het netwerk. Toen ik deze uit had gezet deed ie het gewoon weer
        CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• plattebever
          • Sep 2011
          • 23

Zojuist nog geprobeerd om de firewall uit te schakelen, maar ook daar is geen verbetering in te vinden.

Ik kan nog wel even de foutmeldingscode plaatsen...

Failure [Timeout error. (1460)] [0secs]

Als ik nu ook nog eens kon uitvinden wat de foutmelding betekend. Maar de zoektocht gaat verder.

Groeten Willem,

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Al eens een andere laptop geprobeerd?

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Beste Willem,

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn laptop vervangen heb.
              Het probleem heb ik verholpen door de alle relevante software van de laptop te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit heb ik 3 maal gedaan op exact dezelfde wijze.
              Na de derde keer functioneerde het en functioneert het nog steeds. Hoe het kan moet je me niet vragen daar ben ikzelf ook nog niet achter en verwacht dat het een raadsel blijft.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• plattebever
                • Sep 2011
                • 23

Originally posted by jans
                Hoe het kan moet je me niet vragen daar ben ikzelf ook nog niet achter en verwacht dat het een raadsel blijft.
                Ik zou dus er wél achter willen komen waar het aan ligt.
                Inmiddels ben ik al meer dan twee weken met twee verschillende laptops bezig, maar alles nog eens opnieuw installeren kan natuurlijk geen kwaad.

Ook heb ik vandaag in mijn beste Engels een mail gestuurd naar de enige optie die ik nog niet geprobeerd heb via de officiële site van Yamaha, hopelijk komt daar iets uit.

Het is in ieder geval niet een vaak voorkomend probleem ben ik al achter.

Groeten Willem,

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

- Dus met verschillende laptops heb je hetzelfde resultaat?
                  - De Firmware van de LS9 heb je herinstalleerd?
                  - De Netwerkdriver op de laptop vindt de mengtafel? Zowel het IP adres alsd het Mac adres? Loopt het hier al fout als je connectie wil maken?
                  - De Yamaha soft. editor ziet de LS9 staan maar wil hem niet "pakken"?

Indien dit zo is, zou je best jou toestel even binnen geven bij de leverancier. Dit kan wijzen op een defecte ethernetpoort op je LS9

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Dit kan wijzen op een defecte ethernetpoort op je LS9
                    Je zou bij digitale apparatuur bijna vergeten dat het ook nog steeds gewoon stuk kan zijn.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ben nog iets vergeten, hoe zijn jou RJ45 connectoren aangesloten? Parallel of gekruist?

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Tja kan altijd. Maar er kan zoveel fout gaan bij computer gestuurde machines.

Comment

• plattebever
                          • Sep 2011
                          • 23

Ben nog iets vergeten, hoe zijn jou RJ45 connectoren aangesloten? Parallel of gekruist?
                          Zover ik weet (heb de handleiding nu niet bij de hand) maakt het voor de LS9 niet uit of het parallel of gekruist is.

Dit kan wijzen op een defecte ethernetpoort op je LS9
                          Daar ben ik inmiddels ook bang voor.

Groeten Willem,

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Dit maakt wel degelijk iets uit.
                            Als je de LS9 rechstreeks aansluit op je PC dan moet je een cross kabel gebruiken. Gebruik je een router tussen PC en LS9 dan moet je een normale cat5kabel gebruiken.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MKProductions
                              • Jun 2010
                              • 43

Nope, gewoon rechte utp kabel werkt prima!

tenzij je een hele oude laptop heb die nog moeilijk doet met cross/straight utp kabels. Stop je er een router ofzo tussen met straight kabels dan werkt het (in theorie) altijd..
                              Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

Working...