Onlangs wilde ik een router installeren als proef tussen een LS9-32 en mijn laptop, voor als ik over een tijdje een IPad ter beschikking heb.
Nu heeft de verbinding tussen de console en de pc altijd prima gefunctioneerd, maar ergens tijdens het installeren is de verbinding 'verdwenen'.
Ook met een standaard netwerkkabel, of een andere pc, wil er geen synchronisatie meer plaatsvinden.
Ik kan met behulp van de Yamaha netwerk adapter via vaste IP wel de console herkennen en het Mac adres uitlezen. Maar telkens verschijnt er een foutmelding van een MIDI output als ik via Studio Manager verbinding wil maken. Ik kan nergens een verandering vinden in de gevens zowel in mijn laptop als in de LS9-31. (En ik heb flink wat optie's geprobeerd...)
Inmiddels heb ik ook de laatste firmware geïnstalleerd, op twee verschillende laptops verbinding geprobeerd te maken met de laatste opnieuw geïnstalleerde software en drivers. Niets lijkt te werken. De beide laptops kunnen wel via de RJ 45 uitgang verbinding maken met andere apparaten of internet (als ik de IP settings tijdelijk aanpas natuurlijk).
De vaste leverancier van onze spullen kent het probleem niet, na telefonische navraag. En inmiddels heb ik mailcontact gehad met Music Service Centrum (na doorverwijzing via de officiele Yamaha site), maar de reactie was in het kort een doorverwijzing naar de site van Yamaha?!
Voordat ik steeds blijf rondcirkelen op de diverse Yamaha sites:
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?
Groeten Willem,
Nu heeft de verbinding tussen de console en de pc altijd prima gefunctioneerd, maar ergens tijdens het installeren is de verbinding 'verdwenen'.
Ook met een standaard netwerkkabel, of een andere pc, wil er geen synchronisatie meer plaatsvinden.
Ik kan met behulp van de Yamaha netwerk adapter via vaste IP wel de console herkennen en het Mac adres uitlezen. Maar telkens verschijnt er een foutmelding van een MIDI output als ik via Studio Manager verbinding wil maken. Ik kan nergens een verandering vinden in de gevens zowel in mijn laptop als in de LS9-31. (En ik heb flink wat optie's geprobeerd...)
Inmiddels heb ik ook de laatste firmware geïnstalleerd, op twee verschillende laptops verbinding geprobeerd te maken met de laatste opnieuw geïnstalleerde software en drivers. Niets lijkt te werken. De beide laptops kunnen wel via de RJ 45 uitgang verbinding maken met andere apparaten of internet (als ik de IP settings tijdelijk aanpas natuurlijk).
De vaste leverancier van onze spullen kent het probleem niet, na telefonische navraag. En inmiddels heb ik mailcontact gehad met Music Service Centrum (na doorverwijzing via de officiele Yamaha site), maar de reactie was in het kort een doorverwijzing naar de site van Yamaha?!
Voordat ik steeds blijf rondcirkelen op de diverse Yamaha sites:
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?
Groeten Willem,
Comment