Digitale tafels en beheer van files. Wie is verantwoordelijk voor wat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Originally posted by gertgeluid
    Yamaha LS9. Heeft die ook showfiles?
    Volgens mij niet. Alleen scene's, net als in (denk ik) alle Yamaha mixers.
    In de grote mixers (en ook onze iLive) heeft iedereen z'n eigen production-file, een bestand waar al je mixersettings, routing, namen en ook scene's in opgeslagen worden. Die kun je op een USB stick zetten (wat we ook doen uiteraard) maar die mixers hebben ook een dikke harde schijf aan boord waar iedereen (ook onze freelance-collega's) z'n eigen file op heeft staan.
    Bij de kleinere mixers (de Yamaha's) kun je er vanuit gaan dat je leeg begint, idd via StudioManager voor jezelf te backuppen.

Comment

• Lala
      • Sep 2008
      • 370

Geen idee of het zo heet, ben maar een lichtman, maar ik weet van een collegabedrijf die de tafel heeft dat er verschillende shows in staan van verschillende bandjes, met verschillende routings en dat soort dingen. Dus of het showfiles heet, geen idee, maar dat er verschillende shows op kunnen staan, dat weet ik wel.

Comment

• Lynx
        • Nov 2010
        • 94

Je kan bij de Yamaha's ook de routing mee opslaan in je standen maar dan moet je die routings ook eerst opslaan in de bibliotheek van de betreffende 'afdeling'. Doe je dat niet dan worden alleen de standaard routings, EQ's, Dynamics, mutes en fader posities opgeslagen.

Comment

• Bjornberkvens
          • Aug 2011
          • 15

Ik sla altijd me eigen settings op een usb stick op, zodat ik altijd me eigen shows heb.

Comment

• peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

Was het onze bedrijfsstresskip? Als het er een uit een taperack was is het helemaal dom, die dingen worden zo vaak gebruikt dat je daar toch zeker wel een backup van moet hebben.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Lala
              Geen idee of het zo heet, ben maar een lichtman, maar ik weet van een collegabedrijf die de tafel heeft dat er verschillende shows in staan van verschillende bandjes, met verschillende routings en dat soort dingen. Dus of het showfiles heet, geen idee, maar dat er verschillende shows op kunnen staan, dat weet ik wel.
              Leuk dat je meedenkt natuurlijk maar je zit er in de praktijk helemaal naast. Yamaha heeft scenes en ja je kan die natuurlijk vullen met verschillende shows wat met bandjes nog wel aardig kan lukken natuurlijk. Helaas gaat dat in mijn wereld al niet op daar ik die scenes juist nodig heb voor wat denk jij... juist scenes in theaterproducties. Die gaan dus gewoon leeg. Dan gaat de door jouw genoemde theorie al mank en zal indien de tafel bij komt d.m.v. huur toch alles kwijt zijn als ze hier geen backup van hebben.

Elke geluidstech maakt zelf een backup want ik heb die scenebanken gewoon nodig. Daarnaast wil ik ook niet vertrouwen op hoe andere omgaan met een tafel en hierdoor toch zaken wissen. Gewoon even een backup maken is weinig moeite en je hangt niet als een ander toch scenes, showfiles of hoe het bij welke tafel ook mag heten wissen.

Misschien dat jullie bij het licht hier meer op (kunnen) vertrouwen en dat is dan een mooi voordeel maar ook hier zou ik altijd een backup dumpen omdat je maar nooit weet.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by vasco
                ...maar ook hier zou ik altijd een backup dumpen omdat je maar nooit weet....
                enne, wat kost een 16G stick tegenwoordig nou? 5 euro? 8 euro?

Heb hier laatst een kastje ff gevuld met 2x 2TB schijven, totale investering 180 euri...

Dusseh, HH techneutens : ff backuppen, en wegwezen.
                (of stiekem toch weer analoog draaien..lol)

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Originally posted by vasco
                  Leuk dat je meedenkt natuurlijk maar je zit er in de praktijk helemaal naast. Yamaha heeft scenes en ja je kan die natuurlijk vullen met verschillende shows wat met bandjes nog wel aardig kan lukken natuurlijk. Helaas gaat dat in mijn wereld al niet op daar ik die scenes juist nodig heb voor wat denk jij... juist scenes in theaterproducties. Die gaan dus gewoon leeg. Dan gaat de door jouw genoemde theorie al mank en zal indien de tafel bij komt d.m.v. huur toch alles kwijt zijn als ze hier geen backup van hebben.

Elke geluidstech maakt zelf een backup want ik heb die scenebanken gewoon nodig. Daarnaast wil ik ook niet vertrouwen op hoe andere omgaan met een tafel en hierdoor toch zaken wissen. Gewoon even een backup maken is weinig moeite en je hangt niet als een ander toch scenes, showfiles of hoe het bij welke tafel ook mag heten wissen.

Misschien dat jullie bij het licht hier meer op (kunnen) vertrouwen en dat is dan een mooi voordeel maar ook hier zou ik altijd een backup dumpen omdat je maar nooit weet.
                  Ik probeer idd gewoon mee te denken, maar wist niet dat het scenes zijn, en geen showfiles. En volgens mij zei ik het al, maar backuppen is niet meer dan normaal. Het was mij alleen niet duidelijk dat het scenes zijn, dus klopte mijn theorie inderdaad niet.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Opslaan in de mixer en USb stick is mijn standaard. Zeker de stick is belangrijk. Laatst een huur SD9 meegekregen, stick erin en klaar. Geweldig toch?
                    Thuis altijd een kopie maken naar de computer en ik heb een kopie in de cloud. Je weet nooit waar dat goed voor is.
                    Heerlijk die stilte

Comment

Working...