Probleem met Phonic 2500 en Cervin Vega boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robslippens
    • Aug 2011
    • 31

Probleem met Phonic 2500 en Cervin Vega boxen

Hallo vrienden,

Ik heb een goede DJ-set met wel een probleem: het lijkt wel of het geluid minder goed is dan drie jaar geleden, toien ik het spul kocht.
    Er is wel een wijziging in de bekabeling gekomen, ik kreeg van de zaak waar ik altijd ga, dunne rood/zwarte kabels om de baskast met de topkast te verbinden. Geen idee of het daardoor komt, maar ik moet zelfs voor 100 man voluit om aan de wens van het publiek te voldoen: gevolg is dat het een beetje overstuurd klinkt door die topkasten. Ik heb dit spul:

Phonic versterker MAX 2500, Cervina Vega subwoofer INT-1185 (1000 watt peak power capaciteit) en topkasten INT-152 (600 watt)en twee reserve topkasten van Peavey. Maar het kraakt en moet bijna voluit.
    Verder heb ik (hoewel ongelangrijk denk ik in dit geval) een Behringer mixer en Behringer equilizer (Aurtocom Pro XL MDX 1600) en CD-spelers van Numark.

Iemand een oplossing?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Wat je hebt is niet bepaald topkwaliteit, misschien zijn jouw eisen inmiddels ongemerkt wat hoger geworden.
    Andere mogelijkheid is dat er ergens een fase verwisseld is, dat er dus een speaker verkeerd om aangesloten zit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Dit kan echt aan duizend dingen liggen, waaronder de twee boven genoemde.

Ga eerst maar eens langslopen of er iets kapot is, handigst is door steeds één ding (kabels, luidsprekers) te 'vervangen' en uit te sluiten of het daar aan ligt ja/nee.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• robslippens
        • Aug 2011
        • 31

Hoe zie ik of ik die fase is verwisseld?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Check je luidspreker-kabels, zitten daar Speakon connectoren aan?

Comment

• robslippens
            • Aug 2011
            • 31

Ja zowel Speakon als telefoonplug, is Speakon beter?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Speakon is DE connector voor luidsprekers, wat je moet doen is checken of 1+ van de ene kant ook daardwerkelijk aan 1+ aan de andere kant verbonden zit en niet aan 1-.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Inhakend op gegevens welke jij ook op een ander forum hebt staan. Vraag en aanbod probleem, publiek vraagt maar de set kan het gevraagde niet bieden.
                Last edited by vasco; 29-08-11, 12:20.

Comment

• robslippens
                  • Aug 2011
                  • 31

Hoe check ik dat? Ik ben niet echt heel erg technisch :-)

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Dan doe je er beter aan hulp te vragen van iemand die wel technisch is....

Comment

• robslippens
                      • Aug 2011
                      • 31

Zal ik doen

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Je kan je speakon opendraaien en kijken waar de rode draad en de zwarte draad aan vast zitten.

Zit de rode draad aan de ene plug op +1 dan moet diezelfde rode draad aan de andere plug ook op +1 zitten.

Is dat goed dan heb je op die kabels ( je hebt er 4 ) geen probleem dan kan het in de speakers zitten of in de versterker.

je moet bij het begin beginnen en steeds verder kijken.

Als je kabels goed zijn kun je verder met stap 2

Kijk of je mixer wel goed uitstuurd of je lijnkabel wel goed is ( plus op plus en min op min )

Is dat ook goed kijk dan naar je versterker of die wel helemaal lekker is.

Mss ook eens kijken in de speakers ( mss zijn de filters in de kasten niet lekker )

Kortom het kan van alles zijn.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Rolandino

Om die reden verwees ik TS dan ook naar iemand die wel technisch is.

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

Conussen van woofer van de toppen gescheurd
                            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• robslippens
                              • Aug 2011
                              • 31

Dank je. Hier heb ik wat aan. Ik ga donderdag naar een zaak waar mensen werken die echt verstand hebben van geluid. De kabels heb ik nieuw gekocht, dus die draden zitten neem ik aan goed, de stekkers zaten er immers al aan en eerst deed hij het wel goed. Maar ik begrijp dat zelfs de mixer de oorzaak kan zijn, dus inderdaad stap voor stap apparaat voor apparaat testen donderdag en dat weet ik het wel :-)

Originally posted by Rolandino
                              Je kan je speakon opendraaien en kijken waar de rode draad en de zwarte draad aan vast zitten.

Zit de rode draad aan de ene plug op +1 dan moet diezelfde rode draad aan de andere plug ook op +1 zitten.

Is dat goed dan heb je op die kabels ( je hebt er 4 ) geen probleem dan kan het in de speakers zitten of in de versterker.

je moet bij het begin beginnen en steeds verder kijken.

Als je kabels goed zijn kun je verder met stap 2

Kijk of je mixer wel goed uitstuurd of je lijnkabel wel goed is ( plus op plus en min op min )

Is dat ook goed kijk dan naar je versterker of die wel helemaal lekker is.

Mss ook eens kijken in de speakers ( mss zijn de filters in de kasten niet lekker )

Comment

Working...