EV of QSC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

de k-serie van QSC is momenteel iets van het beste wat er bestaat in zijn klasse. De subs ervan heb ik nog niet gehoord, maar de k-10 en k-12 zijn reuze. Wat D&B betreft, ik heb dit ook al meermaals gehoord. Soms heel goed, soms heel slecht. Het hangt voor een groot stuk af van de man achter de knoppen of van hoe het instrument dat je er op aansluit is afgesteld. Naar mijn mening is D&B wel iets beter, maar je betaald er ook het 3 dubbele voor dan QSC. Besluit: koop een QSC. En nee ik heb geen aandelen nog bij QSC, noch bij D&B :-) En war EF betreft, dit heb ik nog maar zelden echt goed weten klinken. Ik vind EV ook altijd net wat minder vermogen hebben, maar dat is mijn bescheiden mening.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Wat zou een goede kombie zijn met de Ksub ?

De K8 K10 of de K12 ?
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Weer wat k qsc mogen beluisteren. En nog steeds het idee met topline behringer of dap te maken te hebben. Leuk voor het geld, net als andere chinese speakers. Je komt nu de prijzen onder druk staan steeds meer hiervan tegen. Maar De ev, db, enz vergelijkingen zijn niet sterk. Eaw, mackie en qsc hebben gewoon ook een chinese lijn. Leuk maar geen rcf om eens wat anders in die prijsklasse te noemen.
        Last edited by showband; 13-08-11, 19:26.
        lekker belangrijk!

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Ik wil de vergelijking met d&b niet eens maken; ik gaf alleen maar aan waar ik nagenoeg altijd op/mee werk. Ik weet dat er fabrikanten zijn die in dit prijssegment als waar deze QSC range in valt betere speakers maken.
          Vandaar mijn vraag naar alternatieven!

De mogelijkheden tot verschillende instellingen achterop een sub of top boeien me niet zo omdat men daarmee geen fasegedrag in de kast kan afregelen of het karakter van de speaker op zich dusdanig kan beïnvloeden dat een andere klank ontstaat.

Pas ook op HK Pro Audio Contour set gedraaid en dat was al een heel stuk beter, maar kwam ook op veel fronten te kort omdat het het verkeerde setje op de verkeerde plek in de verkeerde configuratie was. (Andere prijsklasse ook)

De K-serie die hier stond was een 18" sub met een 12" top en hoewel geen perfecte match in alle gevallen wel het juiste setje op de juiste plek!

Ik heb ook geen aandelen bij wie dan ook; heb liever dat collega's in elke prijscategorie waar mogelijk het beste spul kopen zodat concurrenten ook in die prijssegmenten genoodzaakt zijn te innoveren en te verbeteren.

Vandaar mijn suggestie om verder te kijken naar alternatieven behalve dan tussen EV en QSC af te wegen.

Vroeger was ik een EV man maar nu kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

Wil je persé actief? Wie is je publiek en wat betalen ze ervoor en past dat bij je huidige voorselectie.... Doet het goed in de verhuur?

Zoals showband al aangeeft; RCF Art? Of anders Mackie HD, dB Tech Flexsys, Yamaha DSR? En omdat je uit de buurt van Breda komt toch? Wellicht Master?
          Last edited by MusicSupport; 14-08-11, 03:01.
          d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by MusicSupport
            De mogelijkheden tot verschillende instellingen achterop een sub of top boeien me niet zo omdat men daarmee geen fasegedrag in de kast kan afregelen of het karakter van de speaker op zich dusdanig kan beïnvloeden dat een andere klank ontstaat.
            Noem mij eens een merk of type speaker waarbij je achterop het fasegedrag kunt afregelen?????
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Originally posted by musicxtra
              noem mij eens een merk of type speaker waarbij je achterop het fasegedrag kunt afregelen?????
              Originally posted by musicsupport
              de mogelijkheden tot verschillende instellingen achterop een sub of top boeien me niet zo omdat men daarmee geen fasegedrag in de kast kan afregelen of het karakter van de speaker op zich dusdanig kan beïnvloeden dat een andere klank ontstaat.

......... :d
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Laatst nog qsc k10 en k12 topjes vergeleken met jbl prx612m want ik had snel wat actieve (budget) kastjes nodig.
                Het is jbl geworden na een korte a-b test.
                Nog geen moment spijt van gehad, als je mogelijkheid heb moet je eens gaan luisteren.
                Klinkt erg netjes en door de 2 eindtrappen van 500 watt voldoende headroom.
                En ooh het zijn ook geen plastic kastjes wat ook een pre is.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by dj-inkognito
                  ......... :d
                  Noem mij eens een merk of type speaker waarbij je achterop het fasegedrag kunt afregelen?????
                  Geen voor zover ik weet; uitzonderingen daargelaten?

Ik krijg het idee dat ik hier iets raars heb gezegd terwijl dat niet het geval is.

Rolandino suggereert dat de knoppen achter op de kast wellicht niet goed stonden waarop ik antwoord dat me dat niet interesseert daar er geluid uit de speaker kwam; ze (L/R) allebei even hard waren en alle twee hetzelfde klonken. Ik ken weinig actieve topkasten waarop dusdanig speciale knoppen zitten om met filters of processorinstellingen het onderlinge fasegedrag van de componenten in de kast te veranderen.
                  Los van al die 'knoppen' met gimmick functies als 'boost' of 'speakerenhancement', o.i.d.

Tuurlijk; een actieve sub met een fase reverse heb ik vaak genoeg gezien.

@purplehaze; daarom noemde ik JBL. MRX zou ik dan weer niet doen maar SRX is een behoorlijk goede serie echter een andere prijsklasse; dus ik had de hoop dat PRX wellicht een wijze optie was...
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

De K-serie die hier stond was een 18" sub met een 12" top en hoewel geen perfecte match in alle gevallen wel het juiste setje op de juiste plek!

De Kserie heeft geen 18" sub

Mss heb je de HPR serie gehoord ipv vaan de Kserie ?
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by Rolandino

De Kserie heeft geen 18" sub
                      Dan heeft er dus de KLA181 (18" sub van de QSC array) onder gestaan.

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar ook meer vertrouwen in dan de dubbel 12" die ze bij de K-serie willen verkopen, enkel 18" gaat toch echt net iets verder door in het laag.

Verder, MusicSupport: Stond het setje daar gewoon 'droog' zijn werk te doen (dus sub-top verbonden via de interne crossover en direct vanaf de master gevoed) of zat er nog een losse processor tussen? Ik denk dat je het geluid aardig wat kan opschonen als je er ook nog iets van processing of speakermanagement zelf tussen stopt.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

er kan van alles gestaan hebben in ieder geval een AKTIEF QSC setje.

Mss wel een kombie van de K12 top met ee n HPR18 sugbje

Kan ook de KLA serie zijn geweest.

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

Originally posted by purplehaze
                          Laatst nog qsc k10 en k12 topjes vergeleken met jbl prx612m want ik had snel wat actieve (budget) kastjes nodig.
                          Het is jbl geworden na een korte a-b test.
                          Nog geen moment spijt van gehad, als je mogelijkheid heb moet je eens gaan luisteren.
                          Klinkt erg netjes en door de 2 eindtrappen van 500 watt voldoende headroom.
                          En ooh het zijn ook geen plastic kastjes wat ook een pre is.
                          Dat verbaast mij nu enorm... JBL is ook niet meer wat het geweest is. 20 jaar geleden was het het. Vandaag de dag... Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal :-)

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Volgens mij is dit een oeverloze discussie aan het worden, de keus van een bepaald merk of type is van zoveel factoren afhankelijk dat er nooit een eensluidend antwoord te geven is. Wat de één prima vindt klinken vindt de ander het geld niet waard.
                            Stel een eisenlijst op, bepaal je budget, ga luisteren en kijk welke speakers het meest aan je eisenlijst voldoen, die moet je dan dus hebben.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by Stoney3K
                              Dan heeft er dus de KLA181 (18" sub van de QSC array) onder gestaan.

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar ook meer vertrouwen in dan de dubbel 12" die ze bij de K-serie willen verkopen, enkel 18" gaat toch echt net iets verder door in het laag.

Verder, MusicSupport: Stond het setje daar gewoon 'droog' zijn werk te doen (dus sub-top verbonden via de interne crossover en direct vanaf de master gevoed) of zat er nog een losse processor tussen? Ik denk dat je het geluid aardig wat kan opschonen als je er ook nog iets van processing of speakermanagement zelf tussen stopt.
                              Correct; was een KLA181 sub. Geen dubbele 12" sub in ieder geval. Ik vond echter de verhouding tussen sub en top daardoor een beetje zoek; de top kon de sub niet bijhouden...

Hoe het setje stond aangesloten heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.

MusicXtra heeft een goed punt hier; wat wil je en wat moet het kunnen.

Ik was er gewoonweg niet zo blij mee en dan denk ik dat het beter kan voor dat geld...
                              d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Wat voor top stond er op ?

Een die rechtop op het paaltje staat of een die dwars op het paaltje staat?

Was het zoals dit :

Comment

Working...