Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundsystem
    • Aug 2011
    • 73

Originally posted by drbeat
    Wat Showband zegt van waarom die Inuke 600, en waneer ga je dat gebruiken? volgens mij kun je dat heel simpel verklaren. Zoals desolation al netjes zegt...hij zal die max opgegeven afgegeven vermogens alleen maar halen op papier.. Die Inuke haalt op 8 ohm 300 watt. en dat is redelijk netjes...maar das natuurlijk niet zo heel veel tegenwoordig
    Welke is bij jou de inuke 600? Inuke 6000?
    Deze geeft inderdaad geen 3000W rms op 4 ohm, maar is gemeten met ongeveer 2000W rms op 4 ohm, dus wel erg netjes.
    Net zoals bij vele A-merken zijn de opgegeven vermogens piek vermogens, men spreekt hier ook van bv max power gemeten bij 33% duty cycle...

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Voor alle duidelijkheid..ik bedoelde de Inuke 300 die op 8 ohm 300 watt levert..

En inderdaad...die 600 geeft aardig wat vermogen. Zeker op 4 ohm.. Zou best wel eens de 600 vier kanaals op mijn setje willen testen...lijkt me een mooie versterker met mooie specs...meer dan prima voor mijn toepassingen en past weer mooi in een 4 he case met processor en aansluitpaneeltje...vind ondanks dat ook ik wat afwachtend ben en blijf dat die inuke, de x32 en aangekondigde producten het wel steeds beter vind worden... Ik zie relatief weinig slechte dingen op internet verschijnen en hoor vaak dat behringers klantenservice bij vragen of probleempjes erg goed acteerd...

Weinig negatiefs...wat velen niet hadden verwacht...
      menig geluidsman zal de wenkbrouwen doen fronzen bij de eerste keer gebruiken....dat vind ik toch ook het vermelden waard...
      Last edited by drbeat; 11-12-13, 02:35. Reason: proffessor = processor
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
        • Nov 2010
        • 337

Het moet toch echt 3000/6000 zijn, en een professor staat in een laboratorium.
        Verder zou ik de inuke wel eens los willen laten gaan op een paar flinke
        subs met een stevig muziekje. Kijken wat ze werkelijk presteren!
        Was deze amp ook bij de versterkerdag?
        Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ja, waar steeds die professor vandaan komt is mij ook echt een raadsel, dat is iemand die college geeft op de universiteit, die gaat echt niet in je amp rackje zitten om geuid te processen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• AMX_Pete
            • Mar 2008
            • 79

Op mijn toetsenbord staat de F en de C ook erg kort bij mekaar .

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by showband
              met Inukes vind ik de 6000 of vierkanaalsversies niet echt aantrekkelijk. De amps kosten zo weinig en wegen zo weinig dat ik toch echt voor redundancy in het rek zou gaan.
              2 x 3000 ipv 1 x 6000 enzo en twee 1000's ipv een vierkanaals. Om het sjouwwerk/prijsverschil hoef je het niet te laten.
              Voor het geld wat ze kosten, koop je zonder te zeuren 2 6000's MET DSP! Dat er zo veel vermogen in zit wil niet zeggen dat je het moet gebruiken. Ooit van 'headroom' gehoord? 12000 is naar mijn idee dan wel een redelijke overkill. Maar voor het geld ga je echt geen zwaardere/betere vinden....

3000 is leuk voor monitoren maar ik heb geen idee wat ik met die +/- 100W/8 Ohm van de 1000 moet.

Originally posted by soundsystem
              Welke is bij jou de inuke 600? Inuke 6000?
              Deze geeft inderdaad geen 3000W rms op 4 ohm, maar is gemeten met ongeveer 2000W rms op 4 ohm, dus wel erg netjes.
              Net zoals bij vele A-merken zijn de opgegeven vermogens piek vermogens, men spreekt hier ook van bv max power gemeten bij 33% duty cycle...
              Volgens betrouwbare bronnen die er meerdere hebben gemeten, moet je de opgegeven (peak)vermogens delen door 1,36. Dan zit je zo ongeveer bovenop het vermogen wat ze daadwerkelijk RMS kunnen leveren.

Zou best wel eens de 600 vier kanaals op mijn setje willen testen...lijkt me een mooie versterker met mooie specs...
              4-kanaals 6000 zijn 2 3000 in 1 doosje. Geleverde vermogens per kanaal zijn dus gelijk aan een 3000.

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Originally posted by kvdb013
                Het moet toch echt 3000/6000 zijn, en een professor staat in een laboratorium.
                Verder zou ik de inuke wel eens los willen laten gaan op een paar flinke
                subs met een stevig muziekje. Kijken wat ze werkelijk presteren!
                Was deze amp ook bij de versterkerdag?
                Proffessor...processor...je weet wat ik bedoel maar je vind mijn benaming niet grappig...

Op flinke subs doen ze het prima is mijn ervaring ook met flink stevige muziek (als je er live je drums en bassgitaar op versterkt tijdens het repeteren gaat dat best tekeer denk ik zo) en nee...deze was niet op die dag..hij was toen nog niet zo lang uit...

Maar ik wil hem best met een forumdagje mee nemen..

Zullen we hem dan op jou cubos testen?? Lijkt me een leuk initatief..
                Last edited by drbeat; 11-12-13, 08:04.
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Das jammer van die vier kanaals....vind de 3000 net wat vermogen missen...dan maar twee 6000 aanschaffen...en ook maar gelijk met DSP....

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

De 6000 en 12000 zien er heel netjes uit, maar voor mij hebben ze geen probleem: de input gain is niet instelbaar...

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Sommige mensen willen ook echt ALLES voor het povere bedrag wat een iNuke kost.... ;-)

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Kost dat dan?

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by Outline
                          Sommige mensen willen ook echt ALLES voor het povere bedrag wat een iNuke kost.... ;-)
                          Sommigen laten zich collectief ook graag afzetten door woeker prijzen.
                          De prijzen die zogenaamde A merken aanrekenen voor een D-amp, is op het randje af bijna oplichting.

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
                            Kost dat dan?
                            Van de vrienden van Bax: http://www.bax-shop.nl/bekijk-alle-p...inuke&avz=true

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Originally posted by Outline
                              De kostprijs om dat toe te voegen is inderdaad exorbinant hoog...
                              Ik snap gerust dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar aanpasbare input gain is toch een relatieve kleinigheid om toe te voegen. Het zorgt er echter wel voor dat je amps ineens heel makkelijk inzetbaar worden op meer professionele sets, gezien quasi alle merken hun presets op 26db of 32db input gain publiceren, niet op 1.4V of 0.775V.

Comment

• kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

Maar ik wil hem best met een forumdagje mee nemen...

Zullen we hem dan op jou cubos testen?? Lijkt me een leuk initatief..
                                Wie weet treffen we elkaar een keertje, toch stiekem wel
                                benieuwd.

Op speakerplans staat een vergelijking tussen de inuke 6000 en de KAM KXD7200 (synq 3k6),
                                intersant stukje om te lezen!
                                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

Working...