Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Blijven toch altijd leuke discussies dit...

Heb voorheen altijd met EV versterkers gedraaid, en vond de TG5 echt super klinken, tot we van EV af gingen stappen, en als eerste de versterkers eruit gingen. Toen eens MC2 achter Phoenix gehangen.... wat een wereld van verschil! in positive zin. laag klonk veel lekkerder, dieper leek wel, en de toppen n stuk minder agressief en meer power voor mn gevoel.

Draai nu alles MC2, op wat monitor amps na, maar daar wil ik ook nog mc2 voor hebben (e100).
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Originally posted by drbeat
      Dat zijn wel 2 grote uiterste, Inuke van Behringer, een SXD van Samson, en dan een D&B D80....das wel uit verhouding denk ik zo...

Maar van die Samson heb ik ook wel wat dingen van gehoord en gelezen, maar dat is meer, er komt iets en wat dat is een verrassing...

Die Inuke is voor de dingen die ik doe, meer dan voldoende. En zeker gezien dat er weinig eisen worden gesteld daar ik alleen met mijn band er over speel en af en toe een eigen klusje is dat allemaal niet zo heel spannend kwa verhuur. maar sta er elke keer weer van te kijken wat die I-nuke nu presteerd.... Ik ben zeer benieuwd van die I-nuke 1200 nu presteerd... maar eerst de 4 kanaals Inuke een keer bemachtigen. en de Crest met Pensioen....
      Ik heb 2 kanten: De dirty cheap-kant waarbij er een acceptabel geluid uit moet komen voor zo min mogelijk (wat een leuke zoektocht/hobby/tijdverdrijf is) en de het-moet-het-beste-van-het-beste-zijn---kant. Dit natuurlijk voor de normale/serieuze producties. Je gaat je naam niet te grabbel gooien als het om je broodwinning gaat!

Wat betreft die Samson SXD: Ik ben nu al een aantal dagen met de importeur bezig om wat meer informatie los te peuteren maar die komen/geven ook niet verder/meer dan wat ik op het web heb kunnen vinden. Kun jij iets meer van die sluier optillen en ons wat wijzer maken?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook wel eens wat hoor waar ik vervolgens dan een tijd mijn mond over moet houden. Neem bv. de D80: Wist al een aardige tijd dat ze er mee bezig waren en dat hij er aan zat te komen. Vandaag ook weer iets interessants van een ander merk gezien. Wordt pas halverwege volgend jaar gepresenteerd. Maar weer een embargo. Ach ja...

iNukejes hoor ik veel positieve dingen over maar heb nog niet het plezier van een persoonlijke kennismaking gehad. Ze schijnen in ieder geval zeer goed te klinken! Wel jammer dat de 4-kanaals niet met DSP leverbaar is...

Wat betreft die eigen D&B-set: Wat voor mij (voor de dingen die ik er mee doe) meer dan genoeg zou zijn is: D6-E12-E15X-Sub en dat dan per kant. Groot genoeg, gaat hard genoeg en klinkt goed genoeg.

Originally posted by frederic
      D&B D80 is nu niet bepaald bedoeld om op andere speakers dan D&B te draaien...
      D&B kennende zit er ook gewoon weer een linear-mode op. Niet iets gaan roepen als je nog nooit spul uit Backnang in je handen hebt gehad...

BTW: IEMAND ERVARING MET DE YAMAHA TXn-SERIE? Ik hoor het graag!
      Last edited by Outline; 05-12-13, 04:00.

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Originally posted by Outline

D&B kennende zit er ook gewoon weer een linear-mode op. Niet iets gaan roepen als je nog nooit spul uit Backnang in je handen hebt gehad...
        Jazeker, er zit er gewoon een lineair-mode op.

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Dan zitten we er beide hetzelfde in Outline, das ook weer interessant.

Ik zelf doe kleine klusjes eigenlijk met mijn eigen setje. Maar voor serieuze dingen huren we de eindset gewoon in, en dat is dan meestal een D&B of een Accoustic Line set. (afhankelijk van lokatie en budget) wat we weer aansluiten op onze eigen mixer met multi, fx, en monitoren. kleine dingen doe ik ook zelf achter bij het drumstel. Grote dingen hebben we een bevriend geluidsmevrouwtje die bij ons dan mixt. En zo vaak gaan we niet meer op dat podium zitten.

En inderaad, je naam komt tevoet en gaat te paard... (eigenlijk met een F1 auto)

En meer dan wat jij nu weet weet ik ook niet over die samson versterkers... helaas..

en idd...de INUKE zou eigenlijk ook in een 4 kanaals met DSP moeten worden uitgevoerd....dan heb je een ideaal systeempje voor kleine setups.
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Grappig om te lezen dat er meer mensen op dezelfde manier mee bezig zijn! Het is meestal wel een flinke zoektocht om voor weinig iets leuks te scoren....

Wat betreft die Samson SXD kan ik melden dat ze ergens rond april in het land ZOUDEN MOETEN arriveren. Productie start blijkbaar pas in februari... Dat had de importeur gisteren van Samson te horen gekregen. Maar als ik op de vraag of ze dan ook wat meer specs hebben gekregen blijft het oorverdovend stil....

Wat betreft die 4-kanaals iNuke met DSP: 2 6000's met een DSP in 1 unit heeft dan mijn absolute voorkeur. Prijs rond de €750-800 oid? Misschien toch maar eens Behringer mailen?...
            Last edited by Outline; 06-12-13, 00:26.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by Outline

BTW: IEMAND ERVARING MET DE YAMAHA TXn-SERIE? Ik hoor het graag!
              Precies of ik niet weet dat je de interne processing kunt uitzetten, en in linear-mode uitsturen. Ik heb genoeg D12/ 6 versterkers in mijn handen gehad.
              Daarmee veranderd er niets aan mijn stelling dat het niet de bedoeling is, om D&B versterkers voor andere speakers buiten D&B te gaan gebruiken.

Die dure versterkers aanschaffen met als bedoeling die te gaan inzetten als gewone versterker bij andere speakers, is redelijk bij het haar gegrepen...
              Daar bestaan goedkopere alternatieven voor met meer vermogen.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Als het niet de bedoeling was, dan had het er ook niet op gezeten. Neemt niet weg dat het niet logisch is.

Conclusie: Kan en mag maar is niet logisch om te doen.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

met Inukes vind ik de 6000 of vierkanaalsversies niet echt aantrekkelijk. De amps kosten zo weinig en wegen zo weinig dat ik toch echt voor redundancy in het rek zou gaan.
                  2 x 3000 ipv 1 x 6000 enzo en twee 1000's ipv een vierkanaals. Om het sjouwwerk/prijsverschil hoef je het niet te laten.

dit is trouwens ook wel een beetje rare case aan het worden.
                  twee inuke 6000's gebruiken.... in welke situatie ga je zulke vermogens gebruiken EN je carriere op behringer bouwen?
                  Last edited by showband; 10-12-13, 08:14.
                  lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by showband
                    met Inukes vind ik de 6000 of vierkanaalsversies niet echt aantrekkelijk. De amps kosten zo weinig en wegen zo weinig dat ik toch echt voor redundancy in het rek zou gaan.
                    2 x 3000 ipv 1 x 6000 enzo en twee 1000's ipv een vierkanaals. Om het sjouwwerk/prijsverschil hoef je het niet te laten.

dit is trouwens ook wel een beetje rare case aan het worden.
                    twee inuke 6000's gebruiken.... in welke situatie ga je zulke vermogens gebruiken EN je carriere op behringer bouwen?
                    Verkeerde vraag. Betere vraag zou zijn, hoeveel teveel betalen we bij de gerenommeerde A merken?
                    Het is een nieuwe technologie (nu niet meer zo nieuw) die zuiver 'wegwerp' elektronica geworden is.
                    Net als onze laptops en TV's.
                    De productie is spot goedkoop (toch zeker tov conventionele versterkers)

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Ik draai nu toch ook al 2 jaar op lab kopietjes. in het begin keek daar ook iedereen wat raar naar, zelfs op neer. ondertussen vind iedereen ze prima.
                      ik zou er niet stom van staan als dat ook het geval is met de iNuke. Voor de prijs zijn het gewoon ok amps. Ok, ze halen absoluut de opgegeven vermogens niet, maar ze leveren best wat vermogen. zolang ze dan betrouwbaar zijn en de klank in orde is, zie ik er geen graten in om "je reputatie op behringer te bouwen"

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

iedereen die met inukes nu een langere ervaring mee heeft, heeft toch in het begin een gok genomen?

Niets mis mee. Maar dan pleit ik voor redundancy. Niet voor zwaardere modellen toepassen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• kvdb013
                          • Nov 2010
                          • 337

Ik kijk regelmatig op marktplaats , kom er zelden tot nooit een inuke tegen. Dat wil toch wel iets zeggen denk ik ,want ze worden toch zeker wel verkocht lijkt me.
                          Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by kvdb013
                            Ik kijk regelmatig op marktplaats , kom er zelden tot nooit een inuke tegen. Dat wil toch wel iets zeggen denk ik ,want ze worden toch zeker wel verkocht lijkt me.
                            Ze bevallen denk ik ook goed, en ze presteren volgens mij ook naar behoren.
                            Ik heb er overigens een kunnen bemachtigen via marktplaats. Een versterkertje wat 1 keer was ingezet tijdens een klus, eigenlijk een versterker die als de nood aan de man kwam er voor het grijpen ligt. En goed koop is. Nu wilde deze persoon een A merk daarvoor omdat hij ook wel wat meer ingezet ging worden en dus te koop kwam. Ik ben er erg blij mee.

Wat Showband zegt van waarom die Inuke 600, en waneer ga je dat gebruiken? volgens mij kun je dat heel simpel verklaren. Zoals desolation al netjes zegt...hij zal die max opgegeven afgegeven vermogens alleen maar halen op papier.. De Inuke 300 haalt op 8 ohm 300 watt. en dat is redelijk netjes...maar das natuurlijk niet zo heel veel tegenwoordig.

Ik zelf ben wel erg voor de Inuke 600 vierkanaals versterker voor de dingen die ik er mee doe dan tenminste. puur omdat die wel het vermogen heeft om de toppen en de subs voldoende te voeden...
                            Ik draai nu met een Inuke 300 op sub, en Crest VS900 op tops, geen ideale combi maar zeer acceptabel te noemen. Maar het is kwa versterkervermogen allemaal net wat te licht... mijn overweging is zelfs om in de toekomst de 1200 te kiezen voor op sub, en de 600 op tops.... dus is er van redundancy in deze geen sprake.

Als ik een serieusbedrijf zou runnen zoals Showband stelt dan denk ik dat de overweging om naar bijvoobeerd Mc2 of powersoft versterkers te gaan veel reeler zal zijn dan om Inuke te gaan gebruiken.
                            Je moet immers in mijn ogen een hogere eindkwaliteit behalen als serieus verhuurbedrijf en met serieuzere materialen werken dan de huis tuin en keuken muzikant in huis heeft om je zelf te onderscheiden en als een goed partner te zijn voor je opdrachtgever.

Maar dat is mijn visie en mening.
                            Last edited by drbeat; 10-12-13, 21:02. Reason: toevoeging... I Nuke 300 geeft ongveer 300 watt bij 8 ohm..
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by drbeat
                              Inuke 600,Inuke 600 vierkanaals versterker, Inuke 300 ,1200.
                              Je hebt het typenummer al vast een factor 10 gedowngrade?

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Originally posted by DJ Antoon
                                Je hebt het typenummer al vast een factor 10 gedowngrade?
                                Realistiche benadering?
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...