zender storing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

zender storing

Op mijn zender welke werkt op de frequentie 864,850 MHz had ik met een gig afgelopen week nogal veel storing.
    Heb hem dus niet kunnen gebruiken.
    Ik weet niet wat er stoort maar er komt om de 10 seconden een signaal binnen welke een seconde of 3 duurt.
    Het drukt mijn signaal volledig weg en veroorzaakt ruis op de versterkers.
    Ik dacht eerst aan wifi aangezien we in een kroeg speelden, maar dat werkt op 2,4 GHz, dus dat kan het niet zijn.
    Iemand een idee wat het wel kan zijn?
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Die band is sowieso geen standaard band om draadloos te werken.
    Gezien het geen constante storing was welke je bij DVB-T zou verwachten vermoed ik dat het een (harmonische van) een weerstation/draadloze schakelunit/home automation of iets dergelijk was. Deze werken vooral in de 433Mhz band, maar soms ook rond de 868Mhz.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by nak
      Op mijn zender welke werkt op de frequentie 864,850 MHz had ik met een gig afgelopen week nogal veel storing.
      Heb hem dus niet kunnen gebruiken.
      Ik weet niet wat er stoort maar er komt om de 10 seconden een signaal binnen welke een seconde of 3 duurt.
      Het drukt mijn signaal volledig weg en veroorzaakt ruis op de versterkers.
      Ik dacht eerst aan wifi aangezien we in een kroeg speelden, maar dat werkt op 2,4 GHz, dus dat kan het niet zijn.
      Iemand een idee wat het wel kan zijn?
      Dat is niet zo'n beste frequentie voor een draadloze microfoon. De storing kan bijv. afkomstig zijn van een alarmtoestel, dat op zekere intervallen data verstuurt. Kijk hier eens.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Heel musicerend NL heeft zo'n beetje een zender in 863,800 en 864,500 & co met vaste frequenties. Allemaal door de Feedbacks van dit land aan ze verkocht en door gebrek aan kennis is door de meeste muzikanten en soms ook bedrijven niet verder gekeken dan hun neus lang is... (geen kritiek op de vekopende partij trouwens;alhoewel ze hun klanten beter hadden kunnen informeren en natuurlijk is de markt voor instap draadloos natuurlijk gigantisch)

Ik vind het sowieso wonderlijk dat dit zo vaak goed gaat; blijkbaar gaat het nu een keer fout. En uit je reactie op te maken kon je de frequentie niet verzetten? Of heeft juist dat je probleem opgelost; wat het dus geen probleem maakt aangezien het draadloze spectrum geen speeltuin is waar je even je zendertje kan opzetten...
        d&b Audiotechnik

Comment

Working...