Praktijkervaring roland M480?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Praktijkervaring roland M480?

Heeft iemand al praktijkervaringen met de roland M480 opgedaan?
    Zijn er opvallende verschillen met de voorgangers (M400/M380) te bespeuren?
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Niet vanuit de praktijk ervaren!,
    maar volgens mij is een aardig verschil dat
    je op de 480 een tafel kunt bijprikken en zo,
    fysiek, dus dubbel aantal faders ter beschikking
    hebt?

grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Tot nu toe zeer positieve ervaringen met de mixer. Nu twee weken in huis en al een festival mee gedraaid en gaat mee met een vaste band. Delay op de uit en ingangen is erg fijn en 4 bands parametrisch is ook ideaal. De overdaad aan effecten en GEQ's komen ook van pas. Voorheen al twee jaar met de M400 gedraaid en het is een evolutie, geen revolutie. Handig zijn ook de fysieke knoppen voor PAD en 48v+. Het mooiste vind ik persoonlijk de licht warme doch open klank van de mixer; hierbij gaat het dus eigenlijk om het zeer goede bijbehorende REAC digitale smaken systeem. De latency is echt minimaal en de klank is super! De EQ is niet agressief en doet wat die moet doen.

De M300 staat hier inmiddels ook en die kan een goede allrounder voor compacte bandsetups en allerhande werkzaamheden gaan worden.

De M480 kan inderdaad in cascade met een andere M480 zodat je voor weinig geld een grote console kan hebben liggen. Het zou voor mij geen bepalend koopargument zijn maar praktisch is het wel.
      Last edited by MusicSupport; 11-06-11, 00:14.
      d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Ik had niet anders verwacht dan dat de tafel het goed zou gaan doen.
        Ik werk inmiddels ook al bijna 3 jaar met de M400 en nog geen moment spijt van gehad. Dat er meer processorkracht aan boord is om volop te kunnen delayen is natuurlijk lekker maar heb ik de afgelopen jaren dit niet echt gemist moet ik zeggen.
        Behalve dan dat ik de EQ die ik op de main ge-insert heb wel voorzien is van delay zodat ik in ieder geval de frontset (of subs of een eventuele delaystack) wat kan delayen.
        Op de M480 zitten toch ook multiband-compressors: werken die fatsoenlijk?
        zijn de frequentiebanden in te stellen?

Kan de M480 ook in cascade met een M380 of M400 ?

Comment

• LVG
          • Jul 2011
          • 152

Wij draaien ondertussen ook met de M480. Voorheen met o.a. de M400

Kort gezegd alles wat we miste op de M400 zit op de M480!

- Wel q factors op het hoog en laag (als je dat gewend bent is het een gemis op de m400)
          - Input / output delay's
          - Mogelijkheid om je input signalen naar je matrixen te sturen waardoor je eingelijks 24 auxen hebt (mono/ stereo te schakelen)
          - 6 effectproccors en de returns komen in de user layer terug waardoor je geen kanalen hoeft op te offeren
          - 12 vaste 31 bands grafic eq's (om te schakelen naar 8 bands parametrisch) op de m400 moest je effecten op offeren om zoveel eq's te kunnen krijgen
          - Je kan nog steeds de effecten omschakelen naar eq's zodat je zelfs 24 graffic eq's kan krijen!
          - De handige knoppen voor 48v en pad zijn er nu.
          - Door gebruik van shift kun je heel snel bijv. gate/ compressor aanzetten zonder dat je dit eerst in het scherm hoeft te zien
          - Klank is super
          - Je kan de tafel in cascade zetten waardoor je 96? inputs hebt en je bent dan nog geen 2 meter breed

Wij hebben zowel musicals, congressen en festivals gedraaid, helemaal super.
          Met beetje creactief digitaal mixen heb ik al voor een show 27 verschillende mixen aangestuurd + nog eens de 6 effecten voor de 5 vocalen en de snare en dit draait de m480 vlekkeloos!

Kortom: De M480 is geschikt voor eingelijk alle klussen, mede door de compactheid (nog geen meter breed) ook geschikt voor kleine zalen, en door alle mogelijkheiden en functies ook prima voor grote festivals. Je mixt er zo op weg zonder handleidingen te lezen.

En niet te vergeten: De service van Roland is ook super top!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

eh, LVG.

ben je verkoper bij roland?
            nooit eerder een bericht
            een splinternieuw profiel
            geen enkel profieldetail
            en dan in je enige post een roland topic kicken en deze tekst droppen...

Verkoopt de roland slecht ofzo dat je uit de lucht komt vallen?

lekker belangrijk!

Comment

• LVG
              • Jul 2011
              • 152

@ showband:

Buiten onze rental bedrijf werk ik als freelance mixer voor diverse bands/ verhuurbedrijven. En werk ik op eigenlijks alle soorten digitale tafels (liefst geen analoge meer!) die er op het moment rond zwerven.

De reden waarom wij voor Roland hebben gekozen is prijs/ kwaliteit verhouding en de goede service. Uit ervaring merken wij heel erg dat ze goed luisteren naar de behoefte van de mensen uit het veld. Daarom zijn wij ook super blij met de Roland m480 omdat wij op de m400 een aantal dingen miste die we wel bij de andere merk digitale tafels vaak tegen kwamen. Op de m480 zit alles wat je nodig hebt (zie eerdere post) super compact en super simpel te bedienen (kom gerust eens langs om het zelf te proberen!)

Reden dat wij nieuw op de post zijn (onze oude naam werkt niet meer) en anders google je even op lvg showtechniek

Comment

Working...