Dag mede-forummers,
Een bevriende saxofonist vroeg mij hoe hij live voor zijn sax een effectpedaal kan gebruiken.
Daarbij wil hij 2 kanalen naar de mengtafel sturen. 1 clean, en 1 via zijn pedaal.
Nu zit ik zelf niet echt in de effectpedalen en ik kom uit op de 2 volgende constructies:
1. Het signaal uit de microfoon gaat via een passieve split naar
a) de mengtafel
b) naar een aparte preamp die weer in het effectpedaal uitkomt die met een DI weer naar de mengtafel gaat.
2. Het signaal uit de microfoon gaat direct naar de mengtafel.
Vanuit de mengtafel krijgt hij dan een ge-amped signaal (uit een direct-out of een aux),
dat naar zijn effectpedaal gaat en dan met een DI weer naar te mengtafel retour gaat.
Zijn dit alle mogelijkheden of zie ik een paar belangrijke over het hoofd?
Vraag (vooral van zijn kant) hoe het zo kosteneffectief mogelijk kan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Een bevriende saxofonist vroeg mij hoe hij live voor zijn sax een effectpedaal kan gebruiken.
Daarbij wil hij 2 kanalen naar de mengtafel sturen. 1 clean, en 1 via zijn pedaal.
Nu zit ik zelf niet echt in de effectpedalen en ik kom uit op de 2 volgende constructies:
1. Het signaal uit de microfoon gaat via een passieve split naar
a) de mengtafel
b) naar een aparte preamp die weer in het effectpedaal uitkomt die met een DI weer naar de mengtafel gaat.
2. Het signaal uit de microfoon gaat direct naar de mengtafel.
Vanuit de mengtafel krijgt hij dan een ge-amped signaal (uit een direct-out of een aux),
dat naar zijn effectpedaal gaat en dan met een DI weer naar te mengtafel retour gaat.
Zijn dit alle mogelijkheden of zie ik een paar belangrijke over het hoofd?
Vraag (vooral van zijn kant) hoe het zo kosteneffectief mogelijk kan.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Comment