Ruis via 1 kanaal, alleen op in-ear ontvanger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sennie
    • Sep 2007
    • 12

Ruis via 1 kanaal, alleen op in-ear ontvanger

Dag,
    Ik heb al een tijdje een probleem met een sterke ruis.
    De situatie is als volgt.
    Ik gebruik een in-ear-setje EW300 G1. Ik maak zelf een mixje met een Mackie Profx8.
    Ik split mijn zangmic-signaal voordat hij naar de FOH gaat. Gitaar speel ik via een POD Xt, links naar mijn Mackie, rechts naar FOH. 2 x Keys via inserts op de mixer van de toetsenist, gaan in een stereo-kanaal van de Mackie. Soms een lijntje van de zaalmixer voor drums en bas, maar is meestal niet nodig.
    De andere gitarist speelt met een Elevenrack. Ik gebruik output 1 main.
    Het probleem is dat ik op mijn in-ear ontvanger op het kanaal van de gitaar (Elevenrack) een ontzettende ruis (met lichte fluittoontjes) krijg. Deze ruis is niet hoorbaar op de phones output van de mackie of de phones output van de zender. Ook is de ruis niet hoorbaar op de FOH-mixer.
    Ik heb geprobeerd:
    - een andere output van de Elevenrack
    - andere kabel
    - gebalanceerde kabel
    - jackinput en XLR input
    - DI
    - alle kanalen van de in-ear set
    Als ik een monitorsignaal met gitaar van de zaalmixer krijg, krijg ik dezelfde ruis.
    Probleem blijft. Heeft iemand een idee?
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

zijn er situaties te bedenken dat de gebruikte schakeling het wel doet?

want hoe test je nu de werking van je tafel, en die van de in ear?

en het begrip mackie is mij niet duidelijk?

welkt type?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Heeft dit misschien ook iets van doen met het "Roland" probleem.

Daar moest je met de g1 een aantal condensators in de verbinding tussen snake en zender gebruiken.

Heb je de mogelijkheid om eens een g2 of g3 te lenen om te testen of het hiermee weg is.

Richard

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Het door 'rdreiers' genoemde probleem kan ook het 'aviom' probleem genoemd worden.

Dit kan te maken hebben met het feit dat de uitgang niet goed afgeschermd is tegen hoogfrequent (ruis) vanuit de mixer of ander apparaat waarop je IEM zender aansluit.

Zie alhier

http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...w=1680&bih=871
        d&b Audiotechnik

Comment

• Sennie
          • Sep 2007
          • 12

Dank voor de reacties.
          Inmiddels een G2 aangeschaft en die geeft hetzelfde probleem. Maar dat lijkt als ik het artikel van Axiom lees ook niet zo gek. Ik ga proberen die 'capacitors' te vinden en dan zal ik terug melden of dit idd de oorzaak is.
          (Gek genoeg is de basisruis van de G2 duidelijk hoger dan die van de G1, maar dat is een apart 'probleem' (live merk je daar niet veel van)).

Comment

Working...