AJB HELP HELP HELP ons van de volgende afgang af …

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by @lex
    Veel interessanter is de vraag waarom het vorige week absoluut niet lukte en afgelopen weekend wel. Aan welke aspecten lag dat?

@lex
    Aandacht en interesse van de technicus.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tazlock
      • May 2011
      • 26

Originally posted by MusicXtra

Veel interessanter is de vraag waarom het vorige week absoluut niet lukte en afgelopen weekend wel. Aan welke aspecten lag dat?
      @lex
      Aandacht en interesse van de technicus.
      IDD aandacht en interesse van de tech. Maar ook de gegeven tijd. we hebben 2 uur de tijd gehad voor opbouw en soundcheck. 20 minuten opbouw en de rest puzzelen om het geluid goed te krijgen. Ik moet zeggen dat Barry, de tech van JJM zijn podium goed kent en gemakkelijk een lekkere mix voor de zaal wiste te creëren. Maar met de in-ears was het echt wel even puzzelen. Dat hadden jullie ook al aangegeven. En dat was dus helemaal terecht. Maar ja, met zo'n heerlijke lange soundcheck en een tech die weet wat hij doet is het blijkbaar geen probleem om alles goed te krijgen.

Dus als er minder tijd is dan zullen we met een vaste tech waarschijnlijk ook tot een goed reslutaat komen. Omdat deze niet geïnstrueerd meer hoeft te worden. En als we zelf tafels mee gaan nemen, dan staat alles ook al van te voren ingesteld.

Verder had ik alle reverb van mijn zangpedaal afgehaald. Zoals eerder besproken in deze post. Alle reverb kwam dus van de tafel. Mijn delays en voice-dubbing kwam uit mijn pedaal. Daardoor kreeg de tech dit keer de zang ook goed in de mix. Zonder last te hebben van veel te veel galm. We hadden nu ook voor het eerst de 2e stem van de backing track op een eigen kanaal ipv in een stereo mix met de synths. Die kwamen dus ook veel beter tot hun recht.

Ik ben zelf wel blij dat het nou een keertje wel echt goed gelukt is. Daar moet ik wel aan toevoegen dat onze gitarist achteraf klaagde dat hij juist geen goed geluid op zijn IEM had. Maar dan had hij naar mijn inzien de FOH beter moeten instrueren... Maar voor mijzelf was het wel even fijn om te zien dat de setup die ik bedacht heb. En waar wij allen dus ook veel in geïnvesteerd hebben, wel degelijk goed werkt. Tuurlijk het blijft een wat lastigere setup dan de meeste bands. Maar daardoor krijgen we wel de sound die wij graag willen hebben!

En had ik al gezegd hoe ons nieuwe elektrische drumstel klonk ... vet vet vet vet vet vet vet vet ..., he he ! ( Had ik al weet ik, maar toch ... vet vet vet enz.... )

Duzzzz ... Vol goede hoop, op naar het volgende optreden !
      Last edited by Tazlock; 09-05-11, 10:39.

Comment

• StarclassicBB
        • May 2011
        • 25

Mijn mening is dat er door de jongens in de afgelopen periode behoorlijk geld en tijd is geïnvesteerd in apparatuur en speelkwaliteit. We kunnen ze hier gaan adviseren om nog meer geld aan apparatuur uit te gaan geven. Misschien is het verstandig ze te adviseren samen met een techneut met gehuurde apparatuur te gaan stoeien...

@lex
        Ik ben dit absoluut met je eens dat je problemen niet moet gaan verhelpen door meer apparatuur te gaan aanschaffen. Maar in dit geval is een eigen monitortafel wel van degelijk belang om ook in de toekomst weer goede resultaten te behalen.

Dat het deze keer wel lukte zonder een monitortafel is simpelweg toe te wijzen aan het feit dat ze maar liefst 2 uur de tijd hadden om te soundchecken. Dit is natuurlijk een extreme luxe die niet vaak voorkomt. Als je op een festival bent heb je namelijk maar een kwartier tijd om om te bouwen. Een een tech wordt er dan ook niet blij van als jij met 4 XLR-tjes en een in-ear monitor wenslijst aan de kant van het podium staat. Want hij moet zijn auxen omprikken, hij moet in zeer korte tijd de mixen in elkaar draaien, terwijl er zoveel andere dingen tijdens de ombouw van een festival gebeuren moeten. En vaak worden deze in-ear mixen op een hooftelefoon afgeluisterd, als er al afgeluisterd wordt.

Een eigen monitortafel zorgt er voor dat de tech zijn handen vrij heeft en dat de band een acceptabele mix kan hebben, terwijl je tijdens een festival alsnoch lekker snel kan ombouwen.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by StarclassicBB
          Een een tech wordt er dan ook niet blij van als jij met 4 XLR-tjes en een in-ear monitor wenslijst aan de kant van het podium staat. Want hij moet zijn auxen omprikken, hij moet in zeer korte tijd de mixen in elkaar draaien, terwijl er zoveel andere dingen tijdens de ombouw van een festival gebeuren moeten.
          Als festival tech heb je meestal een tafel met ruim voldoende auxen tot je beschikking. Omprikken hoeft dan echt niet, bijprikken is voldoende.
          Een duidelijk mixlijst voor de in-ears betekend dat de monitortech dan al tijdens de show van het voorgaande bandje de boel kan prikken en een basale mix kan maken. Voor mij werkt dit altijd erg fijn, ik wordt er wel happy van als ik niet tijdens de ombouw nog een mix in elkaar moet knutselen maar dat vooraf kan doen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• StarclassicBB
            • May 2011
            • 25

In een ideale situatie met een goede (in-ear monitor)technicus is dit inderdaad een minder groot probleem.

Helaas kom je dit soort situaties in de praktijk zeer weinig tegen...

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Tazlock
              Zooo ... gisteren echt heel erg lekker gespeeld @ JJ Musichouse!
              De meneer achter de mengtafel wist goed wat hij moest doen om het allemaal lekker te laten klinken. Het was even stoeien met de monitor mixen maar het geluid was echt heel erg ok!

De elektrische drumkit 'kickte echt ass' ...! Super dikke vette drumsound gehad. Er stond inderdaad een hele vette Fohhn PA. Bij een van onze wat meer elektrisch klinkende kits stond het hele dak te trillen .... vet hoor! Wel grappig, gisteren hadden de meeste mensen ook niet door dat het een elektronisch drumstel was ... he he ^^

Bedankt voor al jullie tips, een aantal ervan hebben ons zeker geholpen om gisteren eindelijk eens goed te kunnen klinken.

Overigens vond de FOH tech het heerlijk dat wij in-ear hadden en een elektrische drumkit. We hadden een heerlijk laag podium geluid. En daardoor kon de FOH zonder overspraak van het podium (ondanks de kleine ruimte) zijn zaalmix creëren.

Leuk om eens te lezen hoe onze adviezen worden opgevolgd, en met welk resultaat!

mooi doan, mien jong,,,

Comment

• Tazlock
                • May 2011
                • 26

Heren allemaal heel hartelijk bedankt voor al jullie meedenken!

Ik heb van deze discussie een hoop opgestoken en we gaan ook de setup voor onze band herzien. Maar het zal nog wel even sparen worden hoor ...

Grtz,

Timo

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Houd ons op de hoogte!

En heb je vragen, dan heb je nu een mooi forum gevonden !
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 649

Inderdaad, houdt ons op de hoogte van jullie vorderingen op de dit gebied.

Ik denk trouwens dat jullie goede/serieuze adviezen hebben gekregen omdat je zelf ook echt de moeite hebt genomen om je probleem duidelijk te maken (getuige de lange postings).

Dus voor alle anderen die een posting doen, steek er zelf ook wat moeite in, maak een duidelijke probleem omschrijving en beschrijf wat je zoal zelf hebt gedaan... des te beter/nauwkeuriger dit gebeurt, des te beter het advies.

Comment

• Tazlock
                      • May 2011
                      • 26

hi allemaal
                      daar ben ik nog even ...

Als jullie willen weten hoe wij 'live' klinken en mochten jullie last van 'slapeloosheid' hebben dan spelen we morgen ochtend (vrijdag) om 05.30 uur 'live' bij Bert van Lent op 3FM. We hebben vanmorgen gewonnen met het demo-duel in datzelfde programma. Ik weet het een belachelijk tijdstip ... maar eh ... alles voor onze promotie, he he

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Originally posted by Tazlock
                        hi allemaal
                        daar ben ik nog even ...

Als jullie willen weten hoe wij 'live' klinken en mochten jullie last van 'slapeloosheid' hebben dan spelen we morgen ochtend (vrijdag) om 05.30 uur 'live' bij Bert van Lent op 3FM. We hebben vanmorgen gewonnen met het demo-duel in datzelfde programma. Ik weet het een belachelijk tijdstip ... maar eh ... alles voor onze promotie, he he
                        Ik beloof niets, maar

GEFELICITEERD!!!

Dat wordt een nachtje zonder slaap voor jullie (2 uur soundcheck )

Have fun!
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Tazlock
                          • May 2011
                          • 26

Originally posted by Whitefarmer
                          Ik beloof niets, maar

GEFELICITEERD!!!

Dat wordt een nachtje zonder slaap voor jullie (2 uur soundcheck )

Have fun!
                          uhm ja... dat klopt precies.
                          We moeten er om 02.00 uur al zijn, ... ouch he he

Ben je helderziend of heb je zelf ervaring met om die tijden spelen bij 3fm?

Comment

• MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

Wow... 2:00 een soundcheck om om 5:30 pas te hoeven spelen?

Hoelang mag je dan wel niet spelen?
                            Drummer en techniek freak.

Comment

• I.T. drive in
                              • May 2009
                              • 352

Klinkt goed!

Comment

• Tazlock
                                • May 2011
                                • 26

Originally posted by MusiQmaN
                                Wow... 2:00 een soundcheck om om 5:30 pas te hoeven spelen?

Hoelang mag je dan wel niet spelen?
                                Hou je vast ... 1 heel nummer ..

Originally posted by I.T. drive in
                                Thanks voor het compliment ...!

We zijn zelf alleen niet heel erg tevreden ... Dat nummer zit er zo goed in dat je het bijna blind en achter je rug kan spelen. En dan staan we op nationale radio en en dan zitten er een paar hele groffe fouten in ... Het zullen de zenuwen wel geweest zijn. We denken dat mensen die het nummer niet kennen het niet gehoord hebben. Maar toch .. zonde ...

Comment

Working...