AJB HELP HELP HELP ons van de volgende afgang af …
Collapse
X
-
Dit klinkt goed ja, het zal nog wel ff sparen worden ...Persoonlijk denk ik dat de mooiste oplossing is een 2ehands o1v96 met een adda, heb je 24 kanalen op 19" en 8 auxen.
Dit met al je zenders / ontvangers en meer in een flightcase maken.
Wat hartingen erbij en je bent klaar.
Kleine kroeg, mon + foh mixer.
Grote gig, monitor mix en harting voor foh
Je monitor klopt dan altijd.
Je bent gelijk een stuk sneller klaar met bouwen en breken.
Ik denk dat dit uiteindelijk de beste oplossing zal worden.
Waarom digitaal, je hebt dan voldoende effecten en dynamics aan boord om het geluid goed te krijgen.
Richard
Maar wat is het verschil tussen de O1V en de O1V96 ...?Comment
-
oooh damn ... das een bummer ...
Kan het echt niet of is het alleen niet optimaal ...?
We zijn namelijk juist zo blij met de variatie die we nu aan kunnen brengen in de drumsound ...Comment
-
Punt met IEM is dat dit altijd problemen oplevert wanneer je niet je eigen installatie hebt, met een simpel mengpaneel voor de monitoring los je al heel veel problemen op omdat je dan je monitormix kunt laten staan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
alles KAN, maar wanneer je in een zaaltje met een peaveysetje van twee euro vijftig staat dan zal het electronische potten-en-pannensetje minder indrukwekkend zijn dan een goed gestemd echt drumstel in dezelfde prijsklasse.
Hoewel zachter spelen wel een goede aanpak is dan. Zodat je de sets niet over de rode jaagt... Maar dat moet een geluidsman dan ook echt wel in de gaten houden.
Nog steeds prik ik meestal de aanwezige basamp bij de opstappodia om naar een aux van de zanginstallatie (meer is het vaak niet) en draai bij de kick / toetsen / bas via de aux wat serieus laag bij. Dan voer je de lokale set meestal aanzienlijk op.

Ik praat nu over de opstappodia zoals jj-musichouse!
die kelder onder de cremers (330) en het HPC cafepodium in jullie buurt zijn er ook zo. De zaalset is prima voor de microscopisch kleine ruimte, maar wat jullie willen is een maat te groot voor de situsatie.
Vandaar splits het IEM verhaal en de FOH qua spullen en maak een klein ready-to-go iem setje. Dat gebruik je overal. En het zaalgeluid even aanpassen aan de situatie.... en vooral zacht.lekker belangrijk!Comment
-
Is duidelijk. Wel zullen eens kijken hoe we dit aan gaan vliegen.
Want ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet perse het nut van een digitale mixer hier zie. Het is toch maar voor 1 band. We kunnen alles laten staan zoals het is. Dat moet met analoog toch ook kunnen. Iemand had het hier al eerder over een mixwizard. Ik ga eens rond kijken. Maar als jullie duidelijke redenen hebben om voor digitaal te gaan dan wordt het doorsparen..., he he
Comment
-
** Even tussendoor **
Goed nieuws, ik kreeg gisteren een mail van JJ Musichouse dat ze toch de twee bands om hebben gewisseld. Dat betekend dus dat wij als eerste mogen spelen om 22.00 uur. En dan van 19.30 - 21.00 uur opbouw en soundcheck hebben. Dus zonder publiek in de zaal en lekker ruim de tijd. ( Zouden ze misschien hier de discussie mee lezen ...
)
Comment
-
Ik hoop zo niet te arrogant over te komen maar het spelen in kroegen ambiëren we niet echt. En het zaal geluid van af het podium doen al helemaal niet. We horen dan zelf toch niet wat er in de zaal allemaal goed of fout gaat?
Maar wat zijn dan de voordelen van digitaal t.o.v. analoog voor de IE monitor mix? En de nodige 19" effecten hebben we al, indien dat nodig mocht zijn.Comment
-
Comment
-
Kun je dit iets verder uitschetsen ...?
Dit klinkt als een interessant trucje om vrijdag bij JJM te gebruiken ...Comment
-
zonder rot over te willen komen...
Laat je helpen door de techneut ter plekke.
Of neem een technicus mee.
Er zijn 1001-truukjes om het maximale uit aanwezige materialen te halen.
De kunst is te weten wat technisch kan, wat een verbetering geeft op die locatie met die spullen, de spullen dan wel juist en schadevrij te gebruiken...
Maar het is nu als een schilder vragen "leg me even uit hoe jij je kwast vasthoud want ik wil ook even 5x zo snel schilderen met een mooier resultaat dan ik nu heb"
Een geluidsman die ECHT wat kan is
-bekend met apparatuur en haar grenzen / eigenaardigheden.
-communicatief vaardig
-kent jargon van vele separate (beroeps)groepen. Boekers, technici, muzikanten, electronicafabrikanten tegenwoordig zelfs IT.
-zowel muzikaal als technisch onderlegd.
-ervaren in kneepjes van het vak
en ja,
-onze band heeft ook geen vaste man kunnen vinden die er aan voldoet.
-ik verdien momenteel beter als mixer dan als muzikant...
lekker belangrijk!Comment
-
Zo heb ik ook eens bij een vereniging een bas-amp als "sub" gebruikt.
Stond een voor mij onbekend setje waarbij ik in het laag gewoon tekort kwam. Aux-busje gemaakt en de kanalen waarvan ik wat laag wilde hebben hierheen gestuurd. Werkte inderdaad best aardig.
Let op, ik zeg aardig en dat is nog altijd verre van ideaal.
Comment

Comment