Stereo of LCR bij concerten
Collapse
X
-
-
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Inderdaad, en mocht je problemen krijgen met mono-compatibiliteit dan stuur je toch gewoon 1 kant van het stereo-signaal naar de mono-bus?Comment
-
Inhakend op dit onderwerp, een andere interessante welke ik nog niet zo lang geleden hoorde van iemand is alles dubbel uitvoeren bij musicals (LL MM RR). Over beide clusters draaien een deel van de zenders. Ik trek tot nu toe altijd één van de twee zenders bij een toenadering (zoals een duet) even weg om problemen te voorkomen.
Iemand dit al eens gezien of op deze manier mee gewerkt?
Comment
-
Inhakend op dit onderwerp, een andere interessante welke ik nog niet zo lang geleden hoorde van iemand is alles dubbel uitvoeren bij musicals (LL MM RR). Over beide clusters draaien een deel van de zenders. Ik trek tot nu toe altijd één van de twee zenders bij een toenadering (zoals een duet) even weg om problemen te voorkomen.
Iemand dit al eens gezien of op deze manier mee gewerkt?
Overigens heeft U2 met de 360 tour tussen elke poot van de 'spin' uit mijn hoofd LVL RVR (waarin de V voor vocals staat). Dit schijnt ook erg goed te hebben geklonken. Helaas ook niet gehoord hoewel ik me afvraag of ik het wel had kunnen horen als ik er in de Arena bij was geweest...
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
opa vertelt.
Vroeger in jongerencentra nog wel de zanginstallatie van de band mee genomen. Om bij optredens de zang naar de zaal los over de eigen set 12 inch speakers droog voluit te zetten. Dan kon je de alom aanwezige oude kustombin/fane handboek geluidsinstallaties net in het verstaanbare compenseren.
Maar ja, toen werden we nog bijkans gek van blijdschap met een 12 kanaals M&M mixer met wel 2 hele auxen.
wat een tijden.lekker belangrijk!Comment
-
Een stil gevallen topic, maar ik was hier de laatste tijd ook aan het nadenken van de pro en contra van LCR mixen (en sub via AUX).
Hoe zit het eigenlijk met de muziek ervaring in de zaal meer naar achteren. En vooral naar uitdoving en fase veranderingen aangezien je je geluid van 3 bronnen ipv 2 hoort.Comment
-
-
Daar hoor je de center cluster niet meer, die is voornamelijk om het gat vooraan het podium tussen L en R op te vullen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Twee aparte kanalen voor twee microfoons heeft een naam: A-B system. http://harada-sound.com/sound/handbook/defa-d.html
Was inderdaad een item tijdens een presentatie in het circustheater via de AES studentensectie, alweer een tijdje terug. In het circustheater hing een A-B-C systeem.
Iets meer over de uitvinder http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_LevanTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
Om iedereen een LCR ervaring te geven zal je een gelijke stapel speakers in het midden moeten hebben. Dat is gelijk de reden voor het ontbreken van LCR in live-geluid; met 12 kasten in het midden ziet niemand de zanger meer.Comment
-
al jaren zijn er systeemtech’s die de leadvocals of solo-instrumenten uit een midden-hoog-opgehangen-naar-beneden-stralend-cluster sturen, zodat ( waar je ook staat of zit) de middenstipfiguur altijd uit het midden komt. Zelfde als de dolby-bioscoop, je hoort de helicopter van achter via links aankomen, maar de hoofdrolspeler roept in het midden van het beeld ( tevens geluidsbeeld) „ Schiet op, de heli komt eraan”.
Qua fasegedrag is dit kompleet niet interssant. Je oren horen namelijk waar degene is die jij wilt „begrijpen”. En als diegene maar in de buurt van zn geluidsplaats staat klopt het wel.
( nog een leukje : de galm, toen froegah de filters in de pa’s zo lek als een mandje waren, en er dus een boel rotzooi uit de speakers kwam, werd dit door „ galm" ( = een enorme bak vertraging en fasemeuk) lekker gecompenseerd. Het effect dat het leek alsof je in de bergen stond te toeteren was bij Zillelrtahler hoempapa dan ineens erg mooi meegenomen.Comment
Comment