nieuwe digitale tafel(s)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Junior
    Je wil geen Digico omdat dit een windows based console is maar Digidesign wat eveneens een windows based console is is helemaal super?
    Dat deze console super is, is een verwoording van het gevoel van de gebruikers, niet van mij; ik lees op Amerikaanse fora in ieder geval geen geklaag over vastloper en dergelijke. Niet mijn mening. Slechts één keer achter een dergelijke machine gestaan.

Ooit op een SD serie gemixt? ik vind deze interface echt super (lekker overzichtelijk).
    Wel fijn als je instelt dat als je een kanaal PFL't dat dit ook automatisch het kanaal is wat je bewerkt.
    Ervaring op de SD8 en SD9 en nee ik was niet zo content over de user interface wel te verstaan en het gebruiksgemak.

Niks dan lof over de klank, EQ's, Dynamics!

Echter voor een tafel van een dergelijk bedrag mag je verwachten dat de FX en met name de Reverbs van uitstekende klasse zijn maar dat is ronduit om te huilen. Oproepen van de FX moet via een master/systeem layer en dan zit je daar eindelijk en dan kun je ze niet patchen; moet je weer voor in een ander vakje zijn... En zo nog wat kleine zaken.

Ik vind het gewoon niet fijn dat ik in het layerhoofdmenu het overzicht van 12 kanalen zie; ook met mijn uitstekende ogen (dankzij mijn lenzen) kan ik niet op 1/1,5 meter afstand zien wat een EQ doet, hoe een gain staat, etc. Gewoon niet praktisch; ik wil een kanaaloverzicht. En als ik wil zien wat er op alle kanalen qua signaal gebeurt wil ik daar een input/output overzicht voor oproepen.

Ik heb dit al eerder getypt hier op het forum en toen werd er niet gereageerd en nu is de discussie gelukkig gestart.

Gelukkig gaat het uiteindelijk allemaal om wat je er mee doet en hoe het klinkt; daar zijn we geluidsman voor en is dit slechts geneuzel over techniek
    d&b Audiotechnik

Comment

• Junior
      • Jan 2010
      • 114

Dat jij de console niet prettig vind om te mixen, dat is jou mening.
      Ik vind juist het overzicht van 12 kanalen prettig , ook geen probleem met het lezen van het scherm op 1/1,5 meter.

De fx kan op de omslachtige manier die jij zojuist zij.
      Maar je kan het ook op de volgende manier doen waar het al een stuk prettiger van word.

Als je naar je Aux Layer gaat zie je onder de talkback FX output staan.
      Klik hier op en je kan vervolgens je FX kiezen net als in de System Layer.
      Wil je nu je FX aanpassen ga weer naar de Aux Layer Klik weer op FX output en je ziet je FX weer staan.
      Wil je een overzicht zien kan dit alsnog via de System Layer.

Je moet uiteraard wel nog even je FX weer op ingang kanalen patchen

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by Junior
        Dat jij de console niet prettig vind om te mixen, dat is jou mening.
        Ik vind juist het overzicht van 12 kanalen prettig , ook geen probleem met het lezen van het scherm op 1/1,5 meter.

De fx kan op de omslachtige manier die jij zojuist zij.
        Maar je kan het ook op de volgende manier doen waar het al een stuk prettiger van word.

Als je naar je Aux Layer gaat zie je onder de talkback FX output staan.
        Klik hier op en je kan vervolgens je FX kiezen net als in de System Layer.
        Wil je nu je FX aanpassen ga weer naar de Aux Layer Klik weer op FX output en je ziet je FX weer staan.
        Wil je een overzicht zien kan dit alsnog via de System Layer.

Je moet uiteraard wel nog even je FX weer op ingang kanalen patchen
        Junior, fijn dat je deelneemt aan de discussie maar even genuanceerd lezen graag.

Tuurlijk is het mijn mening maar die gebruik ik om de discussie op gang te houden.

Ik vind niet dat de Digico 'niet prettig' mixed. Ik kan er zelfs prima op mixen en de klank is super! Er is een heleboel dik in orde maar er zijn in mijn optiek behoorlijke haken en ogen die de praktische werkbaarheid van de tafel aantasten.
        Patchen van FX'en is er een van, evenals het layer overzicht; en het ontbreken van een kanaal overzicht!
        Natuurlijk heb je op een analoge tafel ook een zwik broodjes naast elkaar en zie je hoe de gains, EQ's, Auxen en Pan staat maar die broodjes zijn wel even wat duidelijker en groter dan een 15" scherm. Maar voor Dynamics moet je analoog toch echt even opzij kijken. Je kunt in 100 bij 800 pixels gewoon niet overzichtelijk genoeg de nu getoonde informatie per kanaal kwijt.
        Ook is jammer dat je niet alle Aux sends per kanaal kan zien om maar wat te noemen...

Ik wil er ook geen Digico bashing topic van maken hoor! (Had de M480 gelukkig ook al bekritiseerd )
        Last edited by MusicSupport; 10-04-11, 23:52.
        d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by MusicXtra
          Doe mij dan maar een Audi A6, ofwel da's aardig appels met peren vergelijken....
          Om één minuscuul detail verschil te noemen; Digital Snake.
          Waarom is dit niet te vergelijken?
          Si compact 32 uitgebreid met MADI en stagebox komt op 12.500€
          Dat is dezelfde prijs als een M400 met 2 16 kanaals stageboxen.
          Last edited by frederic; 11-04-11, 08:21.

Comment

• apr
            • Feb 2011
            • 17

Originally posted by frederic
            We hebben het even over de M480

Welke in monitormode 24 auxen heeft (de 8 matrixen kun je gebruiken als auxen) handige functie is dat als je op een aux send druk je gelijk de afluistering mee stuurt, mij niet bekend of dit ook op de digico / andere tafels is (wel op m7cl)
            6 Fx processors
            12 vaste eq's (de effecten omschakelen en je hebt 24 eq's)
            input/ output delay's
            8 bands par. eq op alle uitgangen
            Grotere tft scherm
            Makkelijke bediening (is persoonlijk!)
            Met R-1000 virtual soundcheck met gain compensatie! mogelijk

Kom jij even met de specs van die compact?

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Financieel is het twee appels vergelijken maar verder neigt het meer naar appels en hele andere appels.

Daarnaast weer dezelfde opmerking die ik over de compact 24 ook al plaatste; waarom heeft een 32 kanaals mixer niet gewoon 32 schuiven op al dat oppervlak maar slechts 30 en waarom heeft de 24 kanaals er 22? Of moet je de Masterfader ook als input fader gebruiken? Hier snap ik niets van!

Het idee van zo analoog mogelijk mixer op een digiconsole straalt duidelijk af van de Si Compact maar door het ontbreken van een fatsoenlijk scherm is de tafel voor deze prijs behoorlijk gehandicapt t.o.v. de concurrentie i.m.h.o. Natuurlijk moet je de toegewezen knoppen gebruiken voor EQ's en Dynamics maar er is 0,0 kanaaloverzicht?

Afgezien van de geluidskwaliteit is de LS9 nog steeds een winnaar op vele vlakken; ook met de SB168 stageboxen erbij.
              d&b Audiotechnik

Comment

• apr
                • Feb 2011
                • 17

Al bekend waarneer de M480, SD 11 leverbaar zijn?

Zal beetje lullig zijn als ze pas na het festival seizoen te leveren zijn...
                En zijn de prijzen van de SD 11 al bekend?

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicSupport
                  Financieel is het twee appels vergelijken maar verder neigt het meer naar appels en hele andere appels.

Daarnaast weer dezelfde opmerking die ik over de compact 24 ook al plaatste; waarom heeft een 32 kanaals mixer niet gewoon 32 schuiven op al dat oppervlak maar slechts 30 en waarom heeft de 24 kanaals er 22? Of moet je de Masterfader ook als input fader gebruiken? Hier snap ik niets van!

Het idee van zo analoog mogelijk mixer op een digiconsole straalt duidelijk af van de Si Compact maar door het ontbreken van een fatsoenlijk scherm is de tafel voor deze prijs behoorlijk gehandicapt t.o.v. de concurrentie i.m.h.o. Natuurlijk moet je de toegewezen knoppen gebruiken voor EQ's en Dynamics maar er is 0,0 kanaaloverzicht?

Afgezien van de geluidskwaliteit is de LS9 nog steeds een winnaar op vele vlakken; ook met de SB168 stageboxen erbij.
                  LS9 klinkt voor geen moer! Wij hebben die tafel na 2 jaar gebruik weggedaan. Slechte EQ, preamps met weinig headroom enz...
                  We hebben dat vervangen door een Ilive T112.

Dat van dat scherm is op te lossen met een laptop. Ik heb het getest op de beurs, en het is even simpel als een analoge tafel.

PS, kanaal 1&2 zijn bereikbaar via faderpak B, op 1 en 2, vervolgens de 4 stereokanalen, en de FX faders.
                  Last edited by frederic; 12-04-11, 09:47.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Als je een LS9 nieuw hebt gekocht heb je er al drie a vier jaar geld mee kunnen verdienen.

Om nu daar een splinternieuwe tafel tegen af te zetten is leuk, maar je toont m.i. alleen aan dat de afschrijving op digitale tafels hoog is.
                    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by showband
                      Als je een LS9 nieuw hebt gekocht heb je er al drie a vier jaar geld mee kunnen verdienen.

Om nu daar een splinternieuwe tafel tegen af te zetten is leuk, maar je toont m.i. alleen aan dat de afschrijving op digitale tafels hoog is.
                      Dat is idd het grootste nadeel van digitale tafels tov analoge.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

LS9 klinkt voor geen moer! Wij hebben die tafel na 2 jaar gebruik weggedaan. Slechte EQ, preamps met weinig headroom enz...
                        We hebben dat vervangen door een Ilive T112.

Dat van dat scherm is op te lossen met een laptop. Ik heb het getest op de beurs, en het is even simpel als een analoge tafel.

PS, kanaal 1&2 zijn bereikbaar via faderpak B, op 1 en 2, vervolgens de 4 stereokanalen, en de FX faders.
                        Alle waar naar zijn geld; de 01V(96) functioneerd(e) al jaren lang prima voor veel bands en bedrijven. Toen kwam de LS9 en iedereen was het er overeens dat dit alweer een stap beter was. (DM1000/DM2000 en 02R96 zijn een andere categorie)
                        Ik ben het met je eens dat de LS9 geluidskwalitatief zijn beperkingen heeft en de dat de concurrentie waaronder de Rolands, Ilive's & SD's een flinke stap vooruit zijn maar bij ons is het de meest verhuurde en ingezette tafel die zijn geld op brengt buiten eigen producties om. Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij dat van je Ilive kan zeggen (daar ik dat niet van onze M400 zeggen kan) Maar wellicht is de markt in jou hoek van de wereld wat anders?

En dit bevestigd inderdaad dat de ontwikkelingen hard gaan en de afschrijving erg hoog is! Yamaha is daarintegen de enige die rust brengt door lang over een opvolger te doen zodat de return on investment over een langere periode gesmeerd kan worden en de prijzen wat lager kunnen blijven; wat de verhuurmarkt weer ten goede komt.

Ben trouwens benieuwd wat je dan van een M7CL vind Frederic; zeker nu ze de nieuwe SB168 stageboxen op de ES variant hebben....
                        d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by MusicSupport
                          Alle waar naar zijn geld; de 01V(96) functioneerd(e) al jaren lang prima voor veel bands en bedrijven. Toen kwam de LS9 en iedereen was het er overeens dat dit alweer een stap beter was. (DM1000/DM2000 en 02R96 zijn een andere categorie)
                          Ik ben het met je eens dat de LS9 geluidskwalitatief zijn beperkingen heeft en de dat de concurrentie waaronder de Rolands, Ilive's & SD's een flinke stap vooruit zijn maar bij ons is het de meest verhuurde en ingezette tafel die zijn geld op brengt buiten eigen producties om. Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij dat van je Ilive kan zeggen (daar ik dat niet van onze M400 zeggen kan) Maar wellicht is de markt in jou hoek van de wereld wat anders?

En dit bevestigd inderdaad dat de ontwikkelingen hard gaan en de afschrijving erg hoog is! Yamaha is daarintegen de enige die rust brengt door lang over een opvolger te doen zodat de return on investment over een langere periode gesmeerd kan worden en de prijzen wat lager kunnen blijven; wat de verhuurmarkt weer ten goede komt.

Ben trouwens benieuwd wat je dan van een M7CL vind Frederic; zeker nu ze de nieuwe SB168 stageboxen op de ES variant hebben....
                          We hebben vorig jaar de gewone M7 gehad op lokatie waar we opgetreden hebben, daar stond er een.
                          Ik vond de preamps vergelijkbaar met de LS9.
                          Zeer gebruiksvriendelijk.

Maar toen ik de prijs hoorde, was het wel een afknapper: 20.000€ voor de gewone versie is er toch echt wel over.
                          Kun je beter 5000€ bijleggen voor een Digico

PS, wij zijn geen firma, maar een bigband met eigen materiaal.
                          Last edited by frederic; 12-04-11, 12:59.

Comment

• zjeten
                            • Mar 2003
                            • 331

Volgens mijn bronnen zou een sd11 rond de 9500 euro liggen excl sd rack.
                            incl flightcase.
                            Gr
                            Jef

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Ook niet echt vergelijkbaar met een LS9 dus.
                              Goh gek zeg dat de digico dan beter klinkt

Ik gebruik al een aantal jaren tot grote tevredenheid van mijzelf en mijn klanten/opdrachtgevers/bezoekers Yamaha LS9 mengtafels voor allerlei klussen. Dit gaat echt wel goed, en klinkt voor vrijwel alles ook zeker meer dan goed genoeg.

Moet wel zeggen dat ik sinds enige tijd gebruik maak van een Apogee Big Ben en een Benchmark DA convertor en dat scheelt echt wel veel in de klank.

Tevens is de LS9 een zeer compacte tafel, waar je toch 64 kanalen mee kan mixen indien nodig (en dat komt toch regelmatig voor), met de digico's en Ilives gaat dit niet.

Comment

• apr
                                • Feb 2011
                                • 17

Originally posted by zjeten
                                Volgens mijn bronnen zou een sd11 rond de 9500 euro liggen excl sd rack.
                                incl flightcase.
                                Gr
                                Jef

En met side rack richting de 14.00 euro?

Dan kom/ heb je ook een sd9 met rack en vind ik de sd11 gelijk niet meer interessant. Tuurlijk mag hij iets duurder dan een ls9 zijn maar als dit zou kloppen qua prijs is het toch wel een (TE) groot verschil

Comment

Working...