nieuwe digitale tafel(s)
Collapse
X
-
@hugovanmeijeren Ik krijg toch echt een SD 9 met case
niet alleen op een stand of tafel
EQ's laden? Ik las insertable EQ's (Insertable Stealth stereo FX and 12 graphic EQs),
en vertaalde dat naar dat ze niet aan boord
zouden zijn. (en idd <110 kg).
(hadden wij m samen vast vrijdag?) LoL
De EQ's zijn heus wel aan boord, zoals Jaap (daiquiri) al zei. Je kunt op elke input of output een EQ inserten, er zijn 2 insertiepunten: 1 pre (kanaal) EQ, pre dynamics / 2 post (kanaal) eq, post dynamics
Wij hadden hem vrijdag niet samen vast, dat moet iemand anders zijn geweest. Wij hebben zelf een SD9.
Qua prijs zou ik verwachten dat hij rond de 5000 zit (gewoon speculatie) zonder D-rack natuurlijk. Als hij zonder D-rack op 10.000 zit dan is hij (met D-rack) vrijwel net zo duur als een SD9, dat zou mij bijzonder vreemd lijken...
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Terug van de Messe en zowel de Roland M480 als de Digico D10 en D11 bekeken.
De M480 is in feite niet meer dan een M400 met delay op ieder kanaal, een 8 tal returns wat je dus in feite 8 kanalen extra oplevert. Verder nog 6 effecten (4 op de M400) en 12 EQ's (4 op de M400). Vind het een beetje jammer dat Roland hiervoor een nieuwe mixer uitbrengt en dit niet als software update in de M400 heeft gedaan.
Wat ik ook heb gezien is de D8 in het zwart, dat maakt hem een stuk aantrekkelijker dan het blingbling goud.
Verder is er met de D10 en de D11 niet veel nieuws onder de zon behalve dan de grootte en het aantal kanalen. Wel een range die erg mooi op elkaar aansluit.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
'k heb wel niet naar Frankfurt kunnen gaan, inderdaad afgaande op de specs op de site van de M480 vind ik dit een serieuze teleurstelling. Op wat hieronder als extra staat is er niks aan veranderd. Het enige dat ik hoop is dat er op één of andere manier een upgrade path komt. Voor de extra FX & EQ denk ik wel dat er meer DSP power nodig is dat wat er nu voor handen is in de M400, maar met een swap van een bordje in de M400 zou dat moeten lukken. Als dat er niet komt vrees ik dat ik dan toch ga overstappen naar een ander merk....
Terug van de Messe en zowel de Roland M480 als de Digico D10 en D11 bekeken.
De M480 is in feite niet meer dan een M400 met delay op ieder kanaal, een 8 tal returns wat je dus in feite 8 kanalen extra oplevert. Verder nog 6 effecten (4 op de M400) en 12 EQ's (4 op de M400). Vind het een beetje jammer dat Roland hiervoor een nieuwe mixer uitbrengt en dit niet als software update in de M400 heeft gedaan.
Wat ik ook heb gezien is de D8 in het zwart, dat maakt hem een stuk aantrekkelijker dan het blingbling goud.
Verder is er met de D10 en de D11 niet veel nieuws onder de zon behalve dan de grootte en het aantal kanalen. Wel een range die erg mooi op elkaar aansluit.Comment
-
Sander je vergeet de 4 bands parametrische EQ en de dedicated 48+ knop (mogelijk gevaarlijke plek bij gebruik van ribbonmics) bij de M480. Daarnaast zijn het 6 stereoreturns waardoor je 12 kanalen vrij hebt in de 1-48 layerbanken. Hij complementeerd de line-up wel. Het is voor mij ook niet helemaal de radical change die ik verwachtte. Hij mist bijvoorbeeld behoorlijk de optie om de insertie punten van dynamics te veranderen...
Een software update was echt niet mogelijk omdat het hardware matig fysiek niet kan en de DSP het niet kan bijhouden! Het zijn wel de broodnodige upgrades om de tafel af te maken. Echter missen er nog wat features die ze snel moeten implementeren voordat ieder net als Johan denkt te moeten overstappen.
Zet de M480 ook eens in een ander daglicht dan parrallel aan een SD9 (SD11?); vooral qua prijs behoorlijk concurerend! Ook 1000 euro is veel geld heren! En vergeet niet dat alleen in NL en de UK markt is voor de Digico's. Ik vraag me toch af waarom de rest van de wereld ze weigert te gebruiken terwijl wij er enthousiast over zijn. (Iets met Windows misschien; dat mij er zeker vanaf houdt; ik heb genoeg vastlopers gezien bij collega's) En ik vind de interface van Digico behoorlijk poep; terwijl de EQ's, Dynamics, etc behoorlijk goed zijn. En dan is er ook nog die afschuwlijke styling!
In de VS hebben ze natuurlijk Digidesign dat ronduit super is maar wat hier in NL geen echte voet aan de grond heeft; wat erg jammer is!
Yamaha kun je gewoon niet meer serieus nemen; als pleister op de wonde een iPad app voor hun meest uitgemolken tafel. Dit was het jaar om toe te slaan tussen het Digico en Roland geweld. Een LS10 (o.i.d.)! Maar de heren hebben het te druk met het ontwikkelen van een nieuwe PM1 (waar ze er dan over de wereld 50 van verkopen) die als basis voor hun nieuwe range moet gaan dienen. Helaas doen ze er al 5 jaar over...Last edited by MusicSupport; 09-04-11, 13:26.d&b AudiotechnikComment
-
Update's / veranderingen met de m400 die mij zo bekend zijn:
4 bands full parametrische eq (q factors ook op hoog en laag!) delay inputs en outputs, 48v button, mogelijkheid om je inputs naar de matrix bussen te sturen dus in monitor mode heb je 24 auxillery's in plaats van 16 die je mono/ stereo kan schakelen
12 vaste eq's en met de effecten om te schakelen naar eq mogelijkheid tot 24
6 fx processor, geen op offering van je kanalen voor effect returns (zitten onder layer user 1 uit me hoofd), cascade mogelijkheid om 2 tafels door te koppelen (zou mooi zijn als je een m480 kan koppelen met een kleinere tafel), op alle outputs 8 bands parametrische eq, ben ik nog wat vergeten?
Voor die gene die al die extra's niet nodig hebben is het misschien niet handig in deze duurdere tafel te investeren maar bijv. een m400 op de kop te tikken, deze worden nu (al) aangeboden omdat de eigenaren overstappen op een m480 of bijv. een digico sd11Comment
-
. Ik vraag me toch af waarom de rest van de wereld ze weigert te gebruiken terwijl wij er enthousiast over zijn. (Iets met Windows misschien; dat mij er zeker vanaf houdt; ik heb genoeg vastlopers gezien bij collega's) En ik vind de interface van Digico behoorlijk poep; terwijl de EQ's, Dynamics, etc behoorlijk goed zijn. En dan is er ook nog die afschuwlijke styling!
In de VS hebben ze natuurlijk Digidesign dat ronduit super is maar wat hier in NL geen echte voet aan de grond heeft; wat erg jammer is!
Ooit op een SD serie gemixt? ik vind deze interface echt super (lekker overzichtelijk).
Wel fijn als je instelt dat als je een kanaal PFL't dat dit ook automatisch het kanaal is wat je bewerkt.Comment
-
Sander je vergeet de 4 bands parametrische EQ en de dedicated 48+ knop (mogelijk gevaarlijke plek bij gebruik van ribbonmics) bij de M480. Daarnaast zijn het 6 stereoreturns waardoor je 12 kanalen vrij hebt in de 1-48 layerbanken. Hij complementeerd de line-up wel. Het is voor mij ook niet helemaal de radical change die ik verwachtte. Hij mist bijvoorbeeld behoorlijk de optie om de insertie punten van dynamics te veranderen...
Een software update was echt niet mogelijk omdat het hardware matig fysiek niet kan en de DSP het niet kan bijhouden! Het zijn wel de broodnodige upgrades om de tafel af te maken. Echter missen er nog wat features die ze snel moeten implementeren voordat ieder net als Johan denkt te moeten overstappen.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik was idd iets te snel met conclusies trekken, heb ook niet gezegd dat de M480 niks is, de updates die er op zitten tegenover de M400 zijn zeer zeker van grote waarde. En het is jammer dat de processor van de M400 deze updates niet trekt. Overigens heb ik de prijs inmiddels ook, de M480 gaat weg voor een listprice van € 8395,- en dat is. Die prijs is zeker gezien de mogelijkheden en, inmiddels bewezen, betrouwbaarheid en kwaliteit heel scherp.Comment
-
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk naar aanleiding van zoeken in Google (" M-480") hier terecht gekomen. Ik ben gebruiker van een M-400 en overweeg een M-480 aan te schaffen. Ik schrok in eerste instantie van de "kritiek" hier want volgens mij is de M-480 toch wel behoorlijk veel uitgebreider dan de M-400. Naast de hieronder genoemde punten, is het toch ook wel een voordeel dat je voor je dynamics (gate/comp) nu ook key-in filters (side-chaining) hebt waardoor je ze veel nauwkeuriger af kunt regelen.
Het Yamaha-nieuws n.a.v. van Frankfurt viel mij ook zwaar tegen, pff... alleen een stukje software voor de Ipad.... Roland komt trouwens binnen afzienbare tijd ook met een Apple-app voor hun mixers!
Ga over 1,5 week op uitnodiging van Roland een hands-on demo (bij een dealer in Doetinchem) doen met de M-480 en waarschijnlijk ook de R-1000 recorder. Als de nieuwe functies net zo mooi werken als op de M-400, dan vrees ik dat er binnenkort een M-400 op marktplaats staat ;-)
GeertComment
-
-
Comment