Thomann PA?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smitters
    • Feb 2011
    • 16

Is het misschien geen idee om eens te kijken naar DB technologies voor subs. Sub 15 D is actief.. Is wel duurder als Dap, maar Dap is Dap naar mijn mening. DB is in opmars. Zeker Dvx series. Zijn duur maar zit ook RCF in.
    En EV boven Dap :s.

Je kan ook overwegen voor zelfbouw sub.. Met goede versterker achter..

Ik heb zelf de ELX 112P van Electro Voice gekocht. Klinken zeer goed. Naar mijn mening beter dan de QSC K12.. EN goedkoper. Maar natuurlijk blijft dit allemaal wat persoonlijk.
    Vanaf deze weken kan je de EV gaan beluisteren hier in Benelux dacht ik.

grts

Comment

• jurrikka
      • Jun 2009
      • 96

DB Technologies zit ook in het lijstje...
      Ik heb inderdaad al eerder gehoord dat de live x beter is dan de genoemde QSC serie.

Comment

• jurrikka
        • Jun 2009
        • 96

Ik heb even gekeken naar de sub 18 D en sub 15 D van DB Technologies, dat zijn bandpass sub, is dat anders dan een frontloaded kast?

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

ik denk dat hij nog veel beter volgende week zaterdag naar de pa markt kan gaan in houten, dan kun je kijken en luisteren. ik haal er elk jaar hele mooie spullen vandaan.

maar ook op marktplaats staat momenteel een mooie amcron macrotech 3600, met deze versterker ga je veel meer lol krijgen, en weegt 12kg minder. verder zie ik ook veel tweedehands ev rx op marktplaats, in mijn ogen zijn dat ook hele acceptabele speakers.

de discussie over digitaal en analoge mengtafels vind ik wat raar in dit topic. TS is duidelijk een beginner, de markt voor analoge tafels blijft echt wel, wees daar maar niet bang voor. een tweedehands mackie of A&H heeft hij veel meer aan als een nieuwe digitale tafel. als hij heel veel klussen krijgt komt de vraag naar digitaal vanzelf en ook het bijbehorend budget.
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by jurrikka
            Ik heb even gekeken naar de sub 18 D en sub 15 D van DB Technologies, dat zijn bandpass sub, is dat anders dan een frontloaded kast?
            Als je geld uit gaat geven, koop dan geen DB-tech we hebben er nu een aantal speakers van gebruikt en in ab tests gehad, ik vind het echt helemaal niks,

Ik zou zeker naar de Pa-markt gaan,

Comment

• jurrikka
              • Jun 2009
              • 96

Houten ligt hier niet echt in de buurt...
              Ik werd ook benaderd door het merk LAN-audio, heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Misschien een goeie tip om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken.
                Maar hoe je het ook bekijkt, in jouw budget zul je echt geen deftig spul tegenkomen wat aan jouw eisen voldoet, tenzij je gebruikt gaat zoeken.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RemcoPeters
                  • Sep 2009
                  • 28

Jurrikka:

Ik ben zelf in bezit in de 4x X-12T en 6x X-18B van dap, en een betere prijs/kwaliteit verhouding bestaat gewoon niet! Geweldige klank, mits goed geprocessed en versterkt. Geen ervaring met de actieve lijn, maar verwacht dat dit zelfs nog beter moet klinken.

Als er geen dap op stond zou je denken dat het a-merk speakers zijn
                  Last edited by RemcoPeters; 10-03-11, 22:08.

Comment

• Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

Als er geen dap op stond zou je denken dat het a-merk speakers zijn [/QUOTE]

Dit is er nu toch wel beetje over, wat werk doe jij zoal met je super goede set?

Comment

• RemcoPeters
                      • Sep 2009
                      • 28

ho, ik heb nooit over een "super" goede set gesproken. Alleen dat het voor het geld een hele goede set is. Ik doe er bandjes mee, en alleen maar positieve reacties. En ja, ook ik heb de logo's eraf gehaald. Dan blijft er een nette kast over met een nette schuimlaag. En daarbij, 98% van het publiek intresseert het helemaal niks. Als het maar goed klinkt. En dat doet het, dus publiek & band tevreden.

Ik durf hem gerust naast een Live-X/Flexsys set neer te zetten, en ik weet wie er wint.
                      Last edited by RemcoPeters; 10-03-11, 23:04.

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by jurrikka
                        Houten ligt hier niet echt in de buurt...
                        Ik werd ook benaderd door het merk LAN-audio, heeft iemand hier ervaring mee?
                        Daar hebben we het al eens eerder overgehad

[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Originally posted by RemcoPeters
                          Jurrikka:

Ik ben zelf in bezit in de 4x X-12T en 6x X-18B van dap, en een betere prijs/kwaliteit verhouding bestaat gewoon niet! Geweldige klank, mits goed geprocessed en versterkt. Geen ervaring met de actieve lijn, maar verwacht dat dit zelfs nog beter moet klinken.

Als er geen dap op stond zou je denken dat het a-merk speakers zijn

Lachen man, eindelijk weer eens in me broek geplast van het lachen

Maar on topic, kijk eens op gearsource of andere 2de hands aanbieders, daar staan hele leuke spullen op die zonder meer beter gaan klinken dan de Thomann set, en de dap set en alle andere china sets

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

ik denk niet dat je gelijk moet beginnen met een LAN set, veels te duur in mijn optiek. op marktplaats staan nog een paar hele mooie JBL 4745A kasten met een 2x15 per kast voor weinig. dat lijkt me een leuk begin. er staan ook nog een paar SA GB12 op lijken me ook leuk voor een beginnende set. dan heb je wel kasten die goed klinken en die zich ook al bewezen hebben.

in hoornsterzwaag zit overigens een verhuurder, daar kan ik je eventueel ook wel mee in contact brengen voor adviezen van zijn kant.
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

Working...