Thomann PA?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

voor een mengtafel zat ik te denken aan de Mackie Onyx 24.4...
    Is dat wat?

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Goeie mengtafel als je analoog wil mixen.
      Ik zou eerder eens digitaal gaan kijken zodat je ook effecten, 31band EQ op de outputs en compressors/ gates hebt.
      Personus Studiolive 24/4 vb

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Als je nog geen randapparatuur hebt is het in mijn optiek zonde van het geld om nu in een analoge tafel te investeren, die raak je over een paar jaar aan de straatstenen niet meer kwijt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

Dat is inderdaad wel een heel mooie mixer.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by MusicXtra
            Als je nog geen randapparatuur hebt is het in mijn optiek zonde van het geld om nu in een analoge tafel te investeren, die raak je over een paar jaar aan de straatstenen niet meer kwijt.
            hoewel de digitale tafels enorm snel afschrijven en er nu net een hele reeks prijskrakers staan aan te komen.

Met een tweedehands analoge een jaartje overbruggen hoeft geen domme tacktiek te zijn... Maar dat moet je met het type en aantal klussen die je doet doorrekenen.

als je ook nog veel randapparatuur, cases en een multi moet kopen is het nu voor een nieuw begin waarschijnlijk lonend om gelijk naar iets digitaals te gaan. Behalve als die klussen die jij zegt geen 500 maar 150/160 man zijn bij gitaarrockbandjes in kleine kroegen. 25x per jaar
            lekker belangrijk!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Ik ben het eens met veel van de hierboven genoemde reacties:
              - Tweedehands krijg je waarschijnlijk meer waar voor je geld
              - Huren of bijhuren is wellicht een betere optie

Maar wat ik me wel afvraag is hoe veel mensen hier nou werkelijk met een Thomann Pro setje hebben gewerkt? Ik niet in ieder geval, dat zeg ik er dan ook wel even bij. Maar concullega's van mij wel.
              Het ene naar het andere oordeel vliegt je hier om de oren, maar ik twijfel zeer sterk of ze allemaal terecht zijn. JA, de afschrijving zal hoog zijn omdat het een 'huismerk' is en vrij onbekend in NL. Maar omdat iemand hier ervaring heeft een The Box dingetje van anderhalf honderd euro slecht is ervan uitgaan dat dit ook slecht is? Goedemiddag zeg, wake up guys.
              Het zal velen wel verbazen dat Thomann Pro veelal gebruikt maakt van (soms aangepaste) componenten van de bekendere merken als B&C, Eminence e.d. Een degelijk filter er in, een acceptabel hoorntje, leuke afwerking met ingevreesde logo's en handvatten... Zo doen de meeste merken het hoor.

Ik wil niet zeggen dat de TS die set moet kopen, ik betwijfel ook of dit de beste keuze is, maar om het complete The Box Pro nou weg te bonjouren gaat mij even te ver.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by 4AC
                Ik ben het eens met veel van de hierboven genoemde reacties:
                - Tweedehands krijg je waarschijnlijk meer waar voor je geld
                - Huren of bijhuren is wellicht een betere optie

Maar wat ik me wel afvraag is hoe veel mensen hier nou werkelijk met een Thomann Pro setje hebben gewerkt? Ik niet in ieder geval, dat zeg ik er dan ook wel even bij. Maar concullega's van mij wel.
                Het ene naar het andere oordeel vliegt je hier om de oren, maar ik twijfel zeer sterk of ze allemaal terecht zijn. JA, de afschrijving zal hoog zijn omdat het een 'huismerk' is en vrij onbekend in NL. Maar omdat iemand hier ervaring heeft een The Box dingetje van anderhalf honderd euro slecht is ervan uitgaan dat dit ook slecht is? Goedemiddag zeg, wake up guys.
                Het zal velen wel verbazen dat Thomann Pro veelal gebruikt maakt van (soms aangepaste) componenten van de bekendere merken als B&C, Eminence e.d. Een degelijk filter er in, een acceptabel hoorntje, leuke afwerking met ingevreesde logo's en handvatten... Zo doen de meeste merken het hoor.

Ik wil niet zeggen dat de TS die set moet kopen, ik betwijfel ook of dit de beste keuze is, maar om het complete The Box Pro nou weg te bonjouren gaat mij even te ver.

Mvg,

Teun
                Nou als jij dat wil kopen in Duitsland, veel succes.
                En dat er in een top van 5-600€ B&C of eminence drives zitten? Lijkt me sterk...

Alle gekheid op een stokje, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken he.

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by frederic
                  Nou als jij dat wil kopen in Duitsland, veel succes.
                  En dat er in een top van 5-600€ B&C of eminence drives zitten? Lijkt me sterk...

Alle gekheid op een stokje, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken he.
                  Ik zeg niet "kopen die set" maar als je het echt overweegt zou je eens kunnen gaan luisteren bij Thomann zelf, wellicht met iemand die al wat langer achter de knoppen staat,
                  Ik weet dat Thomann best een aardige service geeft en dat je er prima terecht kunt voor een a-b test

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Hansound
                    Ik zeg niet "kopen die set" maar als je het echt overweegt zou je eens kunnen gaan luisteren bij Thomann zelf, wellicht met iemand die al wat langer achter de knoppen staat,
                    Ik weet dat Thomann best een aardige service geeft en dat je er prima terecht kunt voor een a-b test
                    Je kunt natuurlijk altijd gaan luisteren.
                    Als hij voor een speaker van 580€ 800km benzine wil verrijden om naar Thomann te gaan luisteren

Comment

• jurrikka
                      • Jun 2009
                      • 96

idd... Thomann ligt niet echt om de hoek...

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Semi eens hun t.amp TA1400 is verbazingwekkend ok voor de prijs. Zou ik eerder doen dan al die behringers.

Maar sowiso 2x15 inch toppen op 2x18 inch subs tillen bij kroegen...
                        mmmm

dat ga je met transport+opslag+extra mankracht al een dure keuze maken.

En als je toch in deze hoek zoekt vind je vast 2x15 EAW kasten tweedehands voor een leuke prijs....
                        lekker belangrijk!

Comment

• metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

Voor mij is de grote vraag. waarom begin je niet eerst met een klein setje, en werk je je zo omhoog. dan kun je wat ervaring opdoen, fouten maken en van hieruit je kennis opdoen enzo je eigen set steeds een trapje verbeteren.

in een enkele keer een dergelijke set kopen lijkt mij een enorm risico. je hebt geen bands onder contract, je hebt geen ervaring met dit soort werk, en je weet niet hoe deze set zal gaan klinken live, en je weet niet of je dit wel leuk gaat vinden nog als je ermee bezig bent.

ik zou het risico ook voor jezelf wat proberen te verminderen. het is veel geld, en je kan het maar een keer uitgeven. koop eerst eens en paar fatsoenlijke toppen met een leuke versterker en mengpaneel en een paar goede microfoons. ga eerst eens een tijdje met een zangsetje op pad en kijk dan nog eens verder. in die tijd kun je ervaring opdoen en nieuwe ideeen de kans geven zich te ontwikkelen. ik denk dat je dan met een betere set eindigt. op de nu voorgestelde manier wordt de kans op een desillusie wel groot.
                          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• jurrikka
                            • Jun 2009
                            • 96

Dat kan ook, maar dan ga ik wel voor 2 toppen en 2 of 4 bassen.
                            Ik heb even rond gekeken en heb dit gevonden:
                            - EV Live X actief
                            - DAP X-serie actief
                            Zou ik daar wat mee kunnen?

Comment

• ultrakiller
                              • Nov 2008
                              • 67

Beste idee is natuurlijk bij een verdeler zelf te gaan luisteren naar een set om te kijken hoe het je bevalt , in plaats van maar te gokken en te vragen op een forum.

Comment

• jurrikka
                                • Jun 2009
                                • 96

Ja weet ik, maar ik wil eerst de mening van anderen weten voordat ik ga luisteren. Hier in frysland zijn niet heel veel dealers...

Comment

Working...