Verschil DJ/Studio koptelefoon
Collapse
X
-
Bij PA inderdaad de Sennheiser HD25 (SP1).
Mijn ervaring (broadcast) is dat open hoofdtelefoons eerder gaan rondzingen als je bij een microfoon staat of zit.
In de (radio)studio gebruikten we van die idiotenbestendige Beyer hoofdtelefoons, type volgens mij DT100.Er is meer te koop dan je betalen kuntComment
-
goede live hoofdtelefoon heeft onderdelen die je kan vervangen.
BV een plugje om de kabel te kunnen vervangen. Los te verkrijgen oorschelpen enz.
Serieuze DJ's hebben reserve bij zich.
live hoofdtelefoos hebben meestal toch een hogere maximale geluidsdruk dan studiomodellen.
Mijn geliefde beyerdynamic DT kan echt niet hard genoeg voor DJ gebruik. Maar hij klinkt wel supermooi!lekker belangrijk!Comment
-
Het verschil lijkt mij identiek aan het verschil tussen bijv. hifi-speakers en studio-monitoren.
De op de studio gerichte apparatuur moet het signaal zo getrouw mogelijk weergeven, dus precies het signaal versterken wat hij binnen krijgt. Bij andere soorten speakers merk je nog wel eens dat de weergave niet helemaal lineair is, puur omdat dit voor de luisteraar de indruk krijgt dat het beter klinkt. Bijvoorbeeld dat de laag-woofer net een tikje overdreven uitgevoerd is t.o.v. de hoogtoner, meer laag dus, doet de (onwetende?) luisteraar wellicht vermoeden dat de klank beter is, 'voller'.
Het lijkt mij dat het voor een studio-hoofdtelefoon hetzelfde verhaal is als bij de speakers.
Overigens is er inderdaad ook de praktische kant, maar de verschillen daarvan zijn al benoemd.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment







Comment