Verschil DJ/Studio koptelefoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by gertgeluid
    Laat de HD25 lofzang maar beginnen
    +1 Standaard gereedschapje

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

Bij PA inderdaad de Sennheiser HD25 (SP1).

Mijn ervaring (broadcast) is dat open hoofdtelefoons eerder gaan rondzingen als je bij een microfoon staat of zit.
      In de (radio)studio gebruikten we van die idiotenbestendige Beyer hoofdtelefoons, type volgens mij DT100.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

goede live hoofdtelefoon heeft onderdelen die je kan vervangen.
        BV een plugje om de kabel te kunnen vervangen. Los te verkrijgen oorschelpen enz.

Serieuze DJ's hebben reserve bij zich.

live hoofdtelefoos hebben meestal toch een hogere maximale geluidsdruk dan studiomodellen.
        Mijn geliefde beyerdynamic DT kan echt niet hard genoeg voor DJ gebruik. Maar hij klinkt wel supermooi!
        lekker belangrijk!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Het verschil lijkt mij identiek aan het verschil tussen bijv. hifi-speakers en studio-monitoren.
          De op de studio gerichte apparatuur moet het signaal zo getrouw mogelijk weergeven, dus precies het signaal versterken wat hij binnen krijgt. Bij andere soorten speakers merk je nog wel eens dat de weergave niet helemaal lineair is, puur omdat dit voor de luisteraar de indruk krijgt dat het beter klinkt. Bijvoorbeeld dat de laag-woofer net een tikje overdreven uitgevoerd is t.o.v. de hoogtoner, meer laag dus, doet de (onwetende?) luisteraar wellicht vermoeden dat de klank beter is, 'voller'.

Het lijkt mij dat het voor een studio-hoofdtelefoon hetzelfde verhaal is als bij de speakers.
          Overigens is er inderdaad ook de praktische kant, maar de verschillen daarvan zijn al benoemd.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by mrVazil
            mag ik trouwens dit topic even hijacken om te vragen naar jullie voorkeuren voor een hoofdtelefoon om PA mee te mixen?
            Waarom zou je dat willen als hier al een topic over loopt!

Comment

• DJmarki
              • Mar 2010
              • 46

Heeft er iemand ervaring met de Pioneer HDJ-500?

Comment

• DJmarki
                • Mar 2010
                • 46

Of heeft iemand nog andere aanbevelingen die rond de prijs zitten van de HDJ-500(€100)?

Comment

Working...