tips voor nwe geluidsset theaterzaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Nog steeds: Wat is het probleem van de huidige situatie met de Dynacord set?

We hebben nu bijna al de A merken al voorbij gehad in dit topic. Schiet niet op zo.

Merel: kom eens uit de kast en vertel ons je redenen van veranderingbehoefte.

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Hoi Merel,

Ik geef je in overweging ook eens bij het
      Nederlandse merk Sivian te informeren.
      Ik ben erg gecharmeerd van de kwaliteit
      van dit merk.

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

@Nescio01: Het begint wel erg voorspelbaar te worden.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Tweedehands zou idd een optie zijn om toch iets beters in huis te halen.
          VB RCF ART 7 set
          Last edited by frederic; 02-03-11, 09:01.

Comment

• mhw
            • Mar 2011
            • 5

Dag heren,

alvast bedankt voor de reacties tot nu toe:-)
            Reden voor een nieuwe set is dat een van de topkasten niet meer goed is, de set eigenlijk te weinig vermogen heeft en ook niet meer voldoet omdat we steeds meer live muziek (met name jazz) in de zaal hebben staan en ik niet tevreden ben over de geluidskwaliteit van de huidige set. De set is inmiddels ook minstens 15 jaar oud en zeer veelvuldig gebruikt en toe aan vervanging.
            Ik heb inderdaad net de AVL verkoop gemist!! Kwam ik gisteren achter...
            @mark: met eurosonic hangt er altijd een Axis setje (kleine line-array) van Rentamp (type weet ik niet). Klinkt super maar ligt budgettair wat uit buiten de marge...
            Axis Scope werd me ook nog aangeraden, kent iemand dat?

Merel

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by 4AC
              Het is een haar! Een zij! Een vrouw!
              Op het J&H forum!
              Dat mag ook in de krant...

Mvg,

Teun
              Haha er word inderdaad mild gereageerd, de gemiddelde scholier die deze vraag zou stellen voor zn buurthuis werd meteen richting zoekfunctie gekafferd......

On topic:

Wellicht is tweedehands een goed idee,
              Zo zijn er complete Meyer UPA sets te koop die het heel goed zouden doen op jullie lokatie.
              Mischien met een leuk subje erbij

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Nog een laatste poging, dan hou ik er mee op hoor!

Beste Merel: Wat is nu je echte reden om te veranderen, en wat kom je nu te kort?
                Het lijstje met merken en types wordt alleen maar langer, iedereen begint z'n eigen persoonlijke voorkeuren (wel of niet ingegeven door endorsement enz) te spuien, maar niemand weet wat je NODEN zijn!

Waar blijf je nou? We zijn al aan page 3 van dit topic zonder EEN reactie van jou!

Over oeverloos geneuzel gesproken......................................... ......

Paul

Comment

• mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

Het lijkt me dat ze twee posts boven de jouwe en twee en een half uur voor de jouwe een antwoord heeft gegeven?

Comment

• mhw
                    • Mar 2011
                    • 5

inderdaad... zie onder

Paul: relax, ik heb geen haast.

Zal me ook nog eens op tweedehands materiaal gaan orienteren, alhoewel mijn voorkeur uit gaat naar nieuw, het moet ook meteen weer een heleboel jaren mee gaan.
                    Ga eerst eens kijken of ik wat in de zaal kan krijgen om uit te proberen..

Merel

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by mrVazil
                      Het lijkt me dat ze twee posts boven de jouwe en twee en een half uur voor de jouwe een antwoord heeft gegeven?
                      Sorry, keek alleen naar de laatste post voordat ik de mijne postte

Ok, nu maar eens serieus kijken naar de wensen

Kom er op terug!

Paul

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Originally posted by MusicXtra
                        @Nescio01: Het begint wel erg voorspelbaar te worden.
                        Sja Sander,
                        degenen die hier een merk posten, zullen dit wss kennen
                        en er tevreden over zijn?
                        Dit is iig mijn referentie.
                        Ik gebruik inmiddels zelf ook Svian en daarnaast mix ik er
                        zeer regelmatig op.
                        Dan is het idd voorspelbaar dat ik een ander dit adviseer?

Natuurlijk kan ik hier Cadenbach en LS aanraden, no prob at all.
                        Alleen dat deed ik niet.

Verder denk ik dat ik kwa prijs t.o.v. de kwaliteit een
                        aanrader geef die je eerst horen moet.

Als ik gebruiker van jouw sets zou zijn, en tevreden,......

grtz.

btw: weet je ook al wat ik als de ideale mike adviseer?
                        Last edited by NesCio01; 02-03-11, 23:35.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Originally posted by Hansound
                          er word inderdaad mild gereageerd, de gemiddelde scholier die deze vraag zou stellen voor zn buurthuis werd meteen richting zoekfunctie gekafferd......
                          Klein verschil met de scholier:

De bestaande situatie wordt uitgelegd, er worden duidelijke eisen en wensen geuit en de vraagsteller maakt een serieuze indruk. Verder is een (redelijk) budget, zodat de keus niet beperkt is tot Behringer, DAP of IMG Stage Line.

Denk dat dat redenen genoeg zijn om niet meteen te schreeuwen dat er ook een zoekfunctie voorhanden is.

Groet, Rob.
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by keenoncoolstuff
                            Klein verschil met de scholier:

De bestaande situatie wordt uitgelegd, er worden duidelijke eisen en wensen geuit en de vraagsteller maakt een serieuze indruk. Verder is een (redelijk) budget, zodat de keus niet beperkt is tot Behringer, DAP of IMG Stage Line.

Denk dat dat redenen genoeg zijn om niet meteen te schreeuwen dat er ook een zoekfunctie voorhanden is.

Groet, Rob.
                            Idd, voor 5000€ kun je een redelijk iets vinden.
                            Zeker als het voor jazz en een pubkliek van +/- 150 mensen is.

Zo krachtig moet het systeem ook niet zijn.
                            Een enkele sub per kant is meer dan genoeg.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Het is fijn dat de geluidskwaliteit ook een keer geprefereerd word boven de geluidsdruk (aantal dB'tjes).
                              Ik zou voor dit soort doeleinden een 3-weg top prefereren, tezamen met een enkele of twee subwoofers (afhankelijk van het type zaal). De drie-weg top lijkt mij passend omdat:
                              - Het voor dit budget mogelijk is
                              - De compressie-driver (als die er al is) ontlast word omdat de mid-driver een deel van het frequentiebereik voor haar rekening neemt. Wat zowel de geluidskwaliteit als het rendement ten goede kan komen
                              -Zeker voor jazz, spraak en dergelijke zou het kilometers beter kunnen klinken

Ik zou vooral op zoek gaan naar een systeem wat bij jou in de buurt ook gebruikt wordt. Liefst een dealer of importeur, zodat je bij eventuele uitbreiding alles lekker dichtbij hebt. Maar ook voor service, onderhoud of eventuele schade. Mocht je ooit wat bij moeten huren is het ook fijn als je een contact hebt. En als het een beetje een zichzelf respecterend bedrijf is, dan gaan ze van te voren samen met jou een setje van hun in jouw zaal beluisteren/testen.

Wellicht zou je het met deze eisen/voorkeuren moeten zoeken op de tweedehands markt. Maar dat zou ik zelf ZEKER doen als je nieuw zoekt in deze prijsklasse. Er lopen meerdere topics over de plekken waar je goed tweedehands materiaal kan halen. (wie gaat er nou nieuw veel te veel geld betalen voor een rampset als de EV livex als je tweedehands veel beters kunt halen)

Ik kan het niet laten om te zeggen dat mijn persoonlijke voorkeur uit zou gaan naar een mooie Turbosound drie-weg kast... Met die papier conus, hoorngeladen met faseplug op het mid, die gaat je ongekende geluidskwaliteit geven, zeker bij de veeleisende muzieksoorten. Die zijn tweedehands -perfect onderhouden- goed te vinden.

Mvg,

Teun
                              Last edited by 4AC; 03-03-11, 12:07.
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Kijk eens hier

Comment

Working...