tips voor nwe geluidsset theaterzaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by mhw
    Het is inderdaad absoluut niet mijn bedoeling om subs te gaan stapelen om topjes op hoogte te krijgen... Ze staan nu op palen op de subs maar wil bij live muziek liever de mogelijkheid hebben ze te vliegen.
    Het gaat me bij het vinden van de juiste set niet in eerste instantie om het vermogen of de db's. Het gaat primair om het goed laten klinken van mooie (vaak akoestische) instrumenten, zang en spraak. Ik wil goede speakers niet speakers die alleen maar hard kunnen. En een set met drieweg topjes en twee subs heeft zeker mijn voorkeur. Tweedehands...ik twijfel daar toch over wil toch wel zeker weten dat het goed is en ergens op terug kunnen vallen als er wel iets stuk gaat (ben dan wel geluidstechnicus maar ga niet zelf speakers repareren...)
    Iedereen heeft zijn eigen smaak/voorkeur is me al wel duidelijk. Ik ga in ieder geval proberen wat verschillende setjes te beluisteren in de zaal.

Merel
    Goed bezig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Ja zeker goed bezig.

Ik ben het er helemaal mee eens, goede 3 weg toppen met een mooi midje, 6,5" tot 10" is ook helemaal mijn ding en juist door dit midje is dat vervelende crossover punt juist weg uit het stemmen gebied. Bij een 2 weg top ligt er die vaak midden in...
      Nu zijn er wel inmiddels 3 weg systemen met een coaxiale driver (2" en 1" ineen) die je daardoor ook redelijk laag kunt crossen. Op het oog lijken dit trouwens 2 weg systemen.
      Mooi voorbeeld, de nieuwe G2 series van Axys... maar er zijn er meer. Alleen ander budget denk ik.

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

ik vermoed dat je het al wel geprobeerd hebt, maar ik zou overigens toch eens goed discussiƫren met je budgetverantwoordelijken, een setje dat 15 jaar meegaat mag wel wat meer kosten dan 300 euro per jaar, toch?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by mhw
          Tweedehands...ik twijfel daar toch over wil toch wel zeker weten dat het goed is en ergens op terug kunnen vallen als er wel iets stuk gaat (ben dan wel geluidstechnicus maar ga niet zelf speakers repareren...)
          Aan de andere kant kan er niet heel veel stuk aan speakers, de conusophanging vertelt je, samen met de uiterlijke staat, al heel veel over de conditie van een systeem en in het ergste geval zul je een diafragma moeten wisselen of moeten reconen.
          Originally posted by DJ Antoon
          Nu zijn er wel inmiddels 3 weg systemen met een coaxiale driver (2" en 1" ineen) die je daardoor ook redelijk laag kunt crossen. Op het oog lijken dit trouwens 2 weg systemen.
          Alleen ander budget denk ik.
          Heel ander budget.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Beste Merel,
            Wat is het uiteindelijk geworden?

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...