Externe wordclock bij digitale tafel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

Hee Wesley, die Mari zegt me zo niks, waar komt die vandaan dan?
    mixen en gitaarspelen, dat zijn inderdaad de dingen die ik doe.
    al is dat laatste niet bekend bij iedereen!

Een XL3 past inderdaad niet in een tape-rack. maar voor tape-racks bestaan toch wel andere, elegante oplossingen?
    Dan zou ik eerder voor digitaal kiezen. Bij het gebruik van niet al teveel kanalen klinkt digitaal namelijk prima, het gaat mis als je heel veel kanalen gaat stapelen.

groeten
    Mike

Comment

• WesleyVDH
      • Oct 2010
      • 80

Hij komt uit Oss dacht ik, fanatiek bodybuilder. Kwam toevallig met hem in gesprek en we kwamen uit op mijn werk en toen vertelde hij dat. Over "vroeger" en dat hij met een bandje meeging enzo. Maar ik hoorde je naam en dacht, dat is toevallig!

En in mijn tape-rack heb ik inderdaad een digitaal tafeltje (LS9) zitten.
      Ik doe geluid voor een bandje en wat tape-acts, en prik regelmatig in op diverse systemen. Dus ik dacht ik ga eens uitzoeken wat de volgende stap is om mijn geluid verder te verbeteren. En zie nu dat ik nog best wat opties heb! DAC, mooie wordclock.

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

ja, een setje Benchmarks, DAC1 en ADC1, is een hele verbetering voor je LS9, anders moet je me maar ff mailen als je het een keer wil horen. info@mikemanders.nl

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Mike dan moet je in jou geval toch de Coaxiale SPDIF aansluiting gebruiken bij een LS9 of mixer zonder dedicated AES/EBU out.

Mutec (MUTEC Germany - Manufacturer of Digital Audio and Video Studio Equipment) maakt trouwens ook wel mooie apparatuur die voor AES/EBU conversie en clocktoepassingen kan worden gebruikt.
          d&b Audiotechnik

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

was niet op de hoogte van een LS9, zo eentje heb ik namelijk nog nooit gebruikt... maar als je een Benchmark DAC1 koopt maakt het niet uit, want je kan daar ook S/Pdif en optisch in als je wil.

Comment

• ajdeboer
              • Feb 2009
              • 198

Die Benchmarks (DAC+ADC) zorgen bij een LS9 inderdaad voor een behoorlijke verbetering!
              Het is inderdaad ook fijn dat die DAC1 (USB/HDR/oid) bijna alle soorten digitaal signaal accepteert. Behalve ADAT trouwens...

Comment

• peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

Originally posted by ajdeboer
                Die Benchmarks (DAC+ADC) zorgen bij een LS9 inderdaad voor een behoorlijke verbetering!
                Het is inderdaad ook fijn dat die DAC1 (USB/HDR/oid) bijna alle soorten digitaal signaal accepteert. Behalve ADAT trouwens...
                Dat is omdat ADAT standaard 8 kanalen is, en de DAC1 maar een 2 kanalen converter. De nieuwe ADC16 van Benchmark kan wel analoog naar ADAT omzetten.

Comment

• ajdeboer
                  • Feb 2009
                  • 198

@ peterwagner

Kijk, weer wat geleerd! Dankje!

Comment

• WesleyVDH
                    • Oct 2010
                    • 80

@ Musicsupport: Volgens de Yamaha site is de LS9 ook te gebruiken met bijvoorbeeld de: MY 8 AE. Dan heb je wel AES/EBU uitgangen op een LS9. Echter is het natuurlijk gemakkelijker om de Coaxiale 2TR out te gebruiken inderdaad, aangezien deze er standaard op zit.

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by WesleyVDH
                      @ Musicsupport: Volgens de Yamaha site is de LS9 ook te gebruiken met bijvoorbeeld de: MY 8 AE. Dan heb je wel AES/EBU uitgangen op een LS9. Echter is het natuurlijk gemakkelijker om de Coaxiale 2TR out te gebruiken inderdaad, aangezien deze er standaard op zit.
                      Zeker; echter een 'duur' kaartje. Terwijl het mr. Yamaha een paar tientjes kost die ik met liefde zou betalen om er een AES/EBU op te maken. Dan maar 2TR out (is AES/EBU over Coax SPDIF)

In ons geval is alleen een clock benodigd aangezien wij altijd digitaal naar de d&b D12/D6 amps gaan via een Neutrik SPDIF Coax (75Ohm) <-> AES/EBU convertor (110Ohm)
                      d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

als je nu een Roland M400/M380 beluistert merk je dat je die externe wordclock helemaal niet nodig hebt...
                        Ik heb maar een hekel aan al die losse doosjes, gewoon lekker compact met alleen mengtafeltje in de zaal en iedereen blij :-)

Maar goed het topic gaat over externe wordclock bij dig.tafel daar voeg ik niet zoveel aan toe behalve dat het bij de juiste keuze van mengtafel wat overbodig wordt.
                        Last edited by purplehaze; 22-02-11, 10:36. Reason: spelfout potjandorie

Comment

• WesleyVDH
                          • Oct 2010
                          • 80

@ Musicsupport
                          Zijn dit standaard producten of is dit een zelffabrikaat?
                          Aangezien ik er met google niets over kan vinden..

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by MusicSupport
                            Terwijl het mr. Yamaha een paar tientjes kost die ik met liefde zou betalen om er een AES/EBU op te maken.
                            Als het puur gaat om van SPDIF naar AES/EBU te gaan dan kost het nog heel wat minder, aangezien AES/EBU gewoon RS422/485 signalen zijn... met als je het goed doet nog een puls trafo erachter.

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by DJ Antoon
                              Als het puur gaat om van SPDIF naar AES/EBU te gaan dan kost het nog heel wat minder, aangezien AES/EBU gewoon RS422/485 signalen zijn... met als je het goed doet nog een puls trafo erachter.
                              Standaard Neutrik product: Neutrik - Audio - AES/EBU Impedance Transformer

@purplehaze; die mening kan ik gelukkig ook delen; de M400 en 380 staan hier ook binnen
                              d&b Audiotechnik

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Ik heb nog vijf AES EBU kaarten liggen waar ik geen toepassing meer voor heb. Dit zijn de Yamaha MY8AE kaarten.

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...