D&B erg moeilijk te vinden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Originally posted by MusicXtra
    Verder kan ik je alleen maar de tip geven om een systeem te testen met een heel goede kwaliteit CD, CD speler en mengpaneel. MP3's van een laptop hebben meestal nauwelijks dynamiek en zullen daarom al snel het idee geven dat een systeem heel hard kan.
    Dit omdat je met dergelijke 'platte' muziek heel dicht tegen de clipgrens kunt zitten met je gemiddelde volume zonder dat je de conussen om je oren krijgt.
    1. Een geluidssysteem selecteer je met een bepaald doel, wanneer je altijd muziek gaat afspelen vanaf je laptop dan lijkt het mij niet vreemd om een systeem aan te gaan schaffen wat past bij die wijze van muziek afspelen.

2. Heel veel moderne muziek wordt niet, of pas later uitgebracht op cd. Wil je "bij zijn" als DJ ben je aangewezen op de MP3 kwaliteit, wanneer dat het geval is, zie punt 1.

Ik deel de mening dat een goede referentie cd heel veel zegt over de eigenschappen van een PA systeem.
    annekedote: ken een collega die een systeem altijd beluistert met zijn (antieke) cd met xylofoon muziek. Persoonlijk wordt ik er helemaal kriebelig van, maar hij weet hoe het in zijn beleving behoort te klinken.

Wanneer je een heel goed geluidssysteem hebt hangen, dan ga je een hoorbaar verschil bemerken tussen een MP3 bestand en een audio cd die wordt afgespeeld, laten we dat maar als feit aannemen.

Maar wat heb je aan die kennis als je zeker weet dat er alleen maar MP3's van brakke kwaliteit gaan worden afgespeeld?

Zelf sta ik aan de vooravond van een week carnavalsmuziek, merendeel van die ouwe platen is heel anders opgenomen/afgemixt dan de moderne apres-ski nuziek. Geeft altijd fijne contrasten op de PA.

Mijn mening: muziek beluisteren vanaf die brakke laptop met matige geluidskaart is wat er mee moet gaan gebeuren, dan ook zo testen!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by ralph
      Mijn mening: muziek beluisteren vanaf die brakke laptop met matige geluidskaart is wat er mee moet gaan gebeuren, dan ook zo testen!
      Zit me alleen wel te bedenken waarom je dan naar zulke systemen gaat kijken, iets met ketting en zwakste schakel? Kan me verder ook wel in jouw verhaal vinden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by Manzara
        Lieve lieve MusicSupport HADDEN WE MAAR EEN Nexo Alpha !!! Wij hebben een dubbele HK LUCAS ALPHA zie ook mijn berichtje + link Hk Lucas Alpha (eerst goed lezen ! )
        Excuus niet goed gelezen. (Zet dan gewoon HK Lucas i.p.v. Alpha; dat is binnen mijn techneuten kring toch echt een Nexo set )
        Echter is en blijft een dubbele set niet goed te vergelijken met een enkele set maar nu twijfel ik niet hoe de d&b hier uit naar voor gaat komen. Zowieso geven twee Lucas toppen naast elkaar 120 graden koppeling en een Q7 top 70 graden...

Ik vraag GEEN mening hoe ik een set moet testen. Geloof me maar dat ik dat kan. En dat ik goed materiaal bij me had om te testen. Ik heb mijn laptop uitgebreid met een M-audio geluidskaart. Dus (naar mijn mening) wel iets beter geluid dan een standaard geluidskaart.
        Je manier van vertellen over hoe de set getest is doet mijn haren overeind staan dus dan krijg je een reactie/mening van me; of je die nou leuk vind of niet. Met alle respect overigens want anders moet je dit niet op een forum plempen.

In je verhaal lees ik niets over die M-Audio kaart

Daarnaast blijft MP3 een inferieur medium en had je beter met FLAC of WAV kunnen testen als je dit al via je laptop had gedaan.

Je hebt inderdaad gelijk de subs die eronder zitten behoren niet tot de set. Omdat de SUB (volgens de medewerker)van de C7 bijna gelijke specificaties heeft als de Q7 hebben we 1 sub per kant van de C7 gebruikt. En dat klonk aardig goed.
        Pff, als ik die mannen weer eens spreek...; ik herken op de foto de persoon die de demo heeft gegeven en die zou beter moeten weten.

Een Q-sub is compleet anders van karakter dan een C7-sub of een B4-sub. Een Q-sub gaat om te beginnen harder (binnen jou kriteria een pluspunt dus) en is anders getuned dan een C7-sub die weer warmer en ronder klinkt maar vanwege zijn leeftijd wat minder hard gaat. Echter niet minder mooi!

Dubbel B4 sub per kant onder een Q7 top klinkt echter nog weer wat anders maar vind ik een erg prettige combi die ik graag gebruik. Nu is dubbel 15" weer wat anders dan dubbel 18".

Succes met je keuze verder; als je uit Brabant komt mag je ook hier in Etten-Leur eens komen luisteren

Verder heeft Ralph ook een goed punt te pakken en zie ik graag meer collega's met d&b rondsjouwen maar als deze muziek zoals Ralph beschrijft is wat de set hoofdzakelijk gaat weergeven dan koop je een te duur en te goed systeem voor het doel.
        Last edited by MusicSupport; 01-03-11, 01:21.
        d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by MusicSupport
          Excuus niet goed gelezen. (Zet dan gewoon HK Lucas i.p.v. Alpha; dat is binnen mijn techneuten kring toch echt een Nexo set )
          Echter is en blijft een dubbele set niet goed te vergelijken met een enkele set maar nu twijfel ik niet hoe de d&b hier uit naar voor gaat komen. Zowieso geven twee Lucas toppen naast elkaar 120 graden koppeling en een Q7 top 70 graden...

Je manier van vertellen over hoe de set getest is doet mijn haren overeind staan dus dan krijg je een reactie/mening van me; of je die nou leuk vind of niet. Met alle respect overigens want anders moet je dit niet op een forum plempen.

In je verhaal lees ik niets over die M-Audio kaart

Daarnaast blijft MP3 een inferieur medium en had je beter met FLAC of WAV kunnen testen als je dit al via je laptop had gedaan.

Pff, als ik die mannen weer eens spreek...; ik herken op de foto de persoon die de demo heeft gegeven en die zou beter moeten weten.

Een Q-sub is compleet anders van karakter dan een C7-sub of een B4-sub. Een Q-sub gaat om te beginnen harder (binnen jou kriteria een pluspunt dus) en is anders getuned dan een C7-sub die weer warmer en ronder klinkt maar vanwege zijn leeftijd wat minder hard gaat. Echter niet minder mooi!

Dubbel B4 sub per kant onder een Q7 top klinkt echter nog weer wat anders maar vind ik een erg prettige combi die ik graag gebruik. Nu is dubbel 15" weer wat anders dan dubbel 18".

Succes met je keuze verder; als je uit Brabant komt mag je ook hier in Etten-Leur eens komen luisteren

Verder heeft Ralph ook een goed punt te pakken en zie ik graag meer collega's met d&b rondsjouwen maar als deze muziek zoals Ralph beschrijft is wat de set hoofdzakelijk gaat weergeven dan koop je een te duur en te goed systeem voor het doel.
          Ik prefereer toch een B2 sub als aanvulling op een C7 of Q7 set.
          Heb dit zaterdag mogen ondervinden.

Comment

• Funkmaster
            • Dec 2004
            • 204

B2 is leuk als aanvulling op een set, niet als enige sub. Ook niet altijd nodig.
            Q-Sub en C7-sub zijn TOTAAL andere subs. Q-sub klinkt voor mij veel strakker dan een C7 sub, heeft meer power en is makkelijker te hanteren door een enkel persoon. Een C7 sub heeft dan weer als voordeel dat je hoger geraakt door er twee opeen te stacken.
            Verder vind ik het jammer dat je (ik kan ook verkeerd gelezen hebben) de C7 set enkel getest hebt rechtstreeks op de versterkers. Als je hem onder dezelfde omstandigheden had getest als de Q, ging je misschien een ander beeld gehad hebben.
            It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

Working...