D&B erg moeilijk te vinden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

Originally posted by Hansound
    Gearsource is een tussenhandelaar, je kunt de apparatuur op die lijst ook bij de verkoper zelf kopen, scheelt je flink wat poen,
    En de prijzen bij nieuwman zijn eh... enorm
    Ik heb zelf verschillende dingen gekocht bij Gearsource.

Groot voordeel is dat hun alles voor hun rekening namen, heb de spullen gekocht in de States en inklaring, transport, alles werd door Gearsource geregeld.
    Binnen 4 dagen na bestelling had ik de door mij bestelde spullen thuis, uit de States.
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Manzara
      • Dec 2009
      • 15

We zijn goed ontvangen bij AudioPro. En hebben de C7 als de Q7 kunnen testen. In het begin was er alleen een C7 beschikbaar maar na veel bellen heeft de medewerker even een Q7 kunnen lenen van het verhuurbedrijf ernaast. Dus eerst hebben we lekker de C7 kunnen testen. Het geluid... Eerlijk...
      Echt bagger / K*T !
      Ik heb me (DJ) laptop meegenomen waar ik tal van demo's heb afgespeeld. Ik dacht is "dit" nou D&B geluid. Het was heel erg dof, weinig hoog. De bass was goed. Maar de hoge tonen ontbraken heel erg. Ik dacht als de Q7 ook zo is valt het gewoon af. Ik zei tegen de medewerker na 5 min testen al. Dit word hem niet. Ik word hier niet warm van.

Na een half uur kwam de q7. Een kleine flightcase. Ik dacht daar zullen de versterkers wel in zitten. Zaten beide tops erin. Zo klein...
      Hij sloot ze gelijk aan. En zei nou test deze set maar. Ik dus weer dezelfde demo's afgespeeld en al na een paar seconden zei ik jah dit is al heeeel wat beter. De Tops + de Bassen waren heel erg goed afgesteld. En het geluid was zeer goed. Maar nog was ik niet overtuigd. Hij zei wat mis je. Ik zei.. Het geluid is zeer goed maar onze HK's doen hier niet minder onder. Ik mis POWER. De laptop was aangesloten op een huis-en-tuin versterkertje en die stond ook op zn hards en me laptop ook. Hij zei.. hmmm Ik heb nog geen 1 keer oranje zien branden op de versterken. Hij kan meer hebben. Dus de set op een mixer aangesloten... En toen ...............
      Hij zei zet hem maar flink open ***!!! WAT GAAT DAT HARD. We hoorden ff DB's op onze oren. En hij kon nog veel harder. Want de oranje lampjes op de D12 versterker brandden 2-3 keer. Ik hoorde werkelijke een piep in me oren. En dat uit 4 boxjes. Letterlijk. Ik zei dit word hem.
      Hierbij enkele foto's toen we langs zijn gegaan

Last edited by Manzara; 28-02-11, 09:21.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Als ik het goed begrijp ga jij dus een systeem beoordelen door er MP3's via een laptop op te draaien?
        Kan je verzekeren dat je de beste systemen dan veelal slechter klinken dan de iets mindere systemen.
        ˙sǝɾpuɐq ǝʇʇǝssɐɔ ǝsʇǝʍɹǝpno ǝp ɹɐɐu uǝƃuɐןɹǝʌ ɹǝǝʍ ɐuɾıq ǝɯ uǝop s,3dɯ ǝʇɥɔǝןs
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by MusicXtra
          Als ik het goed begrijp ga jij dus een systeem beoordelen door er MP3's via een laptop op te draaien?
          Kan je verzekeren dat je de beste systemen dan veelal slechter klinken dan de iets mindere systemen.
          Maar als je dezelfde MP3'tjes door beide systemen stuurt... kun je toch nog vergelijken.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

@renevanh
            Je kunt met twee dezelfde dingen uiteraard vergelijken, maar als dat niet het uiteindelijke gebruik is van zo'n set dan kan je nog niet goed bepalen of het geschikt is voor het gene jij het voor wil gaan gebruiken.

@Manzara
            Niet de behoefte gevoeld om na de Q7 gehoord te hebben via een mengpaneel de C7 ook opnieuw te beluisteren?

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by stainz
              @renevanh
              Je kunt met twee dezelfde dingen uiteraard vergelijken, maar als dat niet het uiteindelijke gebruik is van zo'n set dan kan je nog niet goed bepalen of het geschikt is voor het gene jij het voor wil gaan gebruiken.

@Manzara
              Niet de behoefte gevoeld om na de Q7 gehoord te hebben via een mengpaneel de C7 ook opnieuw te beluisteren?

Inderdaad wel een beetje vreemd want een C7 kan toch prima klinken,

Comment

• Manzara
                • Dec 2009
                • 15

Beste,

@MusicXtra
                Een directe keuze maak ik niet alleen door een aantal Mp3tjes in een kamer te horen. Volgende maand huren we een Q7 voor tijdens een optreden. Ook nemen we onze eigen dubbele Alpha set mee. Om wat testjes te doen. En daarna maken we onze definitieve keuze.

@stainz
                Ook de medewerker van AudioPro gaf toe dat de Q7 meer in onze Genre van muziek past. De C7 was qua bass zeer zeker beter als de Q7, wat wil je ook 4 bassen of 2 bassen.. Maar de Tops waren gewoon echt niet lekker. Daarom heb ik ook niet de neiging gehad om de set is weer te proberen icm de mixer.

Al met al. We maken een definitieve besluit volgende maand wanneer we de set is goed kunnen belasten met Live drums/gitaren/toetsen/vocals en natuurlijk het DJ-en. Dus volgende maand (19 maart te duitsland) zal ik weer een nieuwe review + bevindingen plaatsen.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Dus jij gaat een dubbele Nexo Alpha set naast een Q7 met dubbel of enkel sub per kant zetten? Een complete Q7 set hoort in de opzet voor DJ's en stevigere band gewoon met dubbel sub te staan.
                  Geef het dan tenminste een eerlijke vergelijkingskans. Dit is appels met peren vergelijken! Q7 test je tegenover een Ps15 set en niet tegenover Alpha.

En tjsaa over de manier van het testen van een PA is al genoeg gezegd maar jou beschrijving over de test daar moet ik echt van huilen. Als de termen 'hard', 'power', en 'piepen' jullie kwalificatienormen zijn dan ben je d&b (of een ander A-merk) gewoon niet waard want je weet niet waar je naar luistert en moet luisteren en ook niet dat je niet met MP3's test. De band is toch ook geen MP3tje? Pak goed gemixte CD's die varieren van jazz, klassiek tot pop en rock. Dan heb je een indruk van wat het setje kan.

note: Als ik zo naar je plaatjes kijk lag er een B4-sub onder de Q7-topjes en geen Q-sub? Of het is een installatie versie?

Ik hoop dat ze in A'dam ook meelezen en dat ze er wat van leren; zo laat je potentiele klanten geen systeem testen! Ik weet dat ze het beter kunnen daar!

Heb je de C7 test ook opnieuw aangesloten nadat je de output van de laptop goed voor elkaar had? Verrukte line uitgangen van laptops; daar gaat geen set goed van klinken.
                  Last edited by MusicSupport; 28-02-11, 14:57.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Manzara
                    • Dec 2009
                    • 15

Originally posted by MusicSupport
                    Dus jij gaat een dubbele Nexo Alpha set naast een Q7 met dubbel of enkel sub per kant zetten? Een complete Q7 set hoort in de opzet voor DJ's en stevigere band gewoon met dubbel sub te staan.
                    Geef het dan tenminste een eerlijke vergelijkingskans. Dit is appels met peren vergelijken! Q7 test je tegenover een Ps15 set en niet tegenover Alpha.

En tjsaa over de manier van het testen van een PA is al genoeg gezegd maar jou beschrijving over de test daar moet ik echt van huilen. Als de termen 'hard', 'power', en 'piepen' jullie kwalificatienormen zijn dan ben je d&b (of een ander A-merk) gewoon niet waard want je weet niet waar je naar luistert en moet luisteren en ook niet dat je niet met MP3's test. De band is toch ook geen MP3tje? Pak goed gemixte CD's die varieren van jazz, klassiek tot pop en rock. Dan heb je een indruk van wat het setje kan.

note: Als ik zo naar je plaatjes kijk lag er een B4-sub onder de Q7-topjes en geen Q-sub? Of het is een installatie versie?

Ik hoop dat ze in A'dam ook meelezen en dat ze er wat van leren; zo laat je potentiele klanten geen systeem testen! Ik weet dat ze het beter kunnen daar!

Heb je de C7 test ook opnieuw aangesloten nadat je de output van de laptop goed voor elkaar had? Verrukte line uitgangen van laptops; daar gaat geen set goed van klinken.
                    Lieve lieve MusicSupport HADDEN WE MAAR EEN Nexo Alpha !!! Wij hebben een dubbele HK LUCAS ALPHA zie ook mijn berichtje + link Hk Lucas Alpha (eerst goed lezen ! )

Ik vraag GEEN mening hoe ik een set moet testen. Geloof me maar dat ik dat kan. En dat ik goed materiaal bij me had om te testen. Ik heb mijn laptop uitgebreid met een M-audio geluidskaart. Dus (naar mijn mening) wel iets beter geluid dan een standaard geluidskaart.

Je hebt inderdaad gelijk de subs die eronder zitten behoren niet tot de set. Omdat de SUB (volgens de medewerker)van de C7 bijna gelijke specificaties heeft als de Q7 hebben we 1 sub per kant van de C7 gebruikt. En dat klonk aardig goed.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by renevanh
                      Maar als je dezelfde MP3'tjes door beide systemen stuurt... kun je toch nog vergelijken.
                      Nee, want een echt goed systeem laat meer fouten in muziek horen dan een minder systeem.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

[FONT=Verdana]Als je met een C7 set of Q7 set geen goed geluid kunt krijgen, kan ik met grote grote zekerheid zeggen dat je een aantal zaken ernstig fout doet.[/FONT]

[FONT=Verdana]Als je een set test, dan moet je die testen zoals de fabrikant hem samenstelt. [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Zeker voor D&B, want elke serie heeft zijn eigen processingmodule. [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Als ik jou zo hoor, van "deze sub gebruikt met dat, en omgekeerd??"[/FONT]

[FONT=Verdana]Ben je wel zeker dat de juiste modules geinstalleerd staan hebt in de ampen? [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Voor het zelfde geld zit er een "d&b-max module" in.[/FONT]

[FONT=Verdana]En idd, met een MP3 kun je geen set testen. gebruik goeie CD's. [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Hoe heb je jou laptop aangesloten? [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Bovendien zou ik zeker niet gaan testen met een mini jack op de laptop. Dat is bahar. [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Gebruik gewoon een goede CD'speler en goeie CD's, en gebruik een deftig mengpaneel.[/FONT]
                        Last edited by frederic; 28-02-11, 16:40.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

pfoe
                          lezen is echt een vak

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Laat ik eens lief reageren: bedankt voor de moeite die je hier neemt om alles op te schrijven. Ook voor de foto's, dat is gewoon geinig om te zien. De meesten hier vragen erop los en aan het eind van het verhaal is er schijnbaar iets aangeschaft daar hoor je er niets meer van. Laat staan dat er ervaringen worden gedeeld. Gewoon goed dat jij dit wél doet!

Maareuuhhh, ik kan niet anders dan het eens zijn met sommige kritiek die hier gegeven wordt. Reacties als "Ik hoorde werkelijke een piep in me oren" (en dat dan als goed ervaren) doen bij mij wat belletjes rinkelen die weinig positiefs zijn. Ook al ben je zo zeker van jezelf, iedereen doet er goed aan om de kritiek van een ander serieus te nemen.

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

aed rent in belgie heeft dat ook wel is op de 2e hands site staan

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Die piep in je oren betekent dat er het een en ander, al dan niet permanent, beschadigd is. Het is juist veel indrukwekkender wanneer een systeem klinkt als een klok en voor je gevoel meer dan hard genoeg gaat terwijl je na uren luisteren nog steeds nergens last van hebt.
                                En, als er zo nu en dan rode of oranje LED's knipperen staat een syteem over het algemeen toch wel al behoorlijk te werken, dat is wat die LED's aangeven.
                                Verder kan ik je alleen maar de tip geven om een systeem te testen met een heel goede kwaliteit CD, CD speler en mengpaneel. MP3's van een laptop hebben meestal nauwelijks dynamiek en zullen daarom al snel het idee geven dat een systeem heel hard kan.
                                Dit omdat je met dergelijke 'platte' muziek heel dicht tegen de clipgrens kunt zitten met je gemiddelde volume zonder dat je de conussen om je oren krijgt.

Comment

Working...