JBL M252-8 speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PrivatEye
    • Feb 2011
    • 4

JBL M252-8 speaker

hallo, mijn JBL M252-8 speaker doet helemaal niets meer. Kast opengemaakt, alles lijkt juist aangesloten.
    Is dit te repareren en/of wat zijn de eventuele kosten over het algemeen?
    Bvd. Paul
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

@ Priveoog; als je meer info geeft over het versterkertype, de gebruikte bron (cd/mp3/?), de mixer, de bekabeling het soort aansluiting en wat je allemaal al hebt gedaan en getest om uit te vinden waar het aan kan liggen dan kunnen we je misschien helpen.
    d&b Audiotechnik

Comment

• PrivatEye
      • Feb 2011
      • 4

JBL speaker

het gaat om een JBL speaker uit de m-350 serie. ik hoor geen ruis, niets. Ik heb deze op verschillende uitgangen van de tuner getest samen met een 2e wel werkende speaker.
      De woofer van de betreffende defecte speaker werkt wel. Verder heb ik met mijn amateur oog kunnen constateren dat de speakerkabels van zowel de binnenkant van de kast naar de speaker alsook de "koperen" contactdraden aan de achterkant van de speaker goed aangesloten lijken. Graag hoor ik van je of je nog meer info wenst. Bij voorbaat dank voor je reactie.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Speaker kwam al eens vaker hier voorbij:

Het helpt je niet echt verder, maar ter info!

En je spreekt over 'tuner' , dat klinkt hifi....

En het eerste wat dan bij mij opkomt is: te lichte versterker en dus de boel in de clip gejaagd met alle gevolgen van dien (AANNAME).

succes
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Heb je maar één speaker?
          Zo niet, probeer dan de andere speaker op dezelfde uitgang.
          Overigens zal het op de uitgang van een tuner niet echt werken, daar komt meestal niet meer dan een line-signaaltje uit.
          Een versterkeruitgang heeft waarschijnlijk meer effect.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PrivatEye
            • Feb 2011
            • 4

@ MusicXtra: ik heb 2 speakers van dit type, de werkende speaker doet het uitstekend via de uitgang van de tuner/versterker.
            @ Whitefarmer: de speaker die al eens voorbij is gekomen op dit forum is een ander.
            Wel bedankt voor jullie reacties!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Dan kun je wel met zekerheid stellen dat de speaker stuk is.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rekro
                • May 2009
                • 5

Originally posted by MusicXtra
                Dan kun je wel met zekerheid stellen dat de speaker stuk is.

Of een kabelbreukje
                ----

Just a beginner

Comment

• RonaldH
                  • Aug 2009
                  • 274

Bij het ontbreken van meetapparatuur (universeelmeter) kun je met een batterij (vroeger 4,5V met lange lippen) van 9V testen of er een tik uit het element komt, dit geeft dan aan dat de spoel van de luidspreker nog heel is. Geen tik dan spoel onderbroken en dus defect, wel tik verder kijken naar b.v. filter dat er ongetwijfeld in zit.
                  Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Ook met een stalen schaar kan je checken of de spreekspeol nog werkt.
                    Haal de speaker eruit, zet de schaarpunten ieder op de + en - aansluiting en je zal zachtjes een kraak horen als je de conus beweegt.

Snel, en zeer effectief als je niets verder omhanden hebt dan een stalen schaar..

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• PrivatEye
                      • Feb 2011
                      • 4

JBL M350 2 stuks, waarvan 1 defect (naar zeggen)

iedereen hartelijk dank voor de tips en het meedenken, ik ga ermee aan de slag.

Comment

Working...