small - mediumsize speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLAproductions
    • Jan 2006
    • 98

Originally posted by steed
    Ja DVDOCS is zeker een betere optie dan HLA, maar met dat budget 20.000 ex btw kan je ook LAN KASTEN 8xSubs en 8xtoppen kopen, nieuw inclusief garantie... of Meyersound (2de hands) c.q. Alcons (2dehands)..ligt een beetje voor welke doeleinden je de systemen gaat inzetten en hoe HIFI je het wil hebben..

L'acoustics vind ik ook erg goed klinken, maar ze vragen wel de hoofdprijs voor hun systemen.

Voor concerten en festivals doen vele systemen het ontzettend goed, de keuze is reuze op de markt...ik zou zeggen wederom luisteren, testen prijs/kwaliteit, vergelijken en dan kiezen. Geluid blijft toch altijd een kwestie van smaak.

Succes in ieder geval met zoeken naar een systeem.
    Ik ben wel aan een hifi klank,
    daarom valt SP4 af (paar keer mee gewerkt, is meer een beuksetje dan een luister setje)

LAN heb ik nog gehoord, blijkt toch al een tijdje op de markt te zijn;
    langs de andere kant, line array kasten gebruiken voor het kleinere werk gaat toch een beetje in tegen m'n ideologie.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Set D&B C4 met ´maar´ 4 toppen totaal is niet op te splitsen in twee kleine sets, ivm de beperkte spreiding van de top.

2 x PS15 per kant voor 1200 man. Ik ken die kasten niet heel goed, maar gaat dat lukken ??

Meyer voor 20.000 ex BTW ? gaat niet veel meer worden dan een stelletje UPA en USW´s ben ik bang, dus zeker geen 1200 man. Tweedehands ook niet veel te vinden helaas.

Dus die vlieger gaat helaas niet op ben ik bang.

Wat betreft SP4 weet ik dat er verdeelde meningen zijn. Ik heb juist al erg vaak een heel mooi geluid neer kunnen zetten met de sets van Soundprojects. Ik weet dat ze heel veel ingezet worden voor het meer beukwerk, maar dat is in mijn ogen juist het zwakste punt van het systeem. Een SP4D top en SP415 sub per kant, en dan centraal voor het podium nog een SP415 of 2 SP215´s, dan kun je toch echt wel een dikke sound maken in mijn ogen/oren.

Maar goed dat is mijn beleving, als je die niet deelt, moet je iets anders aanschaffen. Maar ja, wat dan.......

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Een Nederlands merk dat, mijns inziens,
        zeker kan concurreren met Adamson en
        bijvb. Cadenbach Acoustics, is SIVIAN.

Ik mix nu sinds een aantal jaren zeer regelmatig
        op Sivian en ben sinds kort ook aan het overstappen
        op dit merk.

Ik weet dat het merk weinig bekend is, maar ik raad
        je toch aan om Sivian eens gaan te beleven.
        Maak een afspraak, neem jouw eigen referentie
        CD mee en luister, stel in, stel af en huiver.

Juist mega zuiver, verdragend, sprankelend en
        transparant, waren zomaar een aantal gedachten die
        bij mij opkwamen, toen ik met Sivian kennismaakte.

Op de site van SIVIAN staan nog geen foto's van de systemen,
        ik weet dat die er wel aankomen. Verder ben ik geen dealer
        of onderdeel ervan.

Ik prijs het slechts aan omdat het gewoon echt goed is.

grtz

O ja, het is Nederlands product!
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Momenteel is de beste set (prijs kwaliteit) die eenvoudig is op te splitsen JBL VRX.

Maar een dubbele D&B C7 set daarin tegen kun je de boel laten rocken

8 subs en 4 toppen , met 4 D12 of P1200 versterkers verdeeld in 2 rackjes.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Als je tweedehands overweegt zou ik zeker de site van GearSource en GearSourceEurope in de gaten houden. Daar staan veel interessants op.

Toevallig staat er ook een érg mooi setje op marktplaats: Marktplaats.nl > 12x dB DVA T4 Toppen incl Flightcase & 4x dB DVA S10 Sub - Muziek en Instrumenten - Speakers Je hoort er wel erg veel goede verhalen over (voor dat geld). Je kunt je afvragen of een line-array wel geschikt is voor de kleinere gelegenheden, maar je bent toch vrij flexibel:

Voor de wat kleinere setjes zou je dus prima af kunnen met de bijbehorende vier S10 subs.

Ik zou het zelf nooit kopen overigens. Maar dat heeft meer met mijn persoonlijke smaak te maken.

Mvg,

Teun
            Last edited by 4AC; 25-01-11, 13:34.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Voor het geld wel leuk spul maar ik denk dat DB-Technologies niet in de buurt komt van de eerder genoemde A-merken,

Laatst nog een A-B-C testje gedaan waar ook iets van DBtech tussen stond, ik vind het helemaal niks, ook al kost het niet veel.

Maar op GearSource staan hele leuke sets te koop, oa de SP4 wat toch echt wel vergeleken kan worden met D&B etc

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Het aller grootste voordeel van D&B (naast dat ze fantastisch klinken natuurlijk) is dat je daar overal wel gekomen mee bent.
                95% van de riders keuren D&B tot hun aanbeveling.

Comment

• steed
                  • Sep 2008
                  • 68

Originally posted by frederic
                  Het aller grootste voordeel van D&B (naast dat ze fantastisch klinken natuurlijk) is dat je daar overal wel gekomen mee bent.
                  95% van de riders keuren D&B tot hun aanbeveling.
                  Klinken inderdaad goed, echter blijf ik D&B ARBO en transport technisch niet erg vriendelijk vinden. De grote, het gewicht speelt bij een keuze vooral bij kleine setjes ook een rol vrees ik. Daarnaast ben je volgens mijn weten gebonden aan een D&B controllers wat de kosten nog eens verder opdrukt. helemaal als je met verschillende merken passieve speakers gaat werken zouden multifunctionele rackjes toch wel prettig zijn in mijn ogen. (bv met lake, xilica etc.)
                  Dat vind ik dan wel weer een groot voordeel van lan, (zijn overigens meerdere merken) mede omdat die rechtstreeks op een AMP kan (zonder tussenkomst van een controller) compactheid, gewicht en als je die kasten over een super behringer lol gooit, blijven ze verbluffend goed klinken, praat ik even niet over het vertrouwen in Behringer. Wellicht heeft AVL nog iets in de verkoop bij de veiling Homepage Onlineveilingmeester.nl ( 54 tellende pagina's apparatuur) volgens mij werkten die met EV en Dynacord ???

Comment

• TLAproductions
                    • Jan 2006
                    • 98

Wellicht heeft AVL nog iets in de verkoop bij de veiling Homepage Onlineveilingmeester.nl ( 54 tellende pagina's apparatuur) volgens mij werkten die met EV en Dynacord ???
                    ff off topic:

Die volledige firma wordt in 1 keer verkocht ?
                    lijkt me toch niet logisch ?

Comment

• TLAproductions
                      • Jan 2006
                      • 98

Originally posted by 4AC
                      Als je tweedehands overweegt zou ik zeker de site van GearSource en GearSourceEurope in de gaten houden. Daar staan veel interessants op.
                      jups

check ik op wekelijkse basis

Originally posted by 4AC
                      erg mooi is dit niet hoor,
                      12,500 euro excl. btw is meer dan mijn aankoopprijs ...
                      voor een nieuwe set van 12 toppen dan !

wel zonder kabels en rigging gear,
                      maar het zal héél dicht in de buurt komen

dB Technolgies heeft me ook nog nooit echt kunnen bekoren ...
                      bovendien ben ik geen echte voorstander van actieve kasten,

liever een passief systeem waar ik zelf m'n settings kan maken en aanpassen

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by TLAproductions
                        jups

check ik op wekelijkse basis
                        En nog niets kunnen vinden?!

erg mooi is dit niet hoor,
                        12,500 euro excl. btw is meer dan mijn aankoopprijs ...
                        voor een nieuwe set van 12 toppen dan !

wel zonder kabels en rigging gear,
                        maar het zal héél dicht in de buurt komen
                        Ah, oké. Ik heb werkelijk geen flauw benul wat dit spul nieuw mag kosten, maar twaalf mille voor een complete line-array leek mij weinig.

dB Technolgies heeft me ook nog nooit echt kunnen bekoren ...
                        bovendien ben ik geen echte voorstander van actieve kasten,

liever een passief systeem waar ik zelf m'n settings kan maken en aanpassen
                        Hehe, ikzelf gebruik ook enkel en alleen passief, om dezelfde redenen.

Het was meer een tip hé, het had ook gekund dat het precies was wat je zocht, haha.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Klinken inderdaad goed, echter blijf ik D&B ARBO en transport technisch niet erg vriendelijk vinden. De grote, het gewicht speelt bij een keuze vooral bij kleine setjes ook een rol vrees ik. Daarnaast ben je volgens mijn weten gebonden aan een D&B controllers wat de kosten nog eens verder opdrukt.
                          Tsjaa een B2, J-Sub of J-Top zijn niet in je eentje te handelen. C-series zijn zware series maar een Q-set of E-set kun je prima alleen opbouwen. Met twee personen (je bent bijna nooit alleen) kun je prima een C4/C7 set opbouwen waarbij beide personen prima aan de ARBO normen kunnen voldoen.

Vergeleken met de andere genoemde merken heb je hier een non-argument. SP4 is een nog heftiger kastje en hetzelfde zou gelden voor veel andere merken.

Systeemamps of controllers zorgen voor optimaal rendement uit je speakers en daar zit je behalve bij actieve systemen bij alle merken wel aan vast; ook geen argument.

@ TLA: Is EV Qrx niks voor jullie? En JBL SRX is ook niet verkeerd hoor; is wel de toplijn voor een tour PA; Vertec daargelaten; en VRX niet meegenomen want dat is niet praktisch voor jullie gebruik en ik vind het daarnaast helemaal niks!

@ TLA II: Een C4 set bestaat als je het goed doet uit 2 toppen, 2 bassen en een B2 per kant. Zonder B2 kun je deze set niet als grote PA draaien. De B2 is de laag aanvulling voor de C4 subs. Voor lichte muziek kan het prima zonder B2's maar voor feesttenten is het een must. Met zo'n set kun je zeker wel 600 man bespelen en met een dubbele set (4 toppen, 4 bassen en 2 B2's per kant) kun je zeker een volle feesttent bespelen. C4 heeft als voordeel de lange worp.

C7 is in ieder geval niet wat je zoekt; deze toppen hebben naast op of onder elkaar niet de juiste spreiding en koppeling.
                          Last edited by MusicSupport; 26-01-11, 01:32.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Ooit al eens Apogee overwogen?

Ik weet iemand met een set AE8/AE12 in de verkoop. Neem anders contact met me op!

Groet, @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• TLAproductions
                              • Jan 2006
                              • 98

Originally posted by @lex
                              Ooit al eens Apogee overwogen?

Ik weet iemand met een set AE8/AE12 in de verkoop. Neem anders contact met me op!

Groet, @lex

niet echt,
                              heb al van het merk gehoord, maar nog nooit mee getest ...

ff gegoogled, vond ook niet direct iemand in de streek die het heeft

Comment

• jop
                                • Jun 2002
                                • 92

ga eens luisteren naar rcf tt
                                Powerd by MB-Audiosystems

Comment

Working...