Raar TV-geluid Popstars, is de bassist dood?
Collapse
X
-
vrij logisch lijkt me, 99,9% van de kijker heeft toch geen idee hoe iets hoort te klinken, maar kan gelukkig wel smsjes versturen (liefst in grote aantallen).
Kortom het gaat om de presentatie, als het geluid enigszins normaal is klaagt er niemand. Hierdoor wordt maximale winst gehaald, met minimale kosten. Financieel de perfecte oplossing het gaat toch om die SMSdienst!
Met bands is het vaak ook zo, mega lichtshow & acts, muzikaal & qua sound niks bijzonders maar wel een volle agenda en dikke prijzen! Goede sound & goede muzikale achtergrond is vrij zeldzaam in het bandjes cirquit.Comment
-
Zo heb ik het ook ooit eens aan iemand van een popkoor uitgelegd: Ze waren muzikaal prima, maar visueel konden ze nog aardig wat bijschaven en ze wilden meedoen aan Korenslag.
De enige reactie was 'het is wel goed zo, we hebben onze eigen lichttech.' (De show bestond uit wat Powerpoint-slides op een beamer en een paar T4'tjes die af en toe van kleur wisselden). Sja, als je dan niet doorgaat, weet je waar het aan ligt....First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Ik hoor wel degelijk een baslijn als ik mijn laptop op mijn stereo aansluit. Voor zover je kan spreken van mooi (niet mijn muziek) ligt het mooi in de mix. Maar inderdaad niet te dik erop. Kan me voorstellen dat de speakers in mijn televisie het niet zouden weergeven. Mijn stereo (waarop tv is aangesloten) ongetwijfeld wel.
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Knappe jongen dat je die conclusie kunt trekken. Voor de productie-crew is het net zo duidelijk als voor een gemiddelde intelligente Hollander die even kritisch de shows bekijkt, wie er een goede kans maakt om te winnen. Niet meer, niet minder.Bewijst het niet alleen maar meer dat TV gewoon van voor tot achteren nep is en er vanaf het begin van de serie voor de productie-crew al duidelijk is wie er gaat winnen? Natuurlijk moet je het publiek wel op het verkeerde been zetten en ook ánderen de indruk geven dat ze een kans krijgen...Creating shows beyond ImaginationComment
-
Veel van die shows worden zwaar naar het wit geshade en gaan af en toe flink over hun nek. Da's keuze van regisseur/beeldtechnicus. Neem maar van mij aan dat die wapperlampjes echt niet willekeurig langsgezwaaid komen.
Ook erg sterk uitgedrukt. Per week momenteel zo'n 20 nummers (The Voice, Popstars), daarvan kan jij er dus, zeg, 15 linken op Youtube met totaal niet passende lichtshows bij de nummers?en de meeste lichtshows vindt ik totaal niet passen bij de nummers, laat staan de geweldige video animaties.
Ik ben het er absoluut mee eens dat er af en toe in ontwerp-land wat Kilowatt-henkies / Wapperfans rondlopen die liever meer koppen dan truss-spijltjes intekenen. Maar zo generaliserend als jij je uitlaat vind ik zwaar over de top.Creating shows beyond ImaginationComment
-
de sturing zit hem er in dat de stemmende kijkers twee afvallers bepalen. Waarna de jury er een mag redden.
Dat maakt dat dat ongeacht het aantal deelnemers een jurylid ALTIJD zijn favoriete act de finale in kan krijgen.
Daarna is het aan het publiek.
Het stemmen gaat verbazingwekkend eerlijk hoor.
(meerdere bandleden gehad die winnaars of finalisten van idols (NL en Fr), "op zoek naar" sterrenslag enz enz gehad.lekker belangrijk!Comment

Comment