Raar TV-geluid Popstars, is de bassist dood?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Van z'n profiel:
    Profession Geluidstechnicus TV-broadcast facilities

Gaat dus waarschijnlijk over de broadcast mix.
    Last edited by BJD; 10-01-11, 14:51.

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Originally posted by gertgeluid
      Jan Smit Ahoy? Die was goed hè?
      Geluidstechnisch meer dan prima, zelfs op mijn TV! Maar daar hoef je je bij die BV Volendam-producties nooit zorgen over te maken...

Wie heeft die broadcastmix gedaan?

Originally posted by BJD
      Van z'n profiel:
      Profession Geluidstechnicus TV-broadcast facilities

Gaat dus waarschijnlijk over de broadcast mix.
      Waar reageer jij nu op?
      Last edited by Robert H; 10-01-11, 15:42.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Originally posted by Stoney3K
        Dat is toch eigenlijk schandalig, dat je als management gaat bepalen hoe de artiest op het podium zijn mix krijgt.

Voor de zaalmix, alla, maar als je als management de monitormix gaat bepalen dan loop je bewust de boel te verkrachten. Geen wonder dat er dan mensen verliezen omdat ze zichzelf slecht horen.... Dat klinkt als een mooi gevalletje doorgestoken kaart.
        De managers hebben echt geen idee.

Als technicus moet je bij dit soort dingen erg sterk in je schoenen staan. Als een zangeresje bijna alleen zichzelf op de eartjes wilt en je hoort haar vals zingen dan zet ik er toch een beetje piano of backings bij. Als je dan er ook gelijk wat uitleg bij is er volgens mij niets aan de hand.

Ik vind het tv geluid bij alle Idols varianten eigenlijk lang niet meer zo slecht als een paar jaar terug. Vals zingen gebeurt nog steeds, maar ligt dat aan slecht monitor geluid. De nieuwe talenten zingen wel 100 adlibs per minuut maar een noot 1 tel zuiver vast houden lukt al niet meer.
        Last edited by cobi; 10-01-11, 16:27.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Originally posted by Robert H
          Waar reageer jij nu op?
          Ohja, sorry. Ik reageerde op het feit dat S3K dacht dat stamgast het over de monitormix had waar het management zich tegenaan bemoeide:

Dat is toch eigenlijk schandalig, dat je als management gaat bepalen hoe de artiest op het podium zijn mix krijgt.

Comment

• Junior
            • Jan 2010
            • 114

Originally posted by Rieske
            Ik weet trouwens niet welke Ampco technicus er bij The Voice Of Holland ligt te slapen maar ik heb nu al een paar keer juryleden angstig zien kijken omdat ze in de zaalversterking niet open stonden. Afgelopen week stond zelfs een zangeresje pas halverwege open in de zaal. Thuis merk je daar niets van (want daar hoor je de uitzendmix) maar voor het publiek en de jury moet dat toch bijzonder tenenkromend zijn,

The Voice Of Holland word inderdaad door Peak gedaan.

Over de monitor mix bij pop stars het klopt wat deze vanuit de zaal word gemaakt.
            Dat deze voor de artiest niet altijd perfect is komt hoogst waarschijnlijk doordat een links rechts orkestband word aangeleverd vanuit de organisatie.

Groeten,
            Junior

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Bij dergelijke producties waar alles om het geluid draait is het een aanfluiting dat het niet 110% in orde is.
              Zeker als je bedenkt dat er op de opnamedag uitgebreid gerepeteerd wordt.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Junior
                • Jan 2010
                • 114

Originally posted by MusicXtra
                Bij dergelijke producties waar alles om het geluid draait is het een aanfluiting dat het niet 110% in orde is.
                Als je vanuit de organisatie een orkest band krijgt die voor de monitor zaal en tv mix het zelfde is.
                kan je repeteren tot je een ons weegt maar die mix gaat niet veranderen.
                je kan hooguit de balans tussen de vocalen en de orkestband aanpassen.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ja, klopt maar het zijn niet alleen de orkestbanden.
                  En die zouden ze ook beter kunnen maken, er worden enorme budgetten tegenaan gegooid dus waarom daar nou juist op bezuinigen?

Comment

• Junior
                    • Jan 2010
                    • 114

Ja, klopt maar het zijn niet alleen de orkestbanden.
                    En die zouden ze ook beter kunnen maken, er worden enorme budgetten tegenaan gegooid dus waarom daar nou juist op bezuinigen?
                    Dan kan je de orkest band nog zo briljant laten klinken voor op tv.
                    Maar dan is het alsnog een slechte zaal en vooral slechte monitor mix.

Ik snap je punt ik denk dan ook dat er niet 2 lijnen maar een volledige multietrack moet worden aangeboden aan zowel de tv zaal als monitor mix.
                    En dan moet je ook niet meer de monitor mix vanuit de zaal maken.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Precies.
                      Er gaan miljoenen om in dit soort producties en dan moet je mijns inziens niet gaan bezuinigen op de essentie waar het hele verhaal om draait.

Comment

• Junior
                        • Jan 2010
                        • 114

Klopt, maar het publiek geeft jammer genoeg meer om een mooi decor en een mooie lichtshow dan om hoe het daadwerkelijk klinkt.
                        Wat inderdaad heel krom is als je naar een goeie zanger zangeres zoekt.

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

Originally posted by Junior
                          Klopt, maar het publiek geeft jammer genoeg meer om een mooi decor en een mooie lichtshow dan om hoe het daadwerkelijk klinkt.
                          tsjah, die 'lichtshows' van al die programma's daar wordt je tegenwoordig ook gek van... hoe 'geil' het ook mag zijn voor de operator, vaak genoeg wordt je hele tv beeld gewoon wit omdat er weer een mac III jolig langsgezwaaid komt! en de meeste lichtshows vindt ik totaal niet passen bij de nummers, laat staan de geweldige video animaties. Maar dat is een kwestie van smaak (: in ieder geval, de huidige lichtshows zijn overdreven. Je ziet vaak geen reet, laat staan een paar billen!
                          Jeroen van Geffen

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by Junior
                            En hoeveel denk je dat de jury naar de zaalmix zal luisteren, als die überhaupt al niet gedaan wordt?

Bewijst het niet alleen maar meer dat TV gewoon van voor tot achteren nep is en er vanaf het begin van de serie voor de productie-crew al duidelijk is wie er gaat winnen? Natuurlijk moet je het publiek wel op het verkeerde been zetten en ook ánderen de indruk geven dat ze een kans krijgen...

@MusicXtra: Dat snapte ik van het begin van Idols ook al niet. Bij de audities word je dan verwacht om zónder monitor en orkestband even een deuntje live uit je hoofd te coveren, dank je de koekoek dat ik niet erg zuiver zal zingen als ik mezelf nergens hoor. De andere programma's zijn er blijkbaar niet erg beter op geworden als ik het zo hoor op dat gebied, ben ik blij dat ik er nooit aan mee heb gedaan.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

ik heb veel TV gedaan, maar het geluid is echt het allerlaatste wat belangrijk is in de TV wereld. Helaas

Comment

• Rieske
                                • Aug 2002
                                • 544

En hoeveel denk je dat de jury naar de zaalmix zal luisteren, als die überhaupt al niet gedaan wordt?
                                Jury's krijgen meestal een koptelefoon met de mix uit de muziekwagen dus niet de zaalmix.
                                Life is what you make it

Comment

Working...