Gebruikerservaringen Mackie TT24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #16
    Wederom thanks voor de input !

    Originally posted by cru
    [...]Tjah, mijn standaard ligt misschien een stuk hoger maar je hebt ook gelijk hoor: voor die prijs krijg je wel wat. [...]
    Nou, mijn standaard ligt ook wel wat hoger hoor , meestal werk ik met spullen die in het 'dik voor elkaar' segment vallen. Maar als je bandjes doet wordt je soms geconfronteerd met droevige situaties... en juist daar wil ik dit tafeltje voor in gaan zetten .

    Kijk, voor mijn budget wordt het zowieso een tafeltje uit de vorige generatie. Dat vind ik ook niet zo erg eerlijk gezegd, daar kon ik het een paar jaar geleden ook mee...

    Ik ga die TT24 eens in het echie checken...
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #17
      En de info die jij mailt is niet interessant genoeg om hier met iedereen te delen

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #18
        Originally posted by vasco
        En de info die jij mailt is niet interessant genoeg om hier met iedereen te delen
        Het zal wel een commerciele mail zijn die anders direct wordt verwijderd door de moderator

        Comment

        • berolios
          • Sep 2005
          • 1538

          #19
          Heel nuttige topic bijdrages jongens ...
          Overigens, het was een prive-mail die niks met dit topic te maken had.

          Vandaag eens met een TT24 hier in de buurt gespeeld:
          [LIST][*]Ik moet zeggen dat ik 'm niet echt traag aan vond voelen. Het beeldschermpje had een beetje lag, maar de audio niet.[*]Verder viel het me op dat een aantal kanalen flink noisy waren, anderen weer niet.[*]De interne effecten zijn inderdaad niet echt goed, de delay zou wel bruikbaar zijn als ik de TAP op een user button heb (weet ondertussen hoe dat moet). De reverb vond ik ronduit slecht.[*]Hij was niet echt excessief zwaar of groot.[*]Een input PAD ontbreekt... daar ga ik wellicht problemen mee krijgen verwacht ik, want ik heb een aantal zeer 'hete' mics.[/LIST]

          Audio heb ik nog niet over een PA kunnen horen, alleen koptelefoon.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

          Comment

          • cru
            • Sep 2003
            • 106

            #20
            Originally posted by berolios
            [LIST][*]Verder viel het me op dat een aantal kanalen flink noisy waren, anderen weer niet.[/LIST]
            Was inderdaad vergeten te vertellen dat je voor de prijs van 24 duurzame kwaliteits pre-amps geen volledige tafel kunt krijgen

            Blij dat je iets aan mijn ervaringen hebt, maar je eigen tests zijn inderdaad 10 x meer waard. Succes met de zoektocht!

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #21
              Ik zag je zitten vanmiddag in Eindhoven.........
              en, nee ik ben niet de paultje van de winkel hoor!

              Paul.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #22
                Ha ha... zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is he ...
                Heb best een tijdje staan te kletsen met Paul inderdaad.

                Ik snap heus wel dat ik geen top-pre's hoef te verwachten, die van vergelijkbare Yamaha's zijn ook zeker niet altijd om over naar huis te schrijven . Echter, als er 22 gewoon stil zijn en er 2 behoorlijk ruisen zegt me dat er iets niet helemaal klopt en dat een (kleine) reparatie noodzakelijk is om hem up to spec te krijgen. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de betreffende verkoper ervoor zal zorgen dat alles 100% in orde komt.

                Het liefste zou ik er een keer een bandje op mixen, dan weet ik snel genoeg of hij gaat voldoen of niet qua klankkwaliteit. De meesten geven aan dat dat zeker een sterk punt van de tafel is, maar het is nogal lastig dat te plaatsen als ik niet weet in hoeverre deze mensen ook ervaring hebben met echt goede tafels. Ach ja, wellicht de komende tijd eens proberen te regelen...

                Adios.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                • @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

                  #23
                  Originally posted by cru
                  Zo zie ik het ook! Er zit een standaard mono en stereo delay op en de tap kun je aan een functietoets toewijzen (systeem Yammaha dus).
                  Vertel eens hoe dit werkt. Ik ben er al erg lang mee bezig, maar het is me nog niet gelukt.

                  @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #24
                    Originally posted by berolios
                    Ha ha... zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is he ...
                    Heb best een tijdje staan te kletsen met Paul inderdaad.

                    Ik snap heus wel dat ik geen top-pre's hoef te verwachten, die van vergelijkbare Yamaha's zijn ook zeker niet altijd om over naar huis te schrijven . Echter, als er 22 gewoon stil zijn en er 2 behoorlijk ruisen zegt me dat er iets niet helemaal klopt en dat een (kleine) reparatie noodzakelijk is om hem up to spec te krijgen. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de betreffende verkoper ervoor zal zorgen dat alles 100% in orde komt.

                    Het liefste zou ik er een keer een bandje op mixen, dan weet ik snel genoeg of hij gaat voldoen of niet qua klankkwaliteit. De meesten geven aan dat dat zeker een sterk punt van de tafel is, maar het is nogal lastig dat te plaatsen als ik niet weet in hoeverre deze mensen ook ervaring hebben met echt goede tafels. Ach ja, wellicht de komende tijd eens proberen te regelen...

                    Adios.
                    gewoon één huren? En een paar bandjes podiumkans geven in de schuur achter de deur.

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #25
                      Originally posted by @lex
                      Vertel eens hoe dit werkt. Ik ben er al erg lang mee bezig, maar het is me nog niet gelukt.

                      @lex
                      Het systeem is niet zo vrij als Cru het zegt (voor zover ik weet), want echte vrije functietoetsen zijn er niet.
                      Je moet daarvoor minimaal firmware versie 1.5 hebben. Dan verschijnt er voor een van de functie-dials de vermelding TAP. Je kunt daarnaast met een toetsencombinatie vanuit elk scherm TAPPEN. Check DIT.
                      Last edited by berolios; 05-01-11, 10:49.
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

                        #26
                        Originally posted by frederic
                        gewoon één huren? En een paar bandjes podiumkans geven in de schuur achter de deur.
                        Goeie tip, maar dat is wel heel erg veel gedoe voor 5 minuten mengtafel checken ... Heb geen PA en zo hé en ik woon in een appartement, dus die schuur wordt ook een lastig verhaal ... Inhuren ga ik ook niet doen, ik wil de betreffende tafel checken, ook ivm potentiele storingen etc. Heb ook al een andere oplossing waarschijnlijk ...

                        Thanks!
                        Last edited by berolios; 05-01-11, 10:49.
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4516

                          #27
                          ga bij het lokale oefencentrum in de gang een band haar oefenavond naar (casette, md, sd) recorder afmixen. Daar vind je zo een bandje bij hoor.

                          mixer, microfoons en xlr's mee en 4 uur ermee spelen met terugluistermogelijkheid.
                          Kun je alle functies zonder risico eens flink uitproberen.

                          Zo testen wij aspirant mixers. Terugluisteren naar de mixopvatting.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

                            #28
                            Wederom bedankt voor de goede tip, alleen is mijn ervaring dat je het op een goede PA toch het snelste en beste hoort... je 'voelt' het als het ware . Kick, snare, bas, rhodes, strijkers en een vocaal en je hoort / weet genoeg over de pre-amps. Het verzadigingsgedrag van de bussen kun je in principe alleen beoordelen met een full mix. Ik ga inderdaad kijken of ik iets kan fiksen met een zaaltje waar al PA etc staat. Daarnaast heb ik ook geen zeeen van tijd, dus het moet allemaal een beetje tijd-efficient .
                            Last edited by berolios; 05-01-11, 11:03.
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                            Comment

                            • @lex
                              • Jul 2006
                              • 1086

                              #29
                              Originally posted by berolios
                              Het systeem is niet zo vrij als Cru het zegt (voor zover ik weet), want echte vrije functietoetsen zijn er niet.
                              Je moet daarvoor minimaal firmware versie 1.5 hebben. Dan verschijnt er voor een van de functie-dials de vermelding TAP. Je kunt daarnaast met een toetsencombinatie vanuit elk scherm TAPPEN. Check DIT.
                              Misverstand! Ik bedoelde: hoe doe je dat op een Yamaha tafel. Ik heb geen ervaring met de TT. Des te meer met DM1000, 01V, 02R96 en tap op een userbutton is me nog niet gelukt. Vraag me af hoe CRU dat doet.

                              @lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                              Comment

                              • berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

                                #30
                                Originally posted by @lex
                                Misverstand! Ik bedoelde: hoe doe je dat op een Yamaha tafel. Ik heb geen ervaring met de TT. Des te meer met DM1000, 01V, 02R96 en tap op een userbutton is me nog niet gelukt. Vraag me af hoe CRU dat doet.

                                @lex
                                Goeie vraag, maar wel een beetje topic vervuiling ...

                                Ben ook wel benieuwd. Werk vaak met Yamaha tafels, maar heb het in de steeds korte beschikbare tijd op locatie niet voor elkaar gekregen en ook eigenlijk nooit de tijd genomen het even uit te zoeken... want het is wel érg irritant ! (ik gebruik overigens tegenwoordig veelal externe FX, dus dat maakt het probleem wat kleiner )

                                Is het geen RTFM?
                                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                                Comment

                                Working...