Gebruikerservaringen Mackie TT24

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Nee, volgens mij is het niet mogelijk. Dus vandaar interesse in hoe CRU dat zou doen.

En wat betreft forumvervuiling: misschien wel, maar als twee tafels met elkaar vergeleken worden moet die vergelijking wel klopppen. En volgens mij is dat niet zo wat betreft de tap-keys!

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

offtopic:
      Op een M7CL kun je gewoon bij het toewijzen van je UDK's de TAP functie selecteren. Hoe dat met de oudere Yamaha's zit weet ik helaas niet.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by BJD
        offtopic:
        Op een M7CL kun je gewoon bij het toewijzen van je UDK's de TAP functie selecteren. Hoe dat met de oudere Yamaha's zit weet ik helaas niet.
        die is nieuw/bruto ook 12000 euri duurder...

Heb er ooit een paar avonden mee gestoeid, en vond het niet slecht.
        Heb vervolgens een venice gekocht, die voor mn analoge vingertjes toch handiger bleek. Lag niet aan de TT, maar aan mij.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by MacGyverSounds
          [...]Heb er ooit een paar avonden mee gestoeid, en vond het niet slecht.[...]
          Kijk, weer een ervaring uit eerste hand... mooi !

Wat vond je klankmatig van de TT24? En dan met name de pre's? Vond je ze nogal noisy (een van de klachten die je vaak tegen komt op i-net), of viel dat goed mee? Goede transient response en een beetje warm?

Hoe zit het met de bus-verzadiging? Werkt het allemaal een beetje lekker, of moet je écht goed opletten, anders loopt ie dicht (zoals bij een M7CL bijv).

Ben benieuwd !

p.s. ik vind die UDK's op de Yamaha's zeker niet altijd handig en zéker niet op de plek waar ze doorgaans zitten... heel gevaarlijk! Eerste dat ik doe als ik zo'n tafel krijg is die krengen leeg gooien. Toen de DM2000 net uit was er midden in een show per ongeluk tegen aan gekomen met met arm en BOEM... alle settings weg (was next scene user defined knopje ... heel fijn !!)
          Last edited by berolios; 06-01-11, 00:07.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cru
            • Sep 2003
            • 106

Originally posted by @lex
            Misverstand! Ik bedoelde: hoe doe je dat op een Yamaha tafel. Ik heb geen ervaring met de TT. Des te meer met DM1000, 01V, 02R96 en tap op een userbutton is me nog niet gelukt. Vraag me af hoe CRU dat doet.

@lex
            Sorry, maar bij de Yamaha familie is het een fluitje van een cent en het eerste wat ik doe als ik configureer: tap van 1 of 2 effecten op user buttons gooien + aux sends on fader (bij monitoring) + paar mute groepjes. Is een makkie op LS9, M7CL en PM5D, recente tafels en ontworpen voor live. Op de 3 fossielen die jij noemt zal het ik het niet voortonen

Maar je hebt gelijk en ik was even aan het vermengen: op de TT24 moet je de delay (fx send) op de touchscreen laten staan om de tijd te wijzigen. Is idd jammer en onhandig als je wil gaan tappen.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Hoe vergelijk je de TT klankmatig met andere tafels Cru?
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by berolios
                Is dat niet wat moeilijk om te vergelijken?
                Je zit altijd in een andere situatie.

Die ééne keer dat we die gebruikten vond ik de preamps wel voldoende headroom hebben.

Maar om nu te zeggen dat ik daar zou 3000€ aan uitgeven? Neen dat niet.

Comment

• cru
                  • Sep 2003
                  • 106

Originally posted by berolios
                  Subjectief vind ik de klank niet mis maar ben sowieso al geen fan van de Yamaha sound (uitgezonderd de DM2000).
                  Eerlijk is het moeilijk zoiets te vergelijken.
                  De TT24 gebruik ik steeds op hetzelfde systeem: zo'n grote Mackie PA (ook eigendom van de band) en die klinkt nogal ... Mackie dus. De Yamadramas heb ik al op VRX, ARCS, Kudo, Dv-Dosc, X-array, MSL4, Mica en nog een nest ander spul gemixt. Moeilijk te vergelijken dus, sorry

Comment

• cru
                    • Sep 2003
                    • 106

Originally posted by frederic
                    Maar om nu te zeggen dat ik daar zou 3000€ aan uitgeven? Neen dat niet.
                    Frederic, binnen dat budget heb je echt niet veel keuze hoor, zeker niet als je een nieuwe digitale tafel wil
                    Zelfs een LS9-16 is er al over ... .

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

@frederic: Ik snap heus wel hoe je tafels met elkaar moet vergelijken, I'm not from yesterday ... Maar ik vraag juist naar persoonlijke ervaringen en juist door opmerkingen als
                      Originally posted by cru
                      Subjectief vind ik de klank niet mis maar ben sowieso al geen fan van de Yamaha sound (uitgezonderd de DM2000).[...]
                      snap ik redelijk goed wat Cru bedoelt (denk ik).

Ik werk met zeer uiteenlopende tafels en systemen, van een O1V96 in een 50-man theaterzaaltje (omdat er niks anders is) op een klein RH PA-tje tot een XL-4 op een V-DOSC set. En hoe je het ook wendt of keert, als je regelmatig dezelfde spullen tegenkomt (al dan niet in verschillende combinaties), dan merk je toch wel typische klankmatige eigenschappen. Net zoals je je soms afvraagt waarom je je sound toch maar niet zo lekker voor elkaar krijgt op een M7CL als je de dag ervoor op een H3000 hebt gewerkt .

Persoonlijk zou ik de Yamaha-klank beschrijven als klinisch en niet bepaald warm (lang leve mijn Avalon VT-747 op L/R ). De goedkopere series vind ik ook niet echt open klinken. Heb je het over iets als een PM5000, dan is dat klankmatig echt wel voor elkaar, maar dat klinische blijft toch wel vind ik. Ik verwacht geen wonderen, maar als die Mackie al een stuk warmer aandoet wordt ik daar zeker wel blij van.

Bedenk ook dat een TT24 een berg digitale i/o heeft waar het je slecht van wordt. Dus voor belangrijke kanalen kan ik makkelijk channelstrips of externe pre-amps met digi out gebruiken . En laat ik dat soort outboard nu ook perfect kunnen inzetten voor de grotere shows ...

Het hoeft overigens zeker niet per se een nieuwe tafel te zijn hoor. Nu is dat toevallig wel het geval, maar een goed 2e handsje zou ook prima zijn.

Ik denk dat ik er wel uit ben. Ga proberen te regelen iets van bandje of zo te proberen op PA. Als daar geen onoverkomelijke zaken uit naar voren komen weet ik genoeg.
                      Last edited by berolios; 07-01-11, 12:43.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

zonder gein : het kon slechter hoor.. Ook budgettair gezien een leuk ding.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Maar de presonus steekt er kwa klankkwaliteit en kwaliteit van de effecten toch ver bovenuit.
                          Alleen geen automatische faders, of expantionslots.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by cru
                            Frederic, binnen dat budget heb je echt niet veel keuze hoor, zeker niet als je een nieuwe digitale tafel wil
                            Zelfs een LS9-16 is er al over ... .
                            Wij hebben een Presonus 24.4 tafel besteld en deze kost ons precies 2200 US Dollar excl. flight case, deze kwam op 400 US dollar meer.

We hebben reeds een Presonus 16 channels en deze bevalt enorm goed!!!

Maarja, dit zijn US prijzen en geen EURO prijzen..

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by salsa
                              Wij hebben een Presonus 24.4 tafel besteld en deze kost ons precies 2200 US Dollar excl. flight case, deze kwam op 400 US dollar meer.

We hebben reeds een Presonus 16 channels en deze bevalt enorm goed!!!

Maarja, dit zijn US prijzen en geen EURO prijzen..

Dave
                              Langs hier kun je hem vinden voor 3000€

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Tsja, die Presonus kan dan misschien out-of-the-box beter klinken (is dat zo? heb je ze beiden zelf gebruikt?), maar door het ontbreken van motor faders en digitale i/o blijven zo veel boxjes 'unchecked' dat dit voor mij echt geen interessante optie meer is. Kan best een leuk tafeltje zijn, maar niet voor mij in dit geval.

Stel, die TT24 pre-amp/ converters zijn inderdaad niet heel cool, dan haal ik er later nog een keer voor 1000 of wat meer euro een Adient / RME / whatever 8 ch pre-amp + AD bij en daarbij heeft die Presonus klankmatig echt wel het nakijken. Zowieso ben ik van plan voor de leadzang een mooie channelstrip te halen met digitale i/o... een SSL of Neve of zo. Voor de output kun je op termijn denken aan een Waves MaxxBCL, daar zitten ook echt goede converters in. Of een Benchmark/ Apogee oid... Allemaal outboard die ik bij alle mix-klussen kan gebruiken.

Thanks guys!

Comment

Working...