Behringer superamps
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Op zo'n events zie je dat die reserve versterker stand-by klaar staat. 2 XLR's omsteken, 2 speakons omsteken en knallen.
Je maakt het bij opbouw ook zodanig dat je nooit helemaal zonder geluid valt als er een amp uitvalt. Dan zijn er enkele speakers die niet werken gedurende hooguit 2 minuten (inclusief de tijd om naar de amps te lopen). Beter is natuurlijk dat het gewoon blijft werken, maar als ik zie op festivals waar ik als bezoeker kom, wat er daar aan geklungel gebeurd op mainstage, en die firma's er dan nog mee weg komen, dan maak ik me geen zorgen ...
Fluitende micro van Wout bij Sylver live act, de tech stond erbij en keek ernaar. Uurtje later live act van Milk inc, zelfde geval, de tech doet niets ... dat er een uur eerder 15000 man stond met de vingers in de oren kan blijkbaar geen kwaad.Comment
-
Toch niet ... Althans niet in dit geval ...
Ik ken de firma in kwestie (ga geen namen noemen) en de tech was er echt 1 van die firma ...
Nu moet ik er wel bij zeggen: die firma is nogal een prijsstunter, maar in de omgeving kom je die als maar meer tegen, en je komt vaak van die stunts tegen (of lichtconstructies waar ik me niet onder durf te wagen). En toch mag die firma bij al die events elk jaar opnieuw terug komen.
Hieruit kan ik enkel afleiden dat vele organisaties niet veel eisen stellen aan het kwaliteitsniveau. Voor zo'n organisaties kom je dus perfect weg met versterkers van 700 euro in plaats van de meer betrouwbare versterkers van 3000 euro. Nu, gelukkig is dit niet overal zo, maar voor elk product is er wel een markt ...Comment
-
on topic
Kreeg net een twitter berichtje,
de specs van de nieuwe Behringer amps zijn door J&H gecontroleerd.
Men heeft een tijdje getest, en de amps blijkbaar goed bevonden..
Behringer iNUKE versterker (nieuws): Behringer iNUKE versterker (nieuws)
groet jurjenTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
Logisch dat ze de amps goed hebben bevonden, ze gaan ze zelf verkopen, en hopen dat ze met stapels te gelijk de deur uitgaan.Kreeg net een twitter berichtje,
de specs van de nieuwe Behringer amps zijn door J&H gecontroleerd.
groet jurjen
Maar voor het geld kun je er best een kopen en dan flink gebruiken naast je oude amp, het klinkt inderdaad weer te mooi om waar te zijn....
Comment
-
Ik kan nergens uit de tekst halen dat ze goed bevonden zijn.... ik zie alleen dat de specs waargemaakt worden. Zelfs dat zegt nog niet zo veel, wat er voor mij ontbreekt is dat hoe er gemeten is, volgens welke norm en met welke duur etc.....Kreeg net een twitter berichtje,
groet jurjen
Enne, vergeet niet dat je uit specs geen klank kan halen. Er zijn tal van versterkers die het prima doen op papier en die ik, vanwege de klank, links laat liggen.Comment
-
-
op proef
Lijkt me een prima mogelijkheid om zo'n ding te laten komen,
is het niks dan stuur je de versterker terug, de verzendkosten zijn niet zo hoog
groet jurjenTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
-
Deze versterkers zijn te koop bij J&H, daar moet je dan ook wezen.
De voorraadindicatie van dit Behringer product kan mogelijk afwijken van de daadwerkelijke voorraad! Informeer hier naar door te klikken op "Ik heb een vraag over dit product."
(klik erop)
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
zijn er al mensen die de amp gehoord hebben?
ook op de behringer site is er nog geen volledige '' manual'' te vinden.
Wel kun je de dsp software al downloaden
.
edit: hmm wat spelen met de dsp laat zien dat er MAX 1250W bij 4 ohm leverbaar is (limit gedeelte), misschien dat de 3000/4 ohm pas mogelijk zijn bij het aankoppelen van de 6000 ??
tjah, en voor de prijs (nog geen € 400,-) is het in elk geval een '' cheap'' back-up amp.
http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...ersterker.aspx
Jammer dat er geen signal out/thru op zit! (ivm doorlussen)Last edited by Whitefarmer; 27-04-11, 12:42.Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment

Comment