Vaste installatie dikke prima idd...maar ook de goedkope klussen. Ik ga ook niet met een Meyersound stack staan met behringer erachter..haha..maar als een klant een goedkope set wil, zeg scholen of een lokale DJ "boer", dan gaat hij snel akkoord met een Dap/Behringer setje...daarnaast kan je de set vrij voordelig en snel weg zetten, hangt ook een beetje vanaf in welk segment je zit denk ik. Bij inhuur c.q. bedrijven die kwaliteit willen gaan natuurlijk geen Behringer mee. Laat me verassen wat die versterker gaat doen.
Behringer superamps
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vaste installatie dikke prima idd...maar ook de goedkope klussen. Ik ga ook niet met een Meyersound stack staan met behringer erachter..haha..maar als een klant een goedkope set wil, zeg scholen of een lokale DJ "boer", dan gaat hij snel akkoord met een Dap/Behringer setje...daarnaast kan je de set vrij voordelig en snel weg zetten, hangt ook een beetje vanaf in welk segment je zit denk ik. Bij inhuur c.q. bedrijven die kwaliteit willen gaan natuurlijk geen Behringer mee. Laat me verassen wat die versterker gaat doen. -
-
Comment
-
Voor de prijs van die A-merk amp heb je een compleet reserve RACKJE van die Behringer/Peavey/Aldi flut-amps. Dus daar hoef je het ook niet echt voor te laten, als er dan iets uit knalt is het een viertal stekkers ompluggen, knoppen omgooien en je PA is binnen de minuut weer in de lucht.
Als je helemaal sneaky bent kun je creatief doen met wat relais en zelfs een live fail-over maken (PLOF! *klik* en door gaat de muziek...), maar misschien is dat een beetje overengineering.
Ik ben zelf wel van mening dat Behringer apparatuur selectief wel te slikken is. Hun digitaal spul heb ik nooit over te klagen gehad, maar het nieuwe analoge spul (bv. XENYX serie mixers) klinkt gewoon als een moeras vol met bagger. De oude Europower-serie is trouwens dan weer wel goed te doen, ouderwetse conventionele amp die gebouwd is als een tank.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
DAt bedoel ik !
Wil er alleen mee zeggen dat het bullshit is met zo een uitspraak van dat je met Amerken NOOIT uitval hebt tegenover de Bmerken.
Ik ben van mening dat deze amps best wel redelijk zijn voor hun prijs aangezien de oude serie's ook jaren meegaan zonder gezeur.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Tuurlijk, maar de klant kan het argument "slecht materiaal" niet meer gebruiken als fout gaat bij een klus.
Als je met Behringer toekomt, zullen velen al met de tweeloop klaar zitten om U af te schieten, als het fout gaat.
En zelfs als het niet fout gaat, gaan ze nog redenen zoeken om minder te moeten betalen dan de afgesproken prijs.
het bergip "het klonk niet goed" is zeer rekbaar als het aankomt op betalen.
Als je met D&B afkomt zullen er al veel hun klep dicht houden vooralleer domme commentaar te geven.
Dat is het verschil tussen een A en een C merk.Last edited by frederic; 26-01-11, 00:55.Comment
-
Tuurlijk, maar de klant kan het argument "slecht materiaal" niet meer gebruiken als fout bij het falen van een klus.
Als je met Behringer toekomt, zullen velen al met de tweeloop klaar zitten om U af te schieten als het fout gaat.
Vindt ik flauwekul. Als er iets uitvalt met een Amerk is de klant net zo ontevreden dan met een Bmerk. en hij zal niet minder ontevreden zijn omdat je een amerk hebt staan die uitvalt.
Tja ik heb hier 4 europower versterkers van behringer die al ruim 5jaar 2x per week weg zijn zonder ellende.
Ik heb hier al vanaf het begin de Synqs DIGIT series in gebruik die wekelijks on the road zijn en nog nooit ellende. ( ja een keer ellende mijn hele rack kapot maar kwam door de generator )
Ik heb sinds kort een nieuw rack met QSC PLen erin en bij de eerste avond in gebruikname begeeft er een het samen met een DBX x-over Maar toch ..........
Binnen een jaar mijn DBX driverrack kapot tot 2x toe
Heb draadloze mic van sennheiser in 1 jaar 3x stuk gehad terwijl mijn oude draadloze mic van JB systems al ruim 3 jaar zijn werk doet zonder problemen
Zo kan ik wel doorgaan.
NATUURLIJK is er verschil in klank en duurzaamheid maar daar is ook de prijs na.
Maar menig publiek is het een bout van wat voor merk versterker - speaker - movinghead noem maar op er op een feest aanwezig is als er maar herrie en licht is.
Alleen wij als pro horen of zien de verschillen. En wij beslissen wat we willen gebruiken waar je tevreden mee bent.
En wij moeten niet appels met peren vergelijken.
Mijn mening is gewoon dat je geluk moet hebben met produkten of ze nou zijn uit het a of b segment
Ook Amerken hebben maandagmorgen produkten.Last edited by Rolandino; 26-01-11, 00:54.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
de waarheid ligt in het midden.
Als jij een theaterproductie aan van der ende aanbied dan begint die met een lijst verplichte materialen. Nou dan moet je gewoon offereren wat daar op staat.
Als jij een 1200 euro per avond PA voor gewone nederlandse feestjes neerzet, dan zullen ze topmateriaal eisen. En dat is terecht.
Als jij je wilt onderscheiden in de budgetmarkt kun je het proberen met de mooiste spullen voor dezelfde prijs te doen als de gewone PA boer. Maar dat proberen er best veel.
Je kan proberen met duur of budgetspul te knijpen. Maar voor gaas gaan als het stuk gaat.
Of je kan open een offerte doen voor materiaal in AA+ A B of zelfs C categorie en daar een duidelijk omschreven prijs in maken.
Jouw onderhoud en redundancy tactiek is het stukje professionele input die er voor moet zorgen dat het spulletje werkt en klinkt zoals je voor dat budget mag verwachten. Daar word je voor gehuurd. Een nette mix op spullen die werken, voor een faire prijs. (niet duur, niet goedkoop maar fair is het woord)
-Dus inderdaad, bij een verhuurder die met "behringer 32 kanaals mixers van 400 euro" aankomt kun je shit verwachten. Die is dus duidelijk niet professioneel bezig. Want dat spul performt gewoon niet. Volgens geen enkele standaard bruikbaar. Dan krijg je het " maar waar kom je mee aanzetten dan?” verhaal)
-Maar bij een "powersoft budget" verhuurder waar amps van uitfikken is de klant als het mis gaat volgens mij bozer. Die gaat, terwijl hij een serieuze prijs wenst te betalen voor kwaliteit, alsnog de mist in.
In beide gevallen is de backup voorziening belangrijker dan de originele keuze voor materiaal....
Ik bied op bruiloften een bodemprijs setup aan met conventionele amps waar altijd een backup bij zit voor de hele kritische keten. Dat is wel budgetspul dus er gaat ook spul stuk. +/- een keer per jaar. En dat is meestal bij de soundcheck al duidelijk. Vorig jaar voor het eerst in 4 jaar tijdens een optreden. (die QSC amp) Zolang ik het in een kwartier kan oplossen accepteert het publiek dat. ja. Dat er iets stuk kan dat is zolang je het terstond kan oplossen best begrijpelijk voor de mensen. Als ik dat soort optredens met A-merken zou doen is mijn marge weg zelfs als ik mijn prijs aanzienlijk boven andere bands zou zetten. En heb ik zeker geen budget voor spares. Zonder spares spelen lijkt me verschrikkelijk.Last edited by showband; 26-01-11, 09:48.lekker belangrijk!Comment
-
Het verhaal hierboven heeft niets te maken met de werking van a of bmerk maar meer met de keuze die je maakt voor bepaalde projecten.
Als er een rider is waarop staat dat de eis is om de klus te doen met bv Pioneer moet je er geen DAP of JB neerplanten.
Dat is heel anders.
Als je een Amerk set hebt staan ( heb je 99% GEEN spare bij omdat je het merk vertrouwt ) mocht deze het begeven heb je toch een probleem ( als je geen spare hebt bij je tenminste )
Ik neem altijd spare mee als ik onderweg ben op klus ( en van huis ben ) of het nu een Amerk is of een Bmerk. Je kan wel vertrouwen op je Amerk maar ook die kan de geest geven net op dat moment dat jij het niet verwacht.
Wij lopen altijd een risico op falen van ( of het nu om een Bmerk of Amerk gaat ) onze spullen.
De meeste SERIEUSE collega's die een keer zo een budget set neerzetten ( versterkerrack ) hebben altijd spare ( ik wel tenminste ) in mijn Synq rack heb ik altijd een spare versterker zitten ( voor de prijs en gewicht kun je het permitteren ) dan kun je a la minuut prikken en weer verder gaan.
Ik zeg niet dat een Bmerk beter is dan een Amerk maar er zijn genoeg collega's die juist met die Bmerken goede shows neerzetten en onze klanten overnemen omdat het budget meer aanspreekt die hun aanbieden en tevreden zijn met de show die is gegeven en herhalingsvatbaar is.
Het heeft ook te maken met HOE ga je met je spullen om een collega met een Bmerk die een goede mix kan neerzetten kan / zal meer werk hebben dan een collega met allemaal topspul die geen mix kan neerzetten. Conclussie : weinig investeren KAN meer geld opleveren en gaat het kapot na een jaar koop je weer een nieuwe )
Ik heb zelf in het verleden op een DJfeest een draaitafel van Synq ( DEMOmodel zonder logo erop ) neergezet tussen de Technics en de DJ ( JEAN ) heeft zijn set gedraaid met de Synq en 1 Technics en kwam tot de conclusie dat hij de Synq draaitafel fijner vond om mee te draaien dan de vertrouwde Technics ( hij zei wel dat de tijd moet leren van dat nwe produkt )
De tijd heeft het geleerd maar door slechte MARKETING is het hem niet geworden en blijft het een "slecht" produkt.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Maar menig publiek is het een bout van wat voor merk versterker - speaker - movinghead noem maar op er op een feest aanwezig is als er maar herrie en licht is.
Alleen wij als pro horen of zien de verschillen. En wij beslissen wat we willen gebruiken waar je tevreden mee bent.
En wij moeten niet appels met peren vergelijken.
Tja als je er zo over denkt dan heb je aan een Behringer amp een prima ding.
Comment
-
Het is natuurlijk wel zo dat er binnen het vakgebied een behoorlijke mate van merkengeilheid heerst. Als publiek van gewone stervelingen zie je alleen maar een berg kisten en zwarte kastjes op een paaltje, waar geluid uit komt, wij zien als professionals dan misschien een rackje met QSC en Turbosound 12" topjes.
Een normaal publiek zal je ook niet uitlachen als je een rack vol met EP2500 op monitors neerzet -- ik vraag me af of ze zoiets zelfs wel zouden merken, of alleen een zwarte doos met wat roostertjes en knopjes zien staan. Het wordt wat anders als die EP2500's op je klus vrolijk de geest geven.
Kijk, voor een top-end conferentie of klus in een stadion ga ik ook geen Behringer of Synq amps neergooien. Maar dan heb je het over een budget van ettelijke duizenden euro's voor PA, en is het net zo makkelijk om een collega te vragen die D&B in de loods heeft staan.
Het wijkfeestje wat een paar honderd euro uit wil geven aan een setje met 12" topjes en een subje eronder, daar wil ik mijn Synq versterker en DAP K-112 topjes wel aan wagen. Als ik, zoals Showband zei, in dat soort bodemprijs-situaties bij moet gaan huren dan loop ik mijn eigen plank leeg te roven. Maar het risico op storingen is inderdaad op zo'n budget-klus wel groter.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Merkengeilheid is helaas een feit,
Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom er een zwaar overbemeten A-merk op een bruiloft moet staan met 100 bezoekers...
Ik zie echt wel de mogelijkheden van een Behringer setje, zeker als monitor amps.
Maar om nou te zeggen dat er Herrie moet zijn...
Comment

Comment