Behringer superamps

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

Leuk, iedere keer weer dezelfde discussies als het om nieuwe goedkope spullen gaat.

Ik denk dat veel pro's deze Inuke "powerplant" links zullen laten liggen, gewoon omdat het niet past bij de markt die ze bedienen en daarbij zelf hun keuzes hierin maken, wat wel en wat, vooral, niet bij hun strategie past.

Deze amps zullen veelal door beginners/budgetters gebruikt worden vanwege de Unique Selling Points;
    - kost weinig
    - weegt weinig
    - staat wel stoer al dat "beschikbare"vermogen

Voor amps geldt voor mij toch wel de betrouwbaarheid en daar kun je het credo hanteren "if it sounds to good to be true, it usually is..... en laten we eerlijk zijn, deze amps lijken echt te mooi om waar te zijn...... Trek daar zelf maar je conclusie uit
    Last edited by HR Soundproductions; 22-03-11, 09:23. Reason: typo

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Originally posted by Rolandino
      En gaat er een budget AMP of wat dan ook kapot na 20x verhuren op een jaar koop je weer een nieuwe !
      Heel milieuvriendelijk dat...

Comment

• Lynx
        • Nov 2010
        • 94

Originally posted by Waveform
        Heel milieuvriendelijk dat...
        En dan sta jij met je 'milieuvriendelijke' amps op een festival met 10.000 man die een paar ton aan afval produceren (plastic bekers!) en een stinkende aggregaat..

Dit kan een heel lang draadje worden met 100 verschillende meningen. Het feit is wel dat er markt is voor B merken. Zelfs onder de pro's

Showtec is ook een B merk maar kijk maar eens hoeveel showtec spul er op grote festivals en TV shows hangt.

Voorlopig weten we nog niet hoe deze amps zullen presteren en kunnen we dus ook geen oordeel vellen alleen maar omdat het een Behringer is. Misschien is dit wel de revolutie in de pro audio.. Misschien blijkt dat het echt een super amp is welke goed klinkt en een lange levensduur heeft en komen we erachter dat we jarenlang te veel betaald hebben voor de A merken.

Misschien is het een flut ding.

Misschien.... We weten het niet... tijd zal het leren.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

Originally posted by e-sonic
          ik las op de site over vermogens tot 6kW, maar welke speakers moeten dat verwerken?
          Ik ben momenteel toch naarstig op zoek naar een dergelijke betaalbare versterker die zulke vermogens leverd.
          Mijn dubbel 18 inch bassen zijn nu af en heb me na 3 klussen al lopen ergeren aan het gewicht van mijn amp rack. subs zijn 2kw per kant.
          In mijn amprack zitten nu 3 american audio versterkers, waarvan 2 voor de bassen. (rack weegt 90 kilo) Ik ben nog geen amp tegengekomen (op deze inuke na dan) die 2 x 3 kilowatt leverd op 4ohm.
          Ik overweeg dus toch echt om deze versterker aan te schaffen en gewoon een aantal keren mee op klus te nemen.Is het niks dan kost het je geen bult, is het wel wat is het gewoon de moeite om er meerdere van aan te schaffen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Ericsamandj
            Ik ben nog geen amp tegengekomen (op deze inuke na dan) die 2 x 3 kilowatt leverd op 4ohm.
            Lab FP+13.000, 2*4400 Watt, PLM 20.000, 4*4400 Watt. Kost wat maar dan heb je ook wat.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

MC² E90 2x4500W @ 4ohm

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

Originally posted by Turboke
                MC² E90 2x4500W @ 4ohm
                Heb je daar ook een dealer voor?
                Kan er geen vinden.
                Die qsc en lab vallen al af vanwege de prijs.

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

En vanaf welke prijs noem jij het dan teveel?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Die qsc en lab vallen al af vanwege de prijs.
                    Betrouwbaar veel vermogen kost geld, en vanaf welke prijs valt het wel binnen jouw budget?
                    Moet trouwens nog zien of die Berhinger zijn vermogen haalt...

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Laten we zeggen max 1000 euro, eventueel 2e hands maar daar ben ik nogal huiverig voor.

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Dan vergeet die MC² ook al maar snel, kost zo rond de 3750,00€ excl, btw

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Laten we zeggen max 1000 euro, eventueel 2e hands maar daar ben ik nogal huiverig voor.
                          Ik zou eerder huiverig zijn voor een nieuwe voor die prijs....

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Voor 1000 euro is tweedehands prima een flinke laag-amp te vinden. Zoiets als de bekende MA5000 of een Crest 8001/9001. Wil je echter ook nog lichtgewicht, dan word het lastig. Het aanbod is er heus wel, maar niet snel voor dat geld.

Dan zit er dus maar één ding op: het internet afspeuren. Ikzelf had overigens na minder dan een minuut marktplaats'eren al een Camco te pakken die aan je eisen voldoet.

Mvg,

Teun

Ps. OF je laat je verleiden door een b-merk/c-merk/whatever als Synq en gaat voor een 3K6. Veel over geschreven, meningen zijn verdeelt...
                            Pps. EN daar zit dan ook de connectie met dit topic; een Behringer Ineuk (wat een VERSCHRIKKELIJK achterlijke naam alleen al, kruising tussen Ipod/Apple marketingtermen en stoere jongetjes taal) zou een alternatief voor die Synq 3K6 kunnen zijn.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Waveform
                              • Dec 2009
                              • 321

Originally posted by Lynx
                              En dan sta jij met je 'milieuvriendelijke' amps op een festival met 10.000 man ..
                              En dan valt de helft van je PA uit omdat de geluidsfirma een beetje wou besparen en dan maar Behringer amps heeft gekocht.

Zo kan je inderdaad blijven doorgaan

Comment

• Break the silence
                                • Feb 2005
                                • 50

Originally posted by Waveform
                                En dan valt de helft van je PA uit omdat de geluidsfirma een beetje wou besparen en dan maar Behringer amps heeft gekocht.

Zo kan je inderdaad blijven doorgaan
                                Koop je toch 1, 2, 3, ... x-aantal op reserve moest dit voorvallen. Ik heb me voorgenomen om, als ik mijn versterkers ga vervangen, en als de klank ok is, voor budget amps te gaan en er 1 of 2 op reserve te nemen. Dan ben ik alsnog een stuk goedkoper uit, en eventueel nog flexibeler ook als het moet ...

Comment

Working...