Behringer superamps

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Ach, als je het nu eens heeel simpel maakt:

Een versterker heeft als enige taak om de electrische energie vanuit het electriciteitsnet door te geven aan de speakers. Liefst nog precies volgens het ritme van het stuursignaal. Meer is het niet!

Oh ja, en galvanische scheiding. Daarom hadden we een knoert van een trafo nodig op 50 hz, maar dat hoeft niet meer. Gewoon hoogfrequent met een klein spoeltje en een ferrietkerntje. Weegt niks meer.........

Dus, waarom zou het niet kunnen? 3000 w output bij een gewicht van 3 kg?

Het wachten is nu nog op nieuwe manieren van het in trilling brengen van de lucht.
    Want dat is nog steeds zoooo 20e eeuws. Met papier en karton en magneten en zo.
    Met een shit rendement (10% is al geweldig...)

Hebben we die 3000 watt versterker ook niet meer nodig.

Paul
    Last edited by SPS; 24-01-11, 15:01.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• steed
      • Sep 2008
      • 68

Originally posted by SPS
      Zeker! Betrouwbaarheid is een doorslaggevend argument!
      Maar wat dat betreft heb ik met de Behr. versterkers geen slechte ervaringen. Weliswaar alleen in de installatievorm.. Zelf gebruik ik EV en Dynacord amps on the road.
      Maar de EP2500 al een flink aantal malen in sportkantines /buurthuizen etc geinstalleerd en die draaien hun uurtjes perfect weg.
      En zeker ook daar geldt: een amp van 395 euro krijgt de voorkeur boven eentje van 1200 euro! En dat bedoel ik ook. Je kunt een leuke offerte maken voor zo'n club, maar met een offerte voor eeen EV 2200 tov de EP2500 prijs je jezelf uit de markt. En geen hond die het hoort hoor!

Paul
      Ik ben toch wel erg benieuwd, het behoort niet tot de top, maar goed...zou het eerst wel eens willen zien en horen voordat ik een conclusie trek, dus op naar een beurs dan maar....
      Ik ben het met bovenstaande eens, dat men in NL meestal veel voor weinig wil en als het voor installatie doeleinden goed werkt, waarom niet? De klank eigenschappen van een Lab mogen dan wel erg goed zijn, maar als ik dan weer kijk naar de slewrate van Lab, dan vind ik dit niet erg bijzonder en al helemaal niet voor de prijs..vind de slewrate toch ook wel erg belangrijk bij een versterker keuze....kortom bij installatie, verhuur en verkoop zijn meerdere zaken die erg belangrijk zijn voor de keuze van een product. Ken genoeg Behringer die al jaren zonder problemen hun werk doen...das dan snel terug verdient met name in de rental...haha

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by steed
        De klank eigenschappen van een Lab mogen dan wel erg goed zijn, maar als ik dan weer kijk naar de slewrate van Lab, dan vind ik dit niet erg bijzonder en al helemaal niet voor de prijs..vind de slewrate toch ook wel erg belangrijk bij een versterker keuze....
        Waarom zijn cijfertjes belangrijk als de klank goed is?
        Daar kan ik met de beste wil van de wereld geen enkele reden voor bedenken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by steed
          Ik ben toch wel erg benieuwd, het behoort niet tot de top, maar goed...zou het eerst wel eens willen zien en horen voordat ik een conclusie trek, dus op naar een beurs dan maar....
          Ik ben het met bovenstaande eens, dat men in NL meestal veel voor weinig wil en als het voor installatie doeleinden goed werkt, waarom niet? De klank eigenschappen van een Lab mogen dan wel erg goed zijn, maar als ik dan weer kijk naar de slewrate van Lab, dan vind ik dit niet erg bijzonder en al helemaal niet voor de prijs..vind de slewrate toch ook wel erg belangrijk bij een versterker keuze....kortom bij installatie, verhuur en verkoop zijn meerdere zaken die erg belangrijk zijn voor de keuze van een product. Ken genoeg Behringer die al jaren zonder problemen hun werk doen...das dan snel terug verdient met name in de rental...haha
          Dit volg ik ook niet helemaal,
          Wat kunnen mij die cijfers schelen als mn amp perfect klinkt,
          En het merk wat erop staat maakt me dan ook niet zo veel uit, maar de ervaring leert dat er toch wel gerenommeerde merken op staan wil het echt goed klinken.

Dat een Berhinger amp zich snel terugverdiend geloof ik meteen maar als je hem verhuurt en hij stopt ermee heb je al snel flink meerkosten... en een ontevreden klant.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

overigens, ben ik de enige die de specs van de I-nuke en die van de PEAVEY IPR 1600 erg op elkaar vind lijken?

http://www.peavey.com/assets/literat...01260_8659.pdf
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by Hansound
              Dit volg ik ook niet helemaal,
              Wat kunnen mij die cijfers schelen als mn amp perfect klinkt,
              En het merk wat erop staat maakt me dan ook niet zo veel uit, maar de ervaring leert dat er toch wel gerenommeerde merken op staan wil het echt goed klinken.

Dat een Berhinger amp zich snel terugverdiend geloof ik meteen maar als je hem verhuurt en hij stopt ermee heb je al snel flink meerkosten... en een ontevreden klant.
              ²

En als je op een klus met Behringer amps en mentafel pech hebt, kun je ongetwijfeld op een berg bijkomende kritiek gaan rekenen van de klant.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by frederic
                ²

En als je op een klus met Behringer amps en mentafel pech hebt, kun je ongetwijfeld op een berg bijkomende kritiek gaan rekenen van de klant.
                En terecht, iedere pro weet dat Behringer niet erg betrouwbaar is, wanneer je dus essentiële van dat merk hebt zonder spare neem je bewust een risico.
                Een Behringer amp is prima maar dan voor die extra subjes of monitorgroep zodat je bij uitval niet gelijk in kunt gaan pakken.

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by MusicXtra
                  En terecht, iedere pro weet dat Behringer niet erg betrouwbaar is, wanneer je dus essentiële van dat merk hebt zonder spare neem je bewust een risico.
                  Een Behringer amp is prima maar dan voor die extra subjes of monitorgroep zodat je bij uitval niet gelijk in kunt gaan pakken.
                  Het heeft één voordeel, het is zo goedkoop dat je er altijd een spare van kunt meenemen, word wel een iets grotere bus kopen maar ja

Comment

• Gitarist 62
                    • May 2006
                    • 278

Originally posted by MusicXtra
                    ergens moet ik je wel gelijk geven... maar toch: mijn ervaring is dat de twee ep2500 ampjes die ik ooit heb gekocht toen ff het geld op was al weer jaren trouw hun dienst bewijzen...
                    ~Clearsound~

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by Gitarist 62
                      ergens moet ik je wel gelijk geven... maar toch: mijn ervaring is dat de twee ep2500 ampjes die ik ooit heb gekocht toen ff het geld op was al weer jaren trouw hun dienst bewijzen...
                      Tot je op een klus pech hebt. Je zal het wel horen

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Plak er een sticker op van een A merk en hij klinkt voor de meeste volledig anders en zelfs beter dan een Behringer.

Alleen wij de gebruikers weten het verschil.

De leek kijkt enkel en alleen naar het merk.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by chippie
                          Plak er een sticker op van een A merk en hij klinkt voor de meeste volledig anders en zelfs beter dan een Behringer.
                          Helaas wordt hij daardoor niet betrouwbaarder.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Kijk als een crown, peavey of behringer flutamp 3,5 kilo weegt. Een kwart van de prijs is. En je een klein top-paaltje-sub systeem tweeweg actief gebruikt op standaard <250man feestjes... Je gebruikt waarschijnlijk een derde van het vermogen waarvoor ze gemaakt zijn. (800w op 8 ohm op 250W tot 400W speakers)

Dan stop je er toch drie van in een kist. Weegt ie nog maar tien kilo... En heb je een spare amp mee....
                            lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Originally posted by chippie

Alleen wij de gebruikers weten het verschil.

De leek kijkt enkel en alleen naar het merk.

Ik zet veel sub-paal-top setjes weg, en inderdaad is het lekker goedkoop om dan van die flutamps te gebruiken.
                              T-amp heeft ook zo;n nep digiding dat erg op de Labs lijkt, ziet er stoer uit en het werkt op zich best hoor, maar als ik zelf een avond met zulke amps aan de slag ben hoor ik echt dat ik goedkope amps meeheb, en sta ik met tegenzin een bandje te mixen. klinkt gewoon K*T al die chinese Z**I

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

je hebt 2 soorten amps : installatie en touring.
                                Voor de touring amps worden net iets dikkere pcb's gebruikt, net iets grotere soldeereilanden, etc etc.
                                Als mijn amp in een kist rond de wereld gestuurd word heb ik ook iets steviger -lees betrouwbaarder- materiaal.

Maar voor een vaste installatie zijn die Behringers poriimma..

Comment

Working...