gewaarschuwd m/v telt voor 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

jammer dat niet alle technici van mijn postuur zijn....
    Hij komt redelijk in de buurt...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by johanvdb
      Afgelopen weekend tapeshow moeten doen voor een zanger uit den haag
      ingeprikt op aanwezige pa 0 db signaal uitgestuurd prima alles in orde
      Daarna even een bezoekje aan het toilet gebracht waarna de show ging beginnen.
      ik geef de heer zeer bekend artiest zijn microfoon start het intro in hij klimt op het podium ik de galm open en er komt me toch een bak galm uit.
      mijnheer had zelf effe alle gains opengezet .[want zo hoort het]
      ik de gain terug natuurlijk veel commentaar vanaf het podium maar in de zaal nu wel perfect geluid .
      Na de show een verhitte discussie waar de heer zanger het meende zijn handjes temogen gebruiken met als gevolg dichtgeslagen oren .[fijn woensdag eigenlijk weer een show ]
      Dus mocht een van jullie benaderd worden door een haagse artiest die het land doorgaat met zijn eigen volgspot
      ZINT EER GE BEGINT
      Soortgelijke veranderingen in de installatie maak ik ook wel eens mee bij toespraken. Er is altijd wel iemand die denkt zonder microfoon te kunnen spreken en die wordt dan achteloos terzijde geduwd. Ik heb daar een prima remedie voor. Op dat moment gaat de schuif op de mixer bovenin, met een hevig fluitconcert tot gevolg. De zaal neemt dat niet in dank af. Moet je eens kijken hoe snel dat ding weer op zijn plek staat. Toevallig maak ik uit hoe de microfoon staat en niet een of andere uit de klei getrokken sprekert.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Noobie
        • Dec 2007
        • 223

Originally posted by speakertech
        Soortgelijke veranderingen in de installatie maak ik ook wel eens mee bij toespraken. Er is altijd wel iemand die denkt zonder microfoon te kunnen spreken en die wordt dan achteloos terzijde geduwd. Ik heb daar een prima remedie voor. Op dat moment gaat de schuif op de mixer bovenin, met een hevig fluitconcert tot gevolg. De zaal neemt dat niet in dank af. Moet je eens kijken hoe snel dat ding weer op zijn plek staat. Toevallig maak ik uit hoe de microfoon staat en niet een of andere uit de klei getrokken sprekert.

Speakertech
        zal ook wel goed zijn voor de klandizie......

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Noobie
          Nee hoor, want het lijkt alsof de spreker de problemen veroorzaakt, en niet de tech. Moet je wel een goeie RMS limiter (of nette processor) op je master hebben zitten, anders gaan je speakers er nog aan ook...

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Noobie
            Heb ik eerlijk gezegd ook nooit bewust gedurven, zeker niet bij vergaderingen, toespraken of erger nog analisten meetings. (lekker met camera's erbij. )
            Maar ook in dit geval is er veel verschil in nivo.

Ik zette als het ooit tot wegdraaien kwam de microfoon gewoon dicht. En probeerde (meestal nadat de bewuste spreker klaar was) de microfoon weer netjes op zijn plaats te zetten en ging lekker verder met de volgende spreker. Achteraf hoorde ik dan wel vanuit de organisatie dat diegene een flapdrol of iets anders was.

Mijn opdrachtgevers waardeerden het erg als ik piepen fluiten of wat dan ook voorkwam, onafhankelijk van wie de schuldige hieraan was. Sorry maar we zijn toch geen kleuterklas.
            Last edited by DJ Antoon; 21-12-10, 15:49.

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by DJ Antoon
              Heb ik eerlijk gezegd ook nooit bewust ook voorkwam, onafhankelijk van wie de schuldige hieraan was. Sorry maar we zijn toch geen kleuterklas.
              Nee, dat niet. Maar een spreker zonder microfoontechniek hoort er ook niet achter. Je weet niet wat voor rampzalige sprekers er zijn.
              Die naast de micro gaan staan
              Die op huiskamersterkte hun woordje doen,
              Die de micro zelf willen vasthouden en ter hoogte van de broekriem,
              etc.
              Verder maak ik wel mee bij interuptiemic's, dat de spreker er eerst in gaat blazen, of op de micro gaat slaan om te kijken of tie het wel doet. Dat zie ik als een soort motie van wantrouwen t.o.v de tech.
              De micro gaat dan ook niet open.
              In een zeer hardnekkig geval. heb ik via de command micro de spreker geadviseerd om niet op de microfoon te slaan, maar er gewoon tegen te praten. Het hielp in elk geval en ook die keer kreeg ik geen commentaar van mijn opdrachtgever.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Mijn beeld:

ik denk dat die argeloze CEO daar nu net een technicus voor denkt te huren.
                Omdat ie er geen verstand van heeft. En dat ie daar zeer verstandig aan doet.

Die moet namelijk zorgen dat dat bedrijfje wat ie met 40 jaar keihard werken heeft opgebouwd doordraait. Zodat 60 arbeiders en hun families hun boterhammetje kunnen verdienen.

En die vent gaat dan niet op zijn 56ste nog even microfoontechniek leren. Hij is van het spreken, jij van het verstaanbaar maken voor publiek-techniek.

"We hebben een microfoon nodig". is de order. En jouw klus is dat te vertalen naar; "ik moet die man voor iedereen verstaanbaar maken zonder intrusive techniek". Daarna stuur je een factuur en is iedereen gelukkig.
                lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Helpt mij altijd heel goed door van tevoren even te vragen wie er allemaal door een microfoon willen praten, die mensen schiet ik dan even aan om te vertellen waar ze op moeten letten.
                  Dan hoef ik het publiek niet lastig te vallen met sprekers die niet te verstaan zijn of gillende microfoons.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by johanvdb
                    Afgelopen weekend tapeshow moeten doen voor een zanger uit den haag
                    ingeprikt op aanwezige pa 0 db signaal uitgestuurd prima alles in orde
                    Daarna even een bezoekje aan het toilet gebracht waarna de show ging beginnen.
                    ik geef de heer zeer bekend artiest zijn microfoon start het intro in hij klimt op het podium ik de galm open en er komt me toch een bak galm uit.
                    mijnheer had zelf effe alle gains opengezet .[want zo hoort het]
                    ik de gain terug natuurlijk veel commentaar vanaf het podium maar in de zaal nu wel perfect geluid .
                    Na de show een verhitte discussie waar de heer zanger het meende zijn handjes temogen gebruiken met als gevolg dichtgeslagen oren .[fijn woensdag eigenlijk weer een show ]
                    Dus mocht een van jullie benaderd worden door een haagse artiest die het land doorgaat met zijn eigen volgspot
                    ZINT EER GE BEGINT
                    Punt is duidelijk, de 'artiest' weet het beter..

Even een stap terug nemen en zeggen dat tie het zelf mag regelen..
                    Er zijn zovaak van die 'Wannabee's' nou, ga je gang...
                    Ik weet dat wij goed werk afleveren en vele klanten van ons ook, heb je dus zo'n 'gevalletje' dan staan hun voor Jan met de korte achternaam, niet ik..

Pas als het echt fysiek gaat worden zullen ze moeten oppassen met mij..
                    Ach, maar 1 keer voor gevallen...

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by speakertech
                      Die de micro zelf willen vasthouden en ter hoogte van de broekriem
                      Aah, de bekende buikspreker
                      Sinds een paar jaar neem ik even de tijd met (onervaren) sprekers om ze te laten horen wat het verschil is met een mic voor de buik en voor je mond.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Ik ben nu wel benieuwd welke artiest het was ?
                        Als ie echt bekend is en zn handjes niet thuis heeft gehouden kan die zo de roddelbladen in.
                        Of bij Zeik in Het land of zoiets...

Ik ken idd alleen ome Leen die altijd een volgspot wil en die zal dat niet doen.

Comment

• nolsmit
                          • Oct 2007
                          • 87

Bezind eert ge begint

Ik zou wel eens willen weten welke artiest dit geweest is,
                          Ik pleit ervoor om zijn naam en alle namen van geweldadige zangers/musici
                          Op een plek te zetten op internet zodat wij kunnen kijken en boycotten.
                          Ik vind dat niemand het recht heeft om een tech zo goed of slecht hij ook is met geweld te moeten corrigeren

Ik hoop dat hierdoor zingend en spelende artiesten zich nog 5 keer bedenken dus ook voor hun:
                          Bezind eert ge begint

En laat die artiest maar komen,ik ben bereid.....

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by DJ Antoon
                            Mijn opdrachtgevers waardeerden het erg als ik piepen fluiten of wat dan ook voorkwam, onafhankelijk van wie de schuldige hieraan was. Sorry maar we zijn toch geen kleuterklas.
                            Inderdaad.
                            Micro even dicht trekken werkt vaak precies even goed, zeker als er ook nog een monitortje ligt. Als je dan van te voren hebt uitgelegd: door dat kastje hoort u wat de zaal hoort, dan is het meteen duidelijk.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by showband
                              Mijn beeld: ik denk dat die argeloze CEO daar nu net een technicus voor denkt te huren.
                              Omdat ie er geen verstand van heeft. En dat ie daar zeer verstandig aan doet. En die vent gaat dan niet op zijn 56ste nog even microfoontechniek leren.
                              Originally posted by renevanh
                              Als je dan van te voren hebt uitgelegd: door dat kastje hoort u wat de zaal hoort, dan is het meteen duidelijk.
                              Bij de echte CEO krijg je vaak de kans niet om nog iets door te nemen, die komt binnen gaat staan doet zijn woordje (en weet vaak best hoe hij met een microfoon om moet gaan omdat hij al lang in het vak zit) en is weg.

Ik heb me ooit weleens eerst bij de bewakers van de ceo moeten melden, werd gefouilleerd en mocht daarna pas de microfoon opspelden. Dit was dan wel een BekendMaarWaardeloos CEO, maar toch. Trouwens na een week dagelijks hetzelfde ritueel werd het een stuk relaxter.
                              Ook als je ze vaker ziet, is er na verloop van tijd wel eens tijd voor een gesprekje.

Deze mensen gaan ervan uit dat jij ook weet wat je doet. Zo niet, dan was het waarschijnlijk je laatste keer.

Maar ik begrijp het probleem, als je vergaderingen op het niveau van de dorps gemeente moet doen met daarbij ook nog eens interruptie microfoons in de zaal, dan is het effe anders. Dan zit je weer op het nivo van die volgspot zanger.

Comment

• Noobie
                                • Dec 2007
                                • 223

volgens mij ben je er om een zo goed mogelijke kwaliteit neer te zetten, als alles goed gaat en er was 1 spreker die niet te verstaan was, lag het aan hem.

Als je een boekings/management bureau ertussen hebt en je bouwt een zinger... lag het aan jou.... vooral als je ze dan ook nog een grote bek geeft....
                                Het kan zomaar zijn dat die bewuste spreker een bedrijf met pak em beet 300 werknemers heeft. En dus ook gewoon 300 x zoveel centen als de aanwezige tech.... die man laat zich echt niet afzeiken omdat ie toevallig niet weet hoe hij een mic moet vasthouden... Hij denkt eerder, als die gast niet normaal doet, koop ik z'n toko en ontsla ik die sukkel!
                                Gewoon een goede mic, met kogel membraan en er gebeurt helemaal niks, van te voren even aangeven hoe ze in het ding moeten boeren, en klaar is klara. Tevreden klant en geen gezeik achteraf.

Comment

Working...