gewaarschuwd m/v telt voor 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanvdb
    • Aug 2008
    • 6

gewaarschuwd m/v telt voor 2

Afgelopen weekend tapeshow moeten doen voor een zanger uit den haag
    ingeprikt op aanwezige pa 0 db signaal uitgestuurd prima alles in orde
    Daarna even een bezoekje aan het toilet gebracht waarna de show ging beginnen.
    ik geef de heer zeer bekend artiest zijn microfoon start het intro in hij klimt op het podium ik de galm open en er komt me toch een bak galm uit.
    mijnheer had zelf effe alle gains opengezet .[want zo hoort het]
    ik de gain terug natuurlijk veel commentaar vanaf het podium maar in de zaal nu wel perfect geluid .
    Na de show een verhitte discussie waar de heer zanger het meende zijn handjes temogen gebruiken met als gevolg dichtgeslagen oren .[fijn woensdag eigenlijk weer een show ]
    Dus mocht een van jullie benaderd worden door een haagse artiest die het land doorgaat met zijn eigen volgspot
    ZINT EER GE BEGINT
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Doe jij dan geluid voor Oh Oh Cherso hahaha

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Ha ha,

dan is digitaal toch wel weer lekker.
      Als je om wat voor reden dan ook, effe weg moet vanachter je desk.
      Op console lock en voila, laat ze maar draaien
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by bones2001
        Ha ha,

Op console lock en voila, laat ze maar draaien
        Zelfs zonder komen de meeste ook niet verder dan de master fader
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Gelukkig heb ik afgelopen weekeinde weer eens een positief gevoel over gehouden aan een nederlandstalige (redelijk beginnende) zanger.
          Netjes, beleefd, vragen of het iets harder kan en dan ook een net gebaar geven. Heel correct door de microfoon, en blij dat ik tijdig een foutje in zijn setlijst vond. Daarnaast zong hij nog behoorlijk en was blij met een BEETJE galm, ipv een bak vol. Dat hij dan op het einde van zijn optreden me door de microfoon nog bedankt, leuk maar had niet gehoeven, ik was veel blijer met zijn houding/opstelling.

Helaas kan ik dit soort ervaringen in dit genre op 1 1/2 hand tellen. Voor de meeste gaat het nooit hard genoeg, nooit genoeg galm, lang niet alles echt live, en instarts zijn nooit op tijd. Maar verdommen om een leuke inleiding te houden naar een volgend nummer, mij de tijd te geven om het volgende nummer van dezelfde MD te cueen. (auto met een sony e-12) Of een hint of gebaar te geven...

Ik heb er inmiddels wel een aantal die het lekker zelf mogen uitzoeken, maar ja dan bouwen ze hun meegebrachte pa wel voor mijn boxen, zijn niet echt netjes door de microfoon etc.
          Maw het word nooit echt iets met ze, want diegene die uiteindelijk wel iets bereiken gaan iets anders met je om is mijn ervaring.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Ik een keer tapeact gedaan van een redelijk bekende zanger die mij zijn MDtjes gaf met op papier geschreven de volgorde van zijn act bleek de tracks van disc 1 op disc 2 te staan en andersom !

Kreeg eerst een boos gezicht maar later een lach en excuses van zanger omdat hij ook inzag dat hij de discjes had verwisseld !
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Rolandino
              Ik een keer tapeact gedaan van een redelijk bekende zanger die mij zijn MDtjes gaf met op papier geschreven de volgorde van zijn act bleek de tracks van disc 1 op disc 2 te staan en andersom !
              Het leek erop, 2 verschillende titels met daarvoor hetzelfde nummer... Gelukkig voor hem klopte de 1e wel. Tijdens het snel drinken van zijn drankje, samen opgelost.

On-topic: Een eigen volgspot meenemen, zegt eigenlijk wel genoeg over iemands ego. Geloof niet dat dit ooit goed gaat komen.

Comment

• thebass
                • Feb 2005
                • 4

Originally posted by johanvdb
                Afgelopen weekend tapeshow moeten doen voor een zanger uit den haag
                ingeprikt op aanwezige pa 0 db signaal uitgestuurd prima alles in orde
                Daarna even een bezoekje aan het toilet gebracht waarna de show ging beginnen.
                ik geef de heer zeer bekend artiest zijn microfoon start het intro in hij klimt op het podium ik de galm open en er komt me toch een bak galm uit.
                mijnheer had zelf effe alle gains opengezet .[want zo hoort het]
                ik de gain terug natuurlijk veel commentaar vanaf het podium maar in de zaal nu wel perfect geluid .
                Na de show een verhitte discussie waar de heer zanger het meende zijn handjes temogen gebruiken met als gevolg dichtgeslagen oren .[fijn woensdag eigenlijk weer een show ]
                Dus mocht een van jullie benaderd worden door een haagse artiest die het land doorgaat met zijn eigen volgspot
                ZINT EER GE BEGINT
                Johan ik kwam na jou in Zeeland , en hoorde al verhalen maar had het zelf niet gezien, maar die man heeft een te grote ego .
                Een volgspot op een feestje van een kleine 100 man .
                (succes met je oren we spreken elkaar wel weer ergens in het land)

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Groot Ego, was dit een Artiest met een gele zwemboek ofzo?
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Tja die pipo's kom je overal tegen.
                    Ze denken dat ze kunnen zingen, en dat ze overal een grote bek mogen opzetten.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by johanvdb
                      ....waar de heer zanger het meende zijn handjes temogen gebruiken met als gevolg dichtgeslagen oren ....

jammer dat niet alle technici van mijn postuur zijn....

Maareh, kom maar op met de naam en de website, kunnen we ons weer uitleven...

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

De enige die ik ken die altijd een volgspot eist is Leen Huizer...
                        Wordt die attitude nu ook al gekopieerd???
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Originally posted by keenoncoolstuff
                          De enige die ik ken die altijd een volgspot eist is Leen Huizer...
                          Wordt die attitude nu ook al gekopieerd???
                          maar leen is een toffe peer.

En wat old school. vandaar de volgspot en de ....eh...wat stevig monitoreisen.
                          lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by showband
                            maar leen is een toffe peer. En wat old school. vandaar de volgspot en de ....eh...wat stevig monitoreisen.
                            Daarnaast, heeft hij zijn sporen ook wel verdient. (Of je er nu van houdt of niet)

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by MusicXtra
                              Originally posted by bones2001
                              dan is digitaal toch wel weer lekker. Als je om wat voor reden dan ook, effe weg moet vanachter je desk. Op console lock en voila, laat ze maar draaien
                              Zelfs zonder komen de meeste ook niet verder dan de master fader
                              Ik sla de settings ook meestal even op wanneer ik klaar ben voor een show, recall doet wonderen naast de console lock.

Maar het valt mij inderdaad op dat men bij digitale tafels hun handjes veelal thuis houden omdat ze er geen weg op weten.
                              Last edited by vasco; 21-12-10, 13:58.

Comment

Working...